SIA på farten igjen

Tråd i 'Reisedeals' startet av watchaddicted, 22. febr 2017.

1. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Singapore Airlines har for ei tid tilbake oppgradert 777 flåten fra CPH-SIN til business i 1-2-1 konfig. Har flydd SA ofte, også CPH-SIN og alltid i 1-2-1 config. Ikkje like bra som den nye 350 configen , men langt over snittet av business produkt framleis

http://www.businessclass.se/singapore-airlines-uppgraderar-flygplan-pa-kopenhamnsrutten/

nissen liker dette
  2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Som flere andre her har kommentert så er det 1-2-1 config på 777 til Singapore til CPH. Jeg reiser den til Singapore ca. 8 ganger i året og tar ofte denne ruten - da den er den meste effektive reisetidsmessig. Når jeg har lyst på litt avveksling så booker jeg via FRA eller LHR for en 380 - og 350 via Amsterdam.

Selv om du skulle få gammel business på denne - så er det fortsatt de bredeste setene i klassen, og fullt på høyde med SAS sine nye biz seter etter min oppfatning. Servicen er kanskje noen hakk høyere. Etter min mening ikke stor forskjell på gammel og ny biz hos Singapore. Det var en helt annen forskjell hos SAS når de oppgraderte.

Så bottomline: Du kan trygt ta vinterferien på denne ruten hvis det er der du får best pris.

Hvis det er aktuelt med Eco billetter så har ikke dette flyet Premium Eco dog....da må du på 777-300ER, 350 eller 380. (og kanskje noen jeg har glemt).

Travellingalf liker dette
  3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for grundig tilbakemelding. Da får vi se hva det blir på oss, men nå er vel uansett den siste SIA-kampanjen over.

4. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ut som tilbudet sluttet i formiddag. Gikk på en smell. Klarte å bytte om to bokstaver i etternavnet. Skulle endre dette. De sa først det ble 200USD men det klarte de ikke. Deretter sa de jeg måtte betale 300USD for kanserling og bestille på nytt. Jeg fikk en telefon når jeg skulle booke på nytt og rakk ikke da. En time etterpå var det slutt. Da har jeg lært meg å dobbelsjekke bestillinger og ikke ta dem etter et par flasker vin... :)

funkenstein, Fredrik81 and Edin like this.
  5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Den svir... :(

Omtrent alle bokstavene og namna mine vart bytta om (mellomnamn kom med i lag med etternamn og skapte krøll) når vi bestilte, men kundeservice i København ordna opp fort og greit, utan straffegebyr av noko slag. Fikk veldig bra service syns eg, strålande av Singapore. Kjedelig at det krasja for deg.

6. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    De sa utfordringen var "connecting flights" med SAS og endring på disse leggene. Har sendt dem en e-post om denne saken. Synes det var litt dårlig løst av dem og virker som de tok enkleste rute med å "avbestille og bestille på nytt".

Hadde du noen connecting flights som de endret navnet på?

7. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eg endra alle på alle legs. SK (OSL-AMS) SQ (AMS-SIN, AKL-SIN og SIN-FRA), NZ (SIN-AKL) og LH (FRA-OSL). Det tok eit par dagar før flighten med Air New Zealand var ordna, men det var ikkje noko problem utover litt neglebiting mens ein dyktig gjeng i Køben ordna opp i rotet mitt.

Bernd and nissen like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Syns det er utrolig at dette er er problem i 2017...

nissen liker dette
  9. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Enig!

Jeg bestilte hos Expedia (var lettere å velge rett routing + litt viatrumf). Jeg satt en time i telefon med Expedia som først sa det var mulig å endre for 200USD. Etter en stund sa de det ikke var mulig pga. connecting flights og at jeg måtte avbestille for å bestlile på nytt.

Jeg har derimot fått bekreftet (på e-post) fra Singapore Airlines at denne reisen kunne endres for 200USD og at Expedia må ha misforstått reglene.

Har sendt inn klage til Expedia nå. Jeg lurer på om Expedia har tatt en snarvei her. Det blir spennende å se hva dem sier. Jeg har bedt dem om å trekke tilbake 300USD avbestillingsgebyr og selge meg reisen for opprinnelig pris. Har aldri klaget til Expedia tidligere så vet ikke hvor imøtekommende dem er. Synes det er dumt at sluttkunden blir lidende for slikt som dette da.

DanH and RoadKing like this.
  10. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Snakket med Expedia i dag.
    • Expedia har mottatt klagen min som inkluderer skriftlig tilbakemelding fra Singapore Airlines som sier at billetten kunne endres for 200USD (og at Expedia må ha misforstått reglene/vilkårene).
    • Expedia sa de tar opp alle samtaler og måtte gå gjennom samtalen min med kundebehandleren for å evaluere og komme tilbake neste uke.
    • Jeg ba dem høre etter når kundebehandleren sa noe alla "uff, dette var mye greier" når hun undersøkte muligheten for å endre billetten.
    • Henvise også til følgende i bookingvilkår:
      NAME CORRECTION CHARGE USD200 ORIGINAL TICKET WITH INCORRECT NAME MAYBE REFUNDED WITHOUT CHARGE. NEW TICKET WITH CORRECTED NAME MAY BE ISSUED PROVIDED 1 THAT THE SAME IATA AGENT DOES THE REFUND AND THE NEW ISSUE IN THE SAME SALES PERIOD. 2 NAME CORRECTION FEE IS SHOWN IN THE TAX BOX OB OF THE NEW TICKET AND. 3 THAT THE REFUNDED TICKET NUMBER IS INSERTED IN THE ENDORSEMENT BOX OF THE NEW TICKET NAME SUBSTITUTION NORMAL CANCELLATION FEE AND PROCEDURE APPLIES
    • Expedia dekker mellomlegget hvis de har gjort feil.
    Vi får se om Expedia er et seriøst reiseselskap eller ikke. Synes jeg har en OK sak her (selv om jeg er partisk...)

Fortsettelse følger... :)

Last edited: 29. mars 2017
    DanH liker dette
  11. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Ref. historien min over. Expedia ringte i dag. Expedia ordner opp og jeg får nye billetter til samme pris som opprinnelig.

Da får Expedia en stjerne i boka for å ha ordnet opp etter seg. Alle kan gjøre feil.

Dette blir kanon :)

Oddvar, Nanping, EgilSk and 5 others like this.
  12. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Hurra og gratulerer! Fint gjort av Expedia å rydde opp.
    Då kan du få bruke resten av dagen til å finne fram blyantkvessaren og notatblokka. Så kan vi andre lene oss tilbake i stolen og vente på reisebrev.

kalleballer liker dette

Del denne siden