Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Her ikke sett denne tråden før nå, men har en lang historie med Singapore siden jeg jobbet for det største firmaet i byen en del år og besøkte HQ relativt ofte

    Mine vurderinger:

    St Regis -- flott eiendom, bor gjerne der dersom prisen er under 300 SGD.

    Personlig trives jeg bedre på Sheraton, de er suverene på å oppgradere Plat og Clubloungen er meget bra. Hotellet ligger på Scotts road, 5-10 min spasertur fra Orchard Road, klarer ikke helt å se hvordan det er ukurant. St Regis er litt nærmere, men mye lengre opp de mest relevante områdene av Orchard Road.

    Sentosa svinger ikke overhodet for min del. Beaching i Singapore blir helt feil.

    Grand Hyatt var mitt go-to hotell i Singapore og hadde den beste loungen av alle Hyatt, men de har tapt seg noe voldsomt de siste gangene jeg bodde der. Anbefales ikke.

    Naboen, derimot, Marriott Tang Plaza som ligger midt på Orchard Road er noe å se frem til nå for SPG medlemmer. Jeg har alltid requested en upgrade til Pool Terrace room, 100% suksess. Bassenget ligger rett utenfor rommet og du har til og med utendørs dusj.

    High end holder jeg en stor knapp på Ritz Carlton, jeg synes de er suverent best og jeg velger dem over 4S og St Regis any day. 3 kvartal unna Raffles, gangavstand til Marina Bay, 15 min til nederste starten av Orchard road.

    Ingen erfaring fra Hilton, dessverre
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det er absolutt en opplevelse. Bodde der 3 døgn i fjor og vi fikk et svært rom med veranda ut mot hagen. Hotellet er en maskin uten like, hvor alt fra check-in til check-out fungerte sømløst for vår del. Priority check-in finner sted i en egen "lounge" hvor man blir servert drikke mens damen knatrer i vei på tastaturet.

    1 dag ved poolen på taket gjør det hele rimelig unikt. Kom tidlig og skaff senger langs voksenbassenget. Drinkene er stivt priset, som ellers i Singapore, men setter rammen for dagen. Du kommer deg raskt i alle retninger fra hotellet med taxi, så det er null stress. Og shopping i det tilhørende senteret burde dekke de flestes behov.
     
    agrims liker dette
  3. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Høres veldig bra ut @bighc !
    Hvordan er det med resturanter i området? Er det kun ekslusive og dyre eller finner man noen folkelige / vanlige resturanter med noenlunde priser? :)
    Har selv bestilt for 3 netter, og gleder meg noe vanvittig!! :D
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kjempestort shoppingsenter med masse restauranter integrert i hotellet

    http://www.marinabaysands.com/restaurants/view-all.html

    Mario Batali sin Osteria er konge, mye annet som er meget bra til god pris
     
    agrims liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset! Er på vei til å booke en natt på Marina Bay Sands, men er usikker på clubroomet. Det er ca 1000kr forskjell på billigste og club room. Mener du fortsatt at det er verdt det? Kan du si enda litt mer om akkurat hva som skiller de to?
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Du skal jo ta bra for deg i loungen for å kunne forsvare 1000 kroner i forskjell, men for egen del mener jeg det likevel definitivt er verd det. Kanskje ikke i den forstand at maten og champisen alene forsvarer prisdifferansen (eller, når jeg tenker meg om, joda - tror faktisk det i mitt tilfelle), men uansett er det er jo veldig stas å kunne tøfle opp i loungen istedet for å stresse ut av hotellet for å finne et passende sted for å gomle litt mat å gurgle litt drikke. Og hvis du reiser alene, slik jeg gjorde, er det etter min erfaring mye hyggeligere å bli værende på hotellet. Følelsen av en slags tilhørighet, og litt uforpliktene småprat med personalet, er noe av det beste jeg kan tenke meg.

    Uansett - håper du du nyter oppholdet! Og gi gjerne en (kort) rapport om din erfaring etter oppholdet :)
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for raskt svar! Jeg er ikke alene, så det er vel da 500kr per pers. Vi har 2 døgn i Singapore, lander sent og drar sent, så jeg tenkte å bli her den andre natten for å få mest mulig ut av oppholdet. Ser jo også at det blir anbefalt andre hotell, men har lyst til å bo her når jeg først er på besøk.
     
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe å vurdere i det hele tatt etter min mening - et kult hotell man bør krysse av på lista! Men Shangri-La Valley Wing er også kanonbra, slik @Hamburgersmauet tipset meg om. Jeg kommer til å booke begge steder også neste gang jeg er i Singapore :)
     
    Upsaker liker dette
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    image.jpeg

    Utsikt fra Valley Wing mot Garden Wing
    image.jpeg

    Ganske heftig frokost inkludert på Valley Wing. De kjørte "dress code" i frokostsalen, flipflops og shorts var ikke tillatt
    image.jpeg

    Har ikke bodd på MBS. Bare hørt/lest at det er litt "Vegas". Sikkert gøy å ha prøvd det. Tøft bygg fra utsiden er det i hvert fall.
     
    TigerTravel and RoadKing like this.
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken Champers er det de serverer i Valley Wing og hvor lenge er Champagnebaren åpen?
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke andre tjenester er inkludert?

    Dersom du har Club level på Ritz Carlton (som koster fra 500 SGD), inkluderer de:
    • Club open: Sun-Sat, Open: 7 a.m. to 11 p.m.
    • Complimentary Cocktails
    • Complimentary non-alcoholic beverages
    • Complimentary business services
    • Personalised check-in and check-out offered in-room or at the Club Lounge
    • Unmatched culinary indulgence with five food presentations daily
    • Complimentary pressing or steaming of clothes upon arrival within an hour
    • Complimentary coffee or loose-leaf tea served direct to guestroom upon request
    • Complimentary limousine service in the vicinity from 7 a.m. to 10 p.m.
     
  12. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Perrier-Jouët grand brut.

    Champagnebar åpen 11-22:30

    image.jpeg
     
    VirreVapp, TigerTravel and tommy777 like this.
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Wow, ikke dårlig for 400 SGD. Må vel være beste dealen i byen
     
  14. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket område bor man i i Singapore? Lander sent og skal tidlig videre til MBS eller lignende dagen etter, så vi trenger et billig og enkelt, sentrumsnært hotell. Er det Orchard som er sentrum her eller bør vi bo nærmere downtown?
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Orchard svinger best i min bok. Da kan du tasse til det meste. Sjekk Marriott, bruker ofte å være billig
     
    Upsaker liker dette
  17. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    I umiddelbar nærhet av en tbane-stasjon, så man slipper å gå langt til/fra i den helvetes varmen ... Det lærte i allefall jeg i august 2015.
     
    Shyneno, Upsaker and tommy777 like this.
  18. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Første gangen jeg var i Singapore bodde en kompis og jeg på et hostel i Bencoolen st i enden av Orchard rd.

    Fyren i resepsjonen sendte oss til Orchard Towers når vi spurte etter et bra utested. Vi må ha sett desperate ut. Har aldri vært så populær og det tok en stund før vi forstod greia, ung og naiv som vi var...nedtur å skjønne hvorfor vi var så populære og tusle ut med halen mellom bena :)

    Men et hostel var kanskje ikke det du hadde i tankene :)
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da blir det en overnatting i SIN. Vi kommer mitt på natten så egentlig burde vi tatt hotell på flyplassen. Sønnen min vil sikkert på Marina Bay Sands ca 3000kr . Og jeg kunne tenke meg å spare noen kroner å gått for Conrad 800kr + poeng, har gullkort hos Hilton så håper på oppgradering og god service.
     
    Shyneno liker dette
  20. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilket område kan være smart å velge for en førstegangsreisende?
     

Del denne siden