SIXT München Airport

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av elgaaen, 13. febr 2020.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Noen som har erfaringer med Sixt i München? I forhold til oppgradering, bilpark etc?

    Har booket X3 eller lignende, og det bør de ha god tilgang på i München.
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Sixt har greie bilparker på alle de store flyplassene i Tyskland. I premiumsegmentet går det i hovedsak i Mercedes med en del godbiter.

    Oppgradering kommer selvfølgelig helt an på status. Ekte platinum gir som regel 1-2-3 klasser opp, "fake" platinum som statusmatch fra EBG eller EBD gir ikke helt samme uttelling.

    Råeste oppgradering jeg har opplevd var for noen år siden i Hamburg. Booket en helt vanlig E-klasse, cruiset avgårde i en AMG SL63, det eneste jeg måtte ut med ekstra var et depositum på 1.500 Euro. Fikk beholde fri kilometer og null i egenandel side dette var inkl i E-klassen.
     
    drsyk, elgaaen and jgroneng like this.
  3. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Som jvsandem skriver, ikke forvent oppgradering med fake platinum, men du får det du har bestilt på en grei måte.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer, fikk ikke noen upgrade automatisk, måtte kranglet og true med at : I will move my business back to Hertz and Avis, fram med President korta og AmEx Platinum, da ble de reaksjon(har AmEx en bling bling faktor i utlandet???), og fikk utlevert da nøkkelen til en flunka ny A6 3.0 Diesel isteden for en kjedelig BMW 5-serie 2.0l bensin, da den er satans dau ved flatt jern!!!(2.0 liter til BMW er skam)...

    Quattroen fikk kjørt seg hardt, er gøy å leie bil i Tyskland og Autobahn, var forøvrig Sixt på FRA :p

    EDIT: glemte har FAKE status match til EBD...
     
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ser de egentlig forskjell på fake og ekte status? Jeg har stort sett fått oppgradering selv om nivået mitt ikke stemmer med antall leier.
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, statusmatch ligger inne som EB Gold i systemene deres.
     
  7. runguru

    runguru Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    13
    Spør du om oppgradering, vil de som oftest tilby deg veldig bra biler for kanskje 20 eller 30 Euro ekstra. Kan være verdt det, da de har en veldig bra bilpark. Har kjørt avgårde med både M2, M550i og 750iL etter å ha betalt en symbolsk sum ekstra.
     
    drsyk liker dette
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    I Hamburg kan du nå få en 760iL samt M850 både coupe og cabrio. Finnes sikkert på de andre store også. Veldig fristende utpå våren en gang. :)
     
    drsyk liker dette
  9. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Sixt i München er helt rå, og hvis du har riktig kort eller leid riktig bil kan du gå rett i Platinum-loungen.

    Etter at Sixt inngikk «partnerskap» med BMW er majoriteten av Premiumbiler hos Sixt heldigvis fra Bayern. Men er vel mulig fortsatt å få tak i en og annen AMG, for de som liker denslags.

    Tror de nesten har kuttet ut Porsche, så der er det vel Avis som gjelder.
     
    drsyk liker dette
  10. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har såkalt «fake» Platinum.

    I München har jeg aldri fått noe oppgradering å snakke om.

    En gangbestilte jeg en Polo og fikk en Nissan ASX.. (skulle bare ha absolutt billigste bil og kjøre T/R Kitzbühel)

    Ellers har jeg bestille Mercedes E (eller lignende) fikk nettopp Mercedes E, jeg har bestilt BMW 7 serie (eller lignende) fikk en Mercedes S350. Da jeg spurte om jeg ikke da heller kunne få den Mercedes S500 som sto et par biler bortenfor så sjekket ho litt i systemet og kom tilbake med at den skulle ho i så fall ha 55 euro ekstra pr dag for! Så har jeg bestilt Audi A6 3.0 (Ja du vet, eller lignende) fikk en Audi A6 3.0


    Jeg har også leid en BMW M550 (der var det ikke eller lignende, siden det var en garantert modell)

    Så jeg har som du skjønner ikke veldig god erfaring med Sixt i München.

    Faktisk så er den enste plassen jeg har fått bra fordel av kortet vært på LAX. Der kunne jeg velge akkurat den bilen jeg ville ha, bortsett fra en Corvette og en Mercedes S
    500.
     
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hva skjer i den Platinum loungen?
     
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Du får en kopp kaffe eller en flaske vann (eller begge deler) og blir fulgt til bilen som står rett utenfor, hvor du kjører rett ut på veien, istedenfor å måtte gå inn og opp i P-huset og kjøre ut derfra.
     
  13. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Svært lite. Men det er ikke kø, og enkel servering. I tillegg blir du fulgt ut døren til premiumbilene som har egen parkering like utenfor.
     
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Men er det en Platinum lounge eller en Diamond lounge? Hva skal til for å komme inn der? Jeg har SIXT platinum.
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    På FRA var det Diamond lounge, ved utgangen, ingen kø, vann, brus, noe godteri, kaffe og te. En sofakrok. Så var det å gå ned til hvor alle utleie selskapene var lokalisert, alle bil utleier var her, måte igjen til Sixt og få utlevert nøklene mot å levere papirer fra forrige skranke. Jeg mottok ingen personlig eskorte, måte gå ned til P-huset og hente bilen selv. Audi A6 er vel en premium bil?
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    M2, morobilen trackday
    M550i family racer
    750iL cabin cruiser

    760iL feeet cabin cruiser
    M850 cabin cruiser racer

    Hamburg er altså stedet å leie bil...Må ta en MR til HAM likevel for å prøve kjøre 760iL og M850.

    Når skal du nedover @jvsandem :cool:
     
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Skal en svipptur i begynnelsen av mars igjen, men da blir det lite bil og mye annet.

    Er ikke planlagt noe enda, men satser på en langweekend i mai samt en uke i juni.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden