Hei, Vurderer en aldri så liten svipptur til HKG i november. (Siste sjangse for å gjøre noe sprell for junior nr2 ankommer og en blir grounda det neste året) Finner billige VIP-GO billetter og alt ser bra greit ut sådan, men lurer på hva mulighetene er for OT upgrade på denne strekningen. Klar over at prisene har gått opp og det er forsåvidt Ok. Jeg satser på 1-2 overnatting før en vender snuten tilbake og da blir det drøyt om begge strekkene er i eco. Har ikke stort med EB poeng å svi av eller (ca 30k). Business er å foretrekke. Vil vell også tro at det er veldig stor sannsynlighet at en får a330 på denne da.
Mener du HKG. Kjenner ikke til at SAS flyr til Hatanga i Russland :/ EDIT: Etter en liten sjekk viser det seg at bare polar turer og ingen rutefly lander der med mindre dem får motor problemer over sibir
Virker som om at OT ikke går igjennom så ofte på ic flights kontra sh flights. Lurer på om dem mest bruker dette for å åpne opp mer plasser i go ved overbooking. Har selv vært på OSL-EWR med type 30% belegg i biz og pluss. Og jeg fikk avslag på begge. Med type 30% belegg i go også bare. Men jeg på ARN-ORD har fått op-up ved fullt fly. Så jah. Jeg har større opgraderings ratio på op-up enn ot på ic :O
Hadde du spurt meg for bare noen få måneder siden så ville jeg ha sagt at muligheten var stor. Jeg har selv 6 av 6 mulige på langdistanse (en til Plus og fem til Biz). Men nå ser det ut til å være mye mer Bingo, både på kort- og langdistanse. Men det skader jo ikke å prøve da...
Hm litt for eco skrekk på en tur med så kort opphold. Kanskje det heller blir en svipptur til NY med Lufthansa i C
Jeg reiser til HKG i morgen. Ledig i alle klasser. La inn ønske om OT til pluss. Fikk avslag i dag. Blir poeng til pluss. Lagt inn OT til pluss på retur og der er det nesten fullt i GO så ser på sjansene som bedre der. Rart at de ikke vil oppgradere 2 stk fra GO til PLUSS når vi var villige til å betale over 600 Euro tilsammen. Men men.
Ja, dette forstår ikke jeg heller i det hele tatt! Jeg skjønner at de kanskje vil beholde noen seter i Plus og Biz til folk som bestiller i siste liten til full pris og kanskje noen seter til oppgraderinger av EBD og EBP, men noen ganger er det jo mange ledige seter i begge klasser og likevel får man avslag.
Virker helt tilfeldig med OT, men jeg ble hvertfall oppgradert fra økonomi til business via OT på HKG-ARN nå i helgen, så mulighetene er der
Det er absolutt ingen sustematikk med OT, hvilket også understøtter mitt gjett om at samarbeidet med SAS avsluttes i 2015. Nåværende situasjon skaper ikke fornøyde kunder, bare oppgitte kunder
Vil tro du har gode muligheter for oppgradering hvertfall til Pluss begge veier. Jeg fikk ikke OT til pluss på vei til HKG, men da jeg fikk avslaget søkte jeg til pluss på returen. Fikk svar etter to dager at jeg var I pluss på retur. Nå skal det sies at alle klasser var 9 på vei ned, mens GO var full på retur og åpen i Pluss og C. Tror det har noe med hvor fulle de er. N
Jeg har SK963 (ARN-HKG) den 8. oktober og SK964 (HKG-ARN) den 12. oktober. Har lagt inn OT på plus/bus begge veier. Kunne noen hjulpet med å finne availability ? Hos SAS ser det ut som GO er utsolgt på utreisen. Dessverre blir jeg først EBD etter utreisen, så courtesy Upgrade blir det nok ikke.
Selv om Expertflyer viser at det er masse ledig, så betyr det ikke nødvendigvis at det faktisk er det, men det kan være at de som bestilt bare ikke har reservert seter enda...