Sjekke inn en ny baggasje fra mellomlanding + legge til nytt legg for 1pers

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av casperfaarlund, 09. nov 2024 kl 16:24.

1. casperfaarlund

casperfaarlund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hei!
    Skal t/r OSL-CPH-ORD i Business Bonus med mine foreldre i januar. Greia er at jeg egentlig skal (helt) hjem til Trondheim. Er det da mulig å legge til et ekstra leg kun for meg (OSL-TRD) om det er ledige biletter i rett bonusklasse? Mot avgifter såklart. I mine øyne bør man da også slippe de ekstra poengene, men har flypremium så 5k pong er såklart ikke krise om det må til. Viktigere er det derimot med baggasjen, som jeg da gjerne skulle ha sendt hele veien til Trondheim. For å gjøre det hele enda mer komplisert skulle jeg aller helst ha sjekket inn en ekstra kolli som jeg lar ligge i bilen på OSL. Er det i det hele tatt mulig å sjekke inn en ekstra kolli på mellomlanding? Gitt at det andre går.

Hadde altså vært ideelt å få beholde 32kg per bag og 2 håndbaggasjer siden det er det som gjelder på veien til Oslo, kontra å bare kjøpe en ekstra billett i separat booking, samt at SAS fikser nytt fly om vi er forsinket fra statene..

Og ja, jeg har prøvd å ringe SAS, men agenten visste ikke helt, og mente man bare kunne legge til ekstra legs på SkyTeam men ikke SAS. Det ga ikke mening for meg så da blir det å høre her;)

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,770
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du splitter ut billetten så du er på eget PNR kan du endre bare denne. Antar du ikke har brukt noe CT siden du nevner Fly Premium.

casperfaarlund liker dette
  3. casperfaarlund

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for svar! Det høres ut som den mest fornuftige løsningen da ja, og nei ikke noe CT på denne. Også har jeg hørt at man kan be dem legge inn at jeg flyr sammen med noen mtp ombookinger, så kan man jo håpe at det blir fulgt.. Er det noen andre ulemper da utenom at vi må vente til sone 2 (no biggie) på CPH-OSL da jeg ikke har EBG selv? Og du har ikke tilfeldigvis hørt om noen som har sendt en ekstra kolli fra mellomlanding?o_O Burde jo gå an hvis man skulle tatt seg en stor shoppetur på 23t layover f eks, og ikke bare for sånne latsabber som meg som ikke vil dra med hele julepakkingen til Chicago:p...

4. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen problem å sjekke inn ekstra bag på mellomlanding. Gjort dette i CPH flere ganger.

5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan også legge til OSL-TRD på alle sammen, det skal ikke koste mer poeng, bare endringsgebyr. Så kan dere sjekke inn bagasje til og fra hvilken som helst av alle flyplassene dere er innom. I Oslo kan du da informere om at bare du blir med å siste fly.

K

6. casperfaarlund

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Herlig, takk for tips!

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,598
    Bonuspoeng:
    183
    Med endringsgebyr på kr 750 per person på SAS Bonus long haul og en snau hundrelapp i økte avgifter er det mest å spare på PNR split eller separat billett videre.

Last edited: 10. nov 2024 kl 12:49
    Nordlands liker dette

Del denne siden