SK 902 gruser 904, 908 og 910

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ILS2, 04. april 2016.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Med et tosifret antall turer til EWR årlig må jeg bare få si at SK 902 hjemover er helt ypperlig, og foretrekkes klart foran 904, 908 og 910 (når man ikke skal til enten OSL eller ARN). Hvorfor?

    Vel, man for det første er man faktisk trøtt når flyet går. I tillegg er loungen et sted å slappe av før avgang, ikke et gjøkerede slik det er når (tilsynelatende) 85% av passasjerene på 904, 908 og 910 stapper loungen til randen på ettermiddagstid. Har noen forresten faktisk klart å komme online med SAS WiFi i loungen i dette tidsrommet? Jeg har feilet fullstendig de siste tre gangene. Selv ikke de stasjonære PC-ene fungerer da...

    Ok, avgangen står vei sist i rekken til å få fancy nye kabiner, men når det er på plass, kan man faktisk unngå å miste en halv arbeidsdag også. Et par kjappe timer på øyet før avgang, derfra og inn kan man i hvert fall være online og svare på eposter etc., så får man heller hente seg inn igjen neste natt i egen seng.

    Glem heller ikke at mattilbudet i loungen er bedre før 902-avgangene. Pølsefest!! Aldri opplevd det før de øvrige EWR-avgangene.

    Sa jeg rolig? EWR Terminal B ved innsjekk til 902 ser jo ut som BGO på en lørdag etter kl. 20. Fredfullt og fint.

    ...og så kan man glemme den norske stats übertrege utrulling av Connecting Norway. Bagasjen ramler rett på båndet når man flyr via CPH. Rekker en ettermiddagspølse i pølseboden ved SAS-loungen også. Maten i SAS´ CPH-lounge er jo uspiselig. Godt at noen med gründerevner har sett det og plassert en pølsebod rett utenfor.

    Ok da... Man risikerer å få gretne dansker i besetningen, men man skal jo sove (ev. jobbe). Så er man også ganske rævkjørt hvis 902 kanselleres på kort varsel, noe som ikke akkurat vil være sensasjonelt om man følger litt med på SAS´ sin kanselleringsfrekvens på longhaul.

    Måtte denne avgangen holde seg flytende.
     
    Scandipendler and geddi like this.
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly med SK902 i mai, blir sikket bra det. :)
     
    ILS2 liker dette
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Lounge "problemet" på EWR løser jeg ved å gå i LH loungen. :)

    Når er avgangstiden til 902? @ILS2
     
    Larata liker dette
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,521
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig, dra opp EBG/D/P og ta en rolig stund inne hos LH. De byr i tillegg på sjampis, noe jeg aldri har funnet på en ren SK longe.
     
    Xflipper and Bjoern In America like this.
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke LH senator rett på siden av SAS på ewr? Skal dit snart, så tenkte å teste ut LH loungen :)
     
    funkybob1 liker dette
  6. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    det stemmer! Og den er av min erfaring, noen hakk bedre ;)
     
    funkybob1 liker dette
  7. Yeager

    Yeager Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har også brukt LH loungen på EWR flere ganger før 908 avgangen. Men nå sist, i februar, ble jeg faktisk nektet adgang av LH dragen. Hun sa det var fullt, og SK-reisende måtte bruke SAS loungen. Jeg ble litt pert, men tuslet lydig over gangen til SAS. ( jeg er EBG).
     
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    opplevde samme i starten av mars :( kun adgang for LH´s egne frem til FRA og MUC var avgått, gedigen nedtur !
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke det ganske dårlig, eller har de lov til det?
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    23:30
     
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Lufthansa er i sin fulle rett til å avvise asylsøkende EBP/EBD/EBG-passasjerer på SK-billett, på flukt fra hordene av Plus-pax (og EBS i ferietid), for å prioritere statuskunder på LH-billett.

    EWR-loungen burde fått egen Gold-del, gjerne med reservert seteplass for EBP/EBD. Bedre mat og børst burde de disket opp også.

    Dagens "lounge" på EWR er et pinlig skue mellom kl. 16 og 18, og så langt fra et premium produkt som det er mulig å komme.

    Mellom kl. 19-23 er den derimot romslig, rolig og ren.
     
    Trety and Bjoern In America like this.
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Litt av poenget med *A gull er jo lounge tilgang. Håper jeg kommer inn da, hvis ikke får vi stue oss inn på SAS loungen :(
    Sas skriver jo på sin side tilgang til *A lounge med EBG :) Så jeg mener det er feil av LH som *A medlem og nekte gull inngang.
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ønsker deg lykke til med å argumentere mot tyskinspirerte loungedrager :D

    Hvis 904, 908 og 910 er fullpakket med folk, er det bedre å ta seg en øl på puben utenfor.
     
    view liker dette
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Takk takk :D nå skal det sies at jeg mest sansynelig ikke blir gull før etter turen til ewr. Har jeg da i teorien mulighet til å komme inn på SAS biz bilett?
     
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte samme opplevelse på EWR den 17feb: Blankt avvist hos Lufthansa og henvist til SAS lounge med beskjed om at de har problemer med å få plass til alle som reiser LH og derfor ikke kunne akseptere SK.

    I SAS loungen sa damene at dette var noe nytt LH hadde begynt med og at de ikke skjønte problemet, men at de likesågodt hadde innført samme praksis og avviste alle LH med beskjed om at de måtte inn dit.

    En kuriositet var at da jeg satt der kom det en LH pax som ropte høyt om hvor fullstendig uakseptabelt det var at han ble avvist når det var Star Alliance. Damene gav ham bare skuldertrekk og pekte mot LH loungen
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor går man på EWR før terminal B åpner kl 14.30 .... SAS sier at Loungen åpner kl 13
    Min datter er der nå og har Plus billett og EBS....
     
  17. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvde meg ikke engang på LH-loungen på EWR sist jeg var der (SK908, 24/3), og skjønner nå at det var like greit. Blir litt snaut med premium-følelse i SK sin, og den var temmelig fullstappet da vi ankom, men etter at folk gikk mot avgangene til CPH og ARN ble det romslig og behagelig. Pølsefest i kantina, og om ikke annet så har de Brooklyn Lager i ølutvalget.

    Guttungen var strålende fornøyd med servering at sjokoladekjeks, så det var å ta lærdom av den yngre (litt under to år) garde og nyte de enkle tingene i livet.
     
    RoadKing and Travellingalf like this.

Del denne siden