SK til BOS kansellert fra vintersesongen??

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadAhead, 06. april 2018.

1. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk email fra SAS i dag om at hjemreisen fra BOS til jul (opprinnelig med SAS via CPH) plutselig er rutet om Newark. Finner nå ingen tilgjengelighet med SAS fra Boston i dagene rundt. Meget ubeleilig. Noen som har hørt noe offisielt?

2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke sett noe fra SAS, men leste på et annet reisenettsted at ruten tas ned i vintersesongen på grunn av dårlig etterspørsel og muligens kommer tilbake til sommeren.

3. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
  4. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Det var da som bare ¤&%"#. Først gir Norwegian seg på BGO - Providence ruta og nå SAS på Boston. Skal ikke være enkelt å komme seg til Northeast tydeligvis...

5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    NAS flyr jo til Boston enda da, om du stopper i CPH eller LGW gjør ikke store forskjellen

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet mer om denne ruten? Tenker det er en perfekt destinasjon for mai 2019, så håper rutenedleggelsen er midlertidig. Vet vi noe mer om når det eventuelt åpner seg noe?

Ser at det har vært en yndet destinasjon for now or never-tilbud til 2999,- på økonomi. Noen som har en formening om hva oppgradering til business normalt kommer på i budgivning? Spørsmålet er jo om man skal booke en slik destinasjon med FP for 60k per person eller om man skal bruke den til å samle EBG-poeng...

7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser her (https://finalcall.travel/no/bekraeftet-sas-lukker-boston-ruten-til-vinter/) at SAS uttaler at dette er en sesongtilpasning:

“Vi justerer løpende på vårt trafikkprogram og kan se at vi ikke har stor etterspørsel på Boston i vinterhalvåret. Så vi sesongtilpasser ruten, så vi regner med at den kommer tilbake på programmet igjen i 2019”

Hvor langt fremover planlegger SAS rutene sine? Mer konkret, hvis vi skal til Boston i mai 2019, når vet vi om SAS er et alternativ eller ikke?

8. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Flighten er lastet i bookingsystemene for sommerprogrammet (dag 1457), men det er mest å regne som en kladd. Når den evt. fjernes blir rent gjettverk - tipper en gang etter sommerferien.

9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke helt jeg skjønte dette. Hva menes med dag 1457? Betyr det at du ser at den kommer nå til våren, og kommer den til å gå i mai?

10. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    1 = Mandag
    4 = Torsdag
    5 = Fredag
    7 = Søndag

Planen er at ruten kommer tilbake neste vår/sommer, etter at SAS har fått levert A330-300 maskinen som skal ta over før LN-RKP.

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Høres bra ut :) Googlet meg litt rundt og fant ut at sommerrutene for 2018 ble lansert i oktober 2017 og at de startet gradvis fra mars. Sånt sett høres det jo lovende ut for Boston-tur i mai :)

12. JohannaMP

JohannaMP Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fløy til Boston (via CPH) i slutten av september, og da hadde SAS kjørt en kampanje der man fikk tur/retur for ca. 3500 kr - allikevel var det masse ledige seter i økonomi, ca. 20-25%.

13. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    Gullars liker dette
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    God nyhet!

15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    På sas.no finner jeg bonusbilletter fra 31/3 til 4/4. Er det slik å forstå at dette er på grunn av en regel om at bonusbilletter kan bookes max. 330 dager frem i tid?

Er det lov med open-jaw på SAS EB-bookinger, altså tur til Boston og retur fra New York (eller omvendt)?

16. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det fungerer utmerket. Har flydd inn til EWR og hjem fra MIA.

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har fortsatt ikke sluppet noen bonusbilletter til Boston fra og med juni 2019. Er det noen nyheter/rykter om at ruten skal kanselleres igjen eller kan jeg bare anta at slipp av bonusbilletter på denne ruten av en eller annen grunn kommer veldig sent?

Del denne siden