Fikk akkurat beskjed om at det var kommet en endring i reisen min til MIA i desember/januar 18/19. Endringen er at i stedet for å fly MIA-ARN-OSL, så flyr jeg nå direkte MIA-OSL. Bortsett fra at jeg får mindre poeng rolleyes er det jo en fin endring for min del. Flyet går 10 minutter tidligere, og jeg er hjemme noen timer tidligere. Har SAS bestemt seg for å flytte avganger fra ARN til OSL? Er det kommet noe informasjon om dette noe sted? Eller fant de ut at siden det bare var nordmenn ombord, så flyr de like gjerne til OSL? Det er overraskende fullt i biz på både OSL-MIA 19. desember og MIA-OSL 6. januar.
ARN-MIA ble muliggjort ved at SAS i vinterprogrammet kuttet ned ARN-LAX fra daglig til 6 dager i uken. Mulig det er gjort noen endringer der... Sverige har vel nettopp innført "passasjeravgift" slik Norge gjorde for et par år siden, men det er grunnet dette vet jeg ikke.
Her er vinter schedule som den ligger ute nå, noen små justeringer akkuratt rundt jul, men det er stort sett slik den ser ut. Det som er verdt å merke seg er at de flyr både OSL og ARN på onsdager, så det spørs om ikke en av dem blir kuttet. SK 957 6 ARN 5 MIA 0915 1405 333 10:50 SK 957 3 ARN 5 MIA 0925 1415 333 10:50 SK 955 135 OSL MIA 0930 1355 333 12:10 SK 953 24 CPH 3 MIA 0915 1355 333 12:45
Leste akkurat at en annen plass at SAS er iferd med å justere på en del av vinterprogrammet (MIA ble nevnt) og at schedule vil være oppdatert om noen dager. Så sjekk igjen til uka.
Det blir må meldt at Boston-ruta stenges for vinteren, og at siste avgang til Boston er 18. november. Det forklarer hvor den ekstra kapasiteten kommer fra. OSL/CPH-MIA deler som kjent fly med CPH-BOS.
LN-RKP kommer til å bli pensjonert permanent neste vinter (når den etter planen skulle hatt D-sjekk).
Hm ekstra kapasitet? Hadde en bestilling for hele familien TRD-OSL-MIA-OSL-TRD 8 des -> 28 des 2018 som har fått endringer nå. Både OSL-MIA og MIA-OSL har blitt kansellert. Har i stedet fått TRD-OSL-ARN-MIA-ARN-OSL-TRD. Kronen på verket er 23timer layover på OSL på tur utover ...
Samme her.. fikk OSL-ARN-MIA 19.des istedenfor direkte med hele familien. Det går fint, men må opp litt tidligere
Ringte gull telefonen nå og fikk byttet til TRD-CPH-MIA-OSL-TRD 10 des til 30 des 2018. Da blir det minst mulig legs og layover (!) .. som prioriteres med 2 små barn
Er på samme flyet, så gleden ble kortvarig for oss. Men nå har vi direkte flight på vei hjem, det er en bonus. Men avgang 0745 er litt tidligere enn beregnet..
Har dere også C? Kjører på poeng over, men tilbake den 2/1 blir det nok DY fra MCO(flex booket) da jeg tviler det dukker opp noe for poeng hos SK første uka i 2019. Hvor skal dere? To ukers?
Da jeg snakket med SAS på en cruiseaften så forstod jeg det slik at de kuttet i programmet OSL-MIA for å flytte et fly til ARN, siden de hadde flymangel. Det er jo lov å håpe at de nå kan flytte et fly tilbake og ha flere direktefly til MIA. Nordmenn elsker jo Florida, og vi skal en gjeng på 30 stykker i februar 2019, fly foreløpig ikke booket. Håper på direktefly og god kapasitet i premium economy. Slik det ser ut nå med direktefly på sas.no OSL-MIA: mandag, fredag MIA-OSL: torsdag, søndag I et regneark hadde jeg skrevet opp OSL-MIA lørdag 2. februar alternativt OSL-MIA onsdag 6. februar, men de har nå forsvunnet fra sas.no :-o Det som er enda rarere, jeg fikk i går et tilbud fra SAS gruppereiser på nettopp 2. februar-flyet, med retur på en tirsdag, som også er borte.. :-D Tror jeg venter litt for å se an hva kabalen lander på før jeg sjekker noe mer. De stokker tydligvis om på dager, la oss håpe de også øker frekvensen.
NOLA er kult! Kjørte liten road trip fra Orlando til Nashville i høst med et par netter i NOLA. Skal tilbake dit en gang ja Har 1,2D/F om du vil stikke innom Ble litt off topic dette, men er jo reiserelatert.