Noen som vet hva som skjer i samarbeidet mellom SK og UA om dagen? Er jo tilnærmet null tilgjengelighet på gjennomgående reiser videre med UA i USA (i hvert fall til Florida som jeg har sett på). Noe spordisk kan man finne på avganger med SK flightnummer videre men da utelukkende på Go. Ellers er det stort sett forbindelser videre med Jetblue som kommer opp ved søk. Har United kuttet ut samarbeidet allerede siden SAS er på vei ut av Star Alliance? Har en reise booket til Florida i Juli neste år med UA videre fra EWR til MIA og retur fra MCO. Begynner jo å lure om det blir endringer her så skvetter hver gang jeg får beskjed om schedule change Fikk det to ganger i desember men var heldigvis bare bytte av flight nummer hos UA begge gangene.
SAS har aldri hatt noe bra nettverk med UA i USA, de har hatt alt mulig rart at annet. Eksempelvis mye American Airlines codeshare..
Kan se ut som at dette fortsatt er et problem: https://sassalesinfo.com/news/sales...23-pricing-and-mct-issue-with-united-airlines På samme tidspunkt sluttet også UA å selge billetter som inkluderer SAS-flyvninger, og det virker ikke som om de har noe hastverk med å rette opp i dette.
Jeg har sett det samme. Også noe codeshare med Jetblue, men nesten ikke noe med United. Kan det være at SAS forbereder en flytting til JFK også for Oslo-ruten? Vi fløy for øvrig OSL-EWR-MCO nå like før jul, med UA på siste strekket. Vi hadde 2t19m connecting time, men det gikk ikke. Lange køer på i immigration (ventet) og i security (uventet da vi hadde first videre, men på terminal A på EWR var det ingen fast track). United fikk heldigvis booket oss videre på neste avgang, så sånn sett funket samarbeidet med SAS. Jeg ringte for øvrig SAS like i forkant fordi jeg ble klar over at UA hadde økt minumum connection time til 2t30m på EWR. Men SAS kundeservice insisterte på at 1t30m var grensen, og jeg fikk ikke endret gratis. Og det gikk som det gikk…
Takk, forklarer jo symptomet men ikke årsaken. Hvis det er en «feil» så burde det jo ikke ta over en måned å fikse det. Mistenker litt politikk her siden SAS skal ut av Star Alliance.
Opplevde det motsatte. Vår connecting flight til MIA i Juli ble kansellert og booket om til en senere avgang med over 7 timers venting. Ringte inn og bad om å bli flyttet til en tidligere avgang, men tyvärr så gikk ikke det da det innebar 2t15m connection som var for lite. Så jeg spurte pent om hun kunne endre OSL - EWR til dagen før så vi kunne legge inn et døgn i New York. Det var ikke noe problem, selv om stoppover da ble over 24 timer
Har sjekket en del på billetter, og ser i grunnen det samme som deg. Jeg skal til DFW i slutten av april, det finnes ikke en eneste billett på SAS sine sider som kan bookes. Hvis jeg er klar for å kjøre bil fra Houston, er det mulig å booke via YYZ med Air Canada på siste leg. Tror den kan være litt vanskelig å selge inn til sjefen med ekstrakostnader til leiebil og hotell mm. Sannsynligheten er stor for at det blir Turkish eller Air Canada, litt avhengig av om jeg vil legge turen innom Asia på vei til USA. I praksis betyr vel dette at SAS ikke er et reelt alternativ til USA med mindre SAS selv flyr dit.
Det kan jo ta vinter og vår før samarbeidet med SkyTeam er på plass, SAS må jo tape store summer om man per i dag ikke kan booke gjennomgående billett til andre steder i USA enn egne destinasjoner? Og selv der er foreslått routing noen ganger krøkkete, med grytidlige avganger OSL-CPH/ARN.
Har en reise til Nashville via EWR med CT i august som ble booket før United sine bonusbilleter ble borte fra SAS sine sider. Så tidligere i uken inne på United sine sider at det nå er masse ledige first /business bonusbilletter på aktuelle router (EWR-BNA og BNA-EWR) Ringe derfor inn til CT telefonen og spurte om å bli oppgradert, men fikk til svar at det ikke var ledige billetter. Prøvde å spørre om hvorfor hvorfor det vises ledige first/business billetter hos United men ikke hos SAS, men fikk da kontant beskjed om at det ikke var ledige billetter. Prøvde så trikset med å ringe inn engang til og fikk da en litt mer hyggelig agent. Da jeg spurte om det samme så fikk jeg mer eller mindre beskjed om at det nå kun var økonomibilletter de kunne tilby fra United, og da må man ringe inn for å kunne få tak i dem. Kan fort bli en røff overgangsperiode til Team Sky om man nekter å fly med røkla fremover
Husk at det må være I-klasse for at det skal være noen sjanse for å kunne booke disse gjennom *A-partnere. Slikt er nokså sjeldent på amerikansk innenriks.
Ser den, men det var faktisk EWR-ARN med United som jeg sjekket med den siste agenten, hvor jeg fikk denne beskjeden. Men skal greie å få oppgradert denne strekningen med noe annet fremover så får vi sitte med røkla innenriks i USA om ikke Air Canada kan trylle opp business
Mellom Europa og USA burde det absolutt finnes muligheter. For flyvninger med United er et tips å søke opp ruten hos f.eks. Avianca Lifemiles for enklere oversikt over partnertilgjengelighet. Med mindre du finner noe der som ikke kan bookes hos SAS ville jeg tatt informasjonen fra en enkelt kundebehandler med en klype salt.
Takk for tips om Avianca Lifemiles og har blitt medlem Var forresten ingen ledige business billetter EWR-ARN der heller (øknomi var ledige), så du har et poeng. Men hadde vært kjekt å fått opp søk på United billetter igjen inne på SAS, så tenker fortsatt at det er noe grums mellom United og SAS.
Noen har sagt at det vises liten eller ingen tilgjengelig på bonus med United hos SAS, men at agenter kan finne mer når man ringer inn. Men dette er jo en dead end uansett ettersom SAS er ute av Star i løpet av det neste halvåret (og som sikkert er årsaken til dårligere forhold med United). Så får vi håpe alt blir bedre med Delta.
Å sjekke tilgangen til bonusbilletter med United på United.com er ikke så relevant for Eurobonus. United legger ut en del billetter kunder i sitt eget lojalitetsprogram. Disse er ikke nødvendigvis tilgjengelige for andre bonusprogrammer i Star Alliance.
Kan man ringe inn til sas og bestille united eco som er merket x saver award ticket hos united. Og hvist man kan,greier sas og legge til denne til på en sas award ticket slik at den blir gjennomgående.
Vanligvis. Men det er ingen garanti. Da må de isåfall gjøre om hele reisen til en Star-alliance-billett. Noe som medfører økning i poengpris samt litt mer avgifter. Du merker dette mest hvis du har booket i business med Fly Premium siden dette ikke kan brukes for Star-alliance. Mest sannsynlig må du også betale gebyret for endring av SAS bonusbilletter på 750 kroner per person. Har du billetter i plus så får du ikke booket om siden premium economy ikke er støttet av Star Alliance sine bonusbilletter.