Skatte av fordelen av et Sas Travel pass?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av October, 08. april 2017.

  1. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Er kommet i den situasjon at jeg ukependler mellom Ålesund og Bergen. Arbeidsgiver betaler alle utgifter som per nå bare er enkeltreisene. Nå har vi kommet til at det kanskje blir enklere for alle med et travel pass siden jeg til tider må være fleksibel. På nettsidene til SAS så kommer det da opp Sør-Norge som valg, ikke bare direkte reiser mellom de to stedene.

    I den forbindelse begynte jeg å tenke på om at et ubegrenset travel pass faktisk kan utløse skattefordel? Er det noen som vet noe konkret om Skatteetatens praksis rundt dette?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjetter på at dette er som bonuspoeng.
    Du skal skatte av den private fordelen du har.
    Eksempelvis om du benytter det til fritidsreiser skal du nok da føre en fordel av dette tilsvarende hva billetten ville kostet.

    Dog vil jeg tro at det er få som faktisk fører opp noe slikt og for mange er det nok også vanskelig å dokumentere hva som er hva.
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt Travel Pas (først sørnorge og de siste årene BGO-OSL) siden 2006 og har aldri gjort annet enn å skrive på selvangivelsen at arbeidsgiver betaler reisekostnader ..
    Det er ingen grunn til å problematisere dette i forbindelse med skatt ..
    Vil tro du kan få et pass som gjelder AES-BGO også ..
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Nei du har vel rett i det. Tror de fleste bare fører at arbeidsgiver betaler og ikke noe mer og dermed "handler i god tro". ;)

    Håper egentlig ikke AES-BGO går for SørNorge hadde vært meget praktisk som connection til alle NoN ut av Oslo :D
     
    Chrisbgg liker dette

Del denne siden