Jeg jobber med å finne ut av saken nå. Kandkje det kan munne ut i en omfattende artikkel rundt dette temaet på IF litt lengre ned i gata. Det jeg kan si om Thailand er det at de ikke beskatter inntekt utenfor deres landegrenser, så du trenger ikke å rapportere til dem. Det andre er at Thailandske myndigheter regner deg ikke som boende i Thailand hvis du bor mindre enn ett år i strekk, eller i gjennomsnitt 6 måneder de to siste årene. Kildene jeg har derfra er erfarne folk som jobber deler av året ut i fra Thailand etter
denne turen.
For tips når det gjelder andre land i den tropiske regionen Sørøst Asia så vil jeg anbefale deg å starte med
denne kanalen som
denne videoen kommer i fra, og sette deg inn i det. Deretter dobbeltsjekker du om det denne fyren sier med andre kilder på dette temaet.
Når det gjelder trygderettigheter, så er det egne regler for dette på NAV sine sider,
du kan lese den oppdaterte siden her om dette, og som du ser så er mitt favorittland India på den lista. For ellers gjelder regelen 6 måneder ute, 6 måneder inne, og dette går over ett gjennomsnitt på 2 år. For eksempel; Jeg kan være 9 måneder ett år i utlandet, men da må jeg ikke være mer enn 3 måneder året etterpå. Jeg må alltid sørge for at i løpet av en to års periode ikke er mer i utlandet enn hva jeg har vært i Norge, ellers kaster NAV meg ut av systemet. Så lenge du er innafor Folketrygdens lover så vil du heller ikke få noen problemer med Thailand slik jeg ser det.
Tips når det gjelder ett vintervisum i Thailand så vil det være
METV-Visumet, så tar du det trinn for trinn, og pass på at du har 50 laken liggende sovende på konto som reservekapital, det er akkuart det du trenger for å godkjent dette visumet
Vis alt...