Flyplassenes dovegginskripsjoner Da de (u)sosiale mediene gjorde sitt inntog på markedet, gikk dassveggtekstene i glemmeboka. Vel, la oss bringe fram små og store gullkorn til ny heder og verdighet. Fellesnevneren bør være at teksten eller kunstverket holder til på et flyplasstoalett. Ta gjerne med navn på flyplass.
Som trådstarter tar jeg sjansen på å smelle av gårde de første eksemplene: I kjelleren på Tromsø lufthavn, Langnes:
Også fra kjellerdassen på Langnes, TOS: Kort oversatt: Øverst: Ære til Russland! Kommentar: Drit (med pil pekende til Russland over (Altså: Russland er no' drit!). Ny kommentar: Faen ta (deg (som tør påstå slikt om Russland)). En politisk diskusjon over hvorvidt Russland er en bra ting eller ikke. Enn så lenge ser det ut til at frontene står hardt mot hverandre.
Det er visst en tradisjon å låse fast skaplåsen sin i urinalet på flyplassen etter endt førstegangstjeneste.
Åh, ja, jeg pleide å ha en samling av disse små kunstverk. Her er en som jeg mener å huske var på veggen i kjelleren på TOS.