Virker som at de fleste king og queen sengene absolutt må ha felles dyne hos Hilton, og sikkert hos andre også. Greit når jeg reiser alene, men av og til er jo kjærringa med også, og da blir det litt varmt og for meg upraktisk å dele. Syns twin-bed rom mister for mye plass til to senger + det er jo hyggelig å dele seng, bare ikke å måtte dele på den forbaskade dyna noen tips her? Bør vi be hotellet om to sett før vi kommer dit?
Det funker bra på Hyatt hoteller, iallefall når man er Diamond. Hender dog at amerikanerne ikke helt skjønner hvorfor man ikke vil dele dyne...
Fantastisk! Da blir det bare Hilton fremover, så kan ikke frua stikke av . Spøk til side, jeg vil tro at et hotell i klasse med Hyatt, så er det bare å ta en telefon til resepsjonen og du har en ekstra dyne før du vet ordet av det.
Hadde med meg egen dyne til USA for mange år siden hvor jeg bodde en uke på Marriott Suites i Dallas. Var lei av USA og de lakenteppene de bruker istedet for dyne. Det var like moro å se hver ettermiddag hva housekeeping hadde gjort med dyna. Stort sett var den bretta sammen og lagt i skapet. Andre dager lagt som hodepute på senga. Var tydeligvis en ny oppfinnelse for disse amerikanarane.
Da jeg flytta til US and A, var det relativt lite som fulgte med på flyttelasset. To dyner fra Norge var dog essensielt.
Er jo IKEA i USA, er jo ikke værre enn å bestille en dyne til hotellet om du skal være en stund. Så slipper man å dra på all den ekstra bagasjen...
Jeg vet dette er en gammel tråd, men samtidig er det et aktuelt tema, Hva pleier dere å bestille dyne som? Duvet? Prøvde meg på edredón i Equador uten at det hjalp særlig (NH collection i Quito). Selv å peke på dynen foran housekeeping og holde opp to fingre eller si "dos" hadde vi varierende hell med. Det er virkelig frustrerende hvor vanskelig det skal være å få to dyner i en king size seng.. jeg vet, first world problems ;-) Hva har dere andre mest hell med? Hva er amerikansk hotellspråk for skandinavisk dyne?
StayPineapple kaller dette for "European-style double duvets" og har det som en del av konseptet sitt. Skal sies at "European" er litt misvisende, siden jeg i dette øyeblikk befinner meg i Europa og likevel må slåss med en dobbel lakendyne https://www.staypineapple.com/why-pineapple/the-naked-experience
Var på guttetur i Toulouse for et par år siden, og da fikk vi dobbeldyne.. Ikke veldig populært, og vi brukte en halv dag på å få de ansatte til å skjønne hva vi ønsket. Til slutt måtte vi bli med på lintøylageret og finne selv hva vi ville ha..
Ugh ja. Bodde nettopp på Doubletree. Dama beveger seg masse om nettene så ble fort vekket av duna som forsvant. Noen som vet hva slags type pute de har? Vil kjøpe en slik. Glemte å sjekke når jeg var der forrige helg ...