Slutt for Payr?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 25. nov 2019.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Jaja, får fremdeles poeng for Choice mc I vipps. Så må kanskje få madamen til å betale regningene og vipse henne...
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Funderte på om Vipps kunne være et alternativ, da man jo også der kan scanne fakturaer og motta eFaktura.

    Jeg forsøkte å legge inn en faktura der i dag, men fikk bare bankkonto som betalingsalternativ.

    Finnes det noen mulighet for å belaste kredittkort i stedet, eller er den muligheten rett og slett blokkert hva angår regningsbetaling?
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, de har driftet Payr fram til de ble kjøpt opp og videre ikke hadde konsesjon i det nye selskapet(ref @Sunnfjordingen ). Logikken bør vel være at så lenge de har en aktiv tjeneste, forventes det av de tjener pengene eller har predikert overskudd en gang i fremtiden.

    Hvis selskapet blør penger, er det jo meget smart å lokke til seg investorer for å forlenge "prosessen" dog, utfallet vil vel være det samme om selskapet blør kapital, enten idag, i morgen eller neste kommende kvartal.

    Så videre, hvorfor salget/oppkjøpet/fusjonerte de Payr vekk? Må være at de har ikke tjent nok penger for å holde driften i gang. Isteden for konkurs, fant de noen oppkjøpere?

    Så lenge resultat regnskapet ikke er tilgjengelig, er det ikke mulig å analyserer driften.

    Payr hadde trua, vi hadde trua, kan trua være såpass sterk, at vi kan be for at de gjør en comeback:rolleyes:
     
  4. Nardus

    Nardus EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Miss GIN i Oslo har 330p per 100kr som et plaster på såret :)
    Har ikke testa dem, men de har 4/5 på Tripadvisor.
     
    Wiolenze liker dette
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Baguettene hos miss Gin er meget bra!
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, men dessverre er de ikke så dyre, så opptjeningen blir likevel begrenset med mindre man er VELDIG sulten ;-)
     
    Stuttfeiten and Xflipper like this.
  7. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp, hjelper ikke så veldig mye med 90 kr pr baguett. Har klart å lure meg til å kjøpe litt overtidsmat til jobbsamlinger, men rekorden er vel likevel bare 1500 kroner på en regning.

    Enig i at de er gode, synes faktisk de er bedre enn de jeg har prøvd i Vietnam.
     
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Blir jo 108.000 i året da (gitt at du spiser en hver dag).
     
    holmen liker dette
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    nei nei nei.. dette er akkurat hva som har gjort til at vi har mistet så mange opptjeningsmuligheter! Vennebetaling, selv om det er fordi noen har betalt en regning for deg, er fortsatt en vennebetaling og nærmere kontantuttak, ikke en regningsbetaling/handel :-o
     
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, jeg vet. Kommer ikke til å gjøre det. Men jeg kommer til å beholde Choice mc for reelle vennebetalinger i vipps. Det er allerde såpass mye begrensninger på bruk at det kortet i Vipps at jeg ikke tror Choice har noen problemer med det..
     
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Da må du hatt skikkelig uflaks, men kan jo være de er mer tilpasset norske ganer o_O
     
    sovehue liker dette
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke vet jeg, vi prøvde flere. Og vi liker begge svært godt asiatisk mat når vi er i Asia
     
  13. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk to SMSer fra Payr i dag om to ulike refusjoner. En fra et bompengeselskap på 118 kroner, men desto mer interessant, en fra kommunen på nærmere 7000 kroner for et års tid tilbake..

    Payr blei for tidkrevende for meg å holde på med og litt for mye styr i forhold til reward følte jeg personlig. Derfor kutta jeg det også ut for et års tid siden. Kommunen fakturerer oss både for kommunale avgifter og SFO, så jeg har rett og slett ikke fått med meg at denne regningen ikke har blitt registrert betalt gjennom Payr. Purringen må ha kommet omtrent på det tidspunktet jeg bestemte meg for å kutte det ut, så den er betalt i vanlig nettbank.

    Ringte Payr som bekrefta refusjonene. Oppga bankkontonummer. De lovte penger i løpet av uka!

    (Hvis det var dårlig forklart, så har altså ~7000 kr blitt trukket fra kredittkortet mitt men ikke havnet hos kommunen. Mulig pga feil kid i scanning? Ikke veit jeg. Pengene må ha gått i retur til Payr, som nå refunderer de til meg).
     
  14. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått en slik SMS. Riktignok bare 300,-. Men jeg undres fælt hva disse 300,- er. så det er trygt å oppgi konto nr på e-post til Payr?
     
  15. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Kontonummer regnes ikke som særlig sensitiv informasjon, i mine øyne. Er du likevel redd for misbruk så foreslår jeg å opprette en ny konto i nettbanken.
     
  16. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Har mottatt disse pengene på konto nå :)
     
  17. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk tilbakebetalt over kr 6.000,- fra Payr forrige uke, aner ikke hvorfor men det er jo en hyggelig førjulsgave...
     
    Grooo liker dette

Del denne siden