Slutt på BA buy up @booking?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tommy777, 29. okt 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens,

    Vet at det var en del hikke tidligere i år som nå burde være fikset, men jeg lurer på om BA har nuket moro vinduet for short haul i Europa

    Booket akkurat 8 leg innen Europa (ja, alle separat som enveis) og fikk ikke ETT ENESTE tilbud om buy up. Tidligere i år hadde jeg 60% suksess.

    Thoughts?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg ikke like bred erfaring som deg, @Fnate og sikkert et par andre, men sist jeg fikk tilbud om buy up til Club Europe var vel i slutten av April...
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Leste et sted at de nå ikke tilbyr billig-upgrades før det har gått 24 timer etter booking (dvs. etter at vinduet for gratis kansellering har gått ut). De tilbyr fremdeles upgrades til CE før innsjekk, fikk det selv for noen uker siden, både på web og i appen.
     
    KristianSk liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Takker. Kommer disse via epost or må du logge på for å sjekke?

    Appen og endringer er veldig vanskelig for folk med USA addresse. Jeg klarer å få ut boardingkort, men kan ikke gjøre endringer, oppgradere mv på nett. Må alltid ringe.

    KAN hende dette kun gjelder long haul, skal sjekke hva som skjer de neste ukene. Trenger de 320 tier pointsene ;)
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det dukker bare plutselig opp i app og på manage my booking på ba.com. Ingen forvarsel.
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg oppgraderte 2 av 3 flighter forrige uke. Tilbudene kom plutselig, og var slik:

    Oslo-London: 720,- (kom 16 dager før avreise)
    Dublin-London: EUR79,- (slo ikke til)
    London-Oslo: GBP80 (kom magisk nok også 16 dager før avreise)

    Med andre ord fikk jeg tilbud på samtlige bookinger. Den siste flighten var London-Edinburgh og den er domestic.
     
    tommy777 liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Meget bra. Da satser vi på det.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Great success! Kjøpt og betalt biz på 7 av 8 flighter. Alt for den nette summen av 78 Euro i gjennomsnitt. Hehe.. SAS "Plus" killer kaller jeg dette ;)
     
    Fnate and Jørgen like this.
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må du ikke glemme at det ikke er noe marked for Business Class til/fra Norge.

    Folk ønsker fleksibilitet til underpris, kroppskontakt med midtsetepassasjerer, Wasa knekkebrød og toalettrèkere.
     
    wilhelm, Jørgen, tommy777 and 3 others like this.
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Får man poeng som businessclass eller donkeyclass når man kjøper upgrades på denne måten?
     
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Yes sir.

    Edit: Du får poeng som biz.
     
    Bizflyer liker dette
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er det som er hovedpoenget. Man opptjener Tier points hos BA i tillegg til standard poenger til bruk, det er slik man kvalifiserer seg til status.

    Og i Europa er det stor forskjell

    Economy 10 tier points per leg
    Club 40 tier poiners per leg.

    Så disse 7 oppgraderingene er halvveis til sølvstatus hos BA. Total kost for alle billettene med oppgradering var 1226 Euro for 8 leg.
     
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Har en LHR-OSL-LHR til jul bestilt for en drøy måned siden. LHR-OSL kan oppgraderes for 129GBP, OSL-LHR kan ikke oppgraderes overhodet. Noen som tør gjette på om det ville åpnes opp på returen og bli rimeligere når det nærmer seg?

    Skal jeg tippe er vel sikkert 129GBP den reelle differansen til Biz.
     
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Tidligere har det vært rundt £60-80, for ca et år siden fikk jeg tilbud for £66 fra/til BGO. Aner ikke hvordan sjanse dine er, men som Sapphire/Emerald hadde jeg ikke vurdert det engang for £129 med mindre du sårt trenger TPs.

    Jeg har selv BGO-LHR-BGO booket flere ganger de neste månedene (som del av lengre turer), men på AA ticket stock, ikke BA. Vet at jeg ikke får tilbud i Manage My Booking da, men er det noen sjans for å få det under online check-in?
     
    KristianSk liker dette
  15. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Noen referanser fra Flyertalk de siste månedene, ser ut som det er blitt dyrere med hand baggage only-billett:

    http://www.flyertalk.com/forum/brit...acking-questions-thread-231.html#post23709856

    http://www.flyertalk.com/forum/brit...acking-questions-thread-226.html#post23567608

    http://www.flyertalk.com/forum/brit...acking-questions-thread-222.html#post23437136

    http://www.flyertalk.com/forum/brit...acking-questions-thread-221.html#post23398774

    http://www.flyertalk.com/forum/brit...acking-questions-thread-240.html#post23911523
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden