Jeg skal endelig ut og fly litt igjen!
Fant en helg uten planer, og noen relativt billige Plus-billetter til TXL. Så da gikk det som det måtte gå.
@holmen skal på ego-trip igjen!
Første versjon av denne turen gikk i mars, og den
kan du lese om her.
I den tråden fikk jeg helt enormt mange gode(?) tips til hva jeg kunne finne på i Berlin i løpet av et døgn. Jeg fikk jo selvfølgelig ikke benyttet meg av alle tipsene, så nå har jeg sjansen på nytt.
Turen går som sagt i Plus, via ARN på vei ned, og CPH på vei opp.
Her er den spennende reiseruten, for å illustrere hvor jeg skal. (Ikke alle har vært så langt unna noen gang, med så mange mellomlandinger..)
View attachment 59926
Denne gangen skal jeg bo på Titanic Gendarmenmarkt, et nytt bekjentskap for min del. Ser veldig fint ut på bilder, så får vi se om bildene lyver eller ei. Har vært lite (om i det hele tatt) i dette området av Berlin tidligere.
Fikk mail fra Expedia +, Gold, eller hva det nå heter, om at jeg får 10% på spa og en middag i restauranten. Tipper jeg ikke kommer til å benytte meg av disse tilbudene. Currywurst på et gatehjørne er nok billigere!
Hittil består planene i å besøke THF i morgen, har booket guidet tur via
thf-berlin.de, og gleder meg!
Prøvde å få til en
guidet tur på BER også, men det var ikke noe ledig før 21. november kl 1430. Og da kan jeg ikke. (Er i SoCal akkurat på det tidspunktet.)
KaDeWe skal besøkes for første gang, og hvis tidene passer, så skal jeg ta en ny tur under bakken med
Berliner Unterwelten. Fikk tips av
@kjeeli i mars, og det ga mersmak!
Nye (eller gamle) tips mottas med takk, og jeg lover bildebevis hvis jeg drar dit akkurat DU foreslår.
Vis alt...