Som nevnt i Onsdags tråden i dag tidlig, har dagen gått med til en rundtur til Gdansk Akkurat kjempe spennende rapport er det ikke, men jeg har hatt noe gjøre underveis. Så her er en liten dagsrapport på hvordan det har gått på turen. Startet med SK480 OSL-ARN kl 08:40. Jeg skulle sitte bak i bussen, så måtte gå forbi 12 rader med Plus før jeg fant mitt C sete. Går stort sett sist ombord når jeg skal sitte ved midtgangen, å ikke trenger å stresse med plass til håndbagasje. Trodde jeg skulle få treseter’n for meg selv, men men slik ble det ikke Medpassasjeren som kom heseblesende inn etter å ha løpt fra andre siden av flyplassen satte seg på A. Hun får servert et glass vann av kabincrew som en påskjønnelse for løpeturen 2 min etterpå blir det liv i A setet Hun får brukt for den blå papirpose man finner i magasinlommen foran seg. (Bilde av posen er fra en annen flight) Å som jeg elsker å høre den lyden 1 m unna Huff Huff Fort gjort at slike lyder kan frembringe en vis kjedereaksjon på nærsittende passajerer. Tenker at dette kan bli en festlig flytur, så tilbyr meg å bytte plass. Slik at hun har lettere ankomst til toalettet. - Neida det trengs ikke, bare jeg kan få din blå pose går det fint. Får jeg til svar. Så da byttet C posen plass til A før pushback kl 08:44 Take off skjedde kl 08:54 og etterhvert dukket serveringsvognen opp, min litt uheldige medpassasjer bestiller seg en halv kopp te og et par blå poser ekstra. Heldigvis for henne går resten av flyvningen lydløst og vi landet kl 09:36 ca 10 min før oppsatt tid Det er noen ganger jeg selv har vært i slik forfatning på fly, og det er langt ifra særlig hyggelig for en selv og andre Når jeg gikk av flyet møtte jeg en vennlig hund på gatebroen som var nyskjerrig og skulle lukte på alle som kom av flyet. Tydeligvis luktet ikke jeg spesielt godt, så den fortsatte kjapt til neste mann På Arlanda rakk jeg en kjapp tur ut i det svenske solskinnet Securty inn igjen var unnagjort på 2 min Der ble det en tidlig burger lunsj på Max før boarding av SK1421 ARN-CPH startet på gate 5A kl 10:33. Satte meg ned på rad 11C med god beinplass og ledig midtsete Det som er negativt med nødutgangplassen er at det mangler USB kontakt. Første gang jeg opplever at Kapteinen fremfører en 6-7 minutters velkomsttale og andre morsomheter stående i midtgangen. Før han avslutter det hele med en charter Hilde dans Pushback kl 10:59 Take off kl 11:11 Serveringsvognen kommer og tar meg et glass vann. Oppdager at det ligger noen solbrilleglass av den typen du setter utenpå vanlige briller under setet 10A. Spurte de på rad 10, men ingen av de hadde mistet slike glass. Så da leverte jeg de til kabincrew. Landing kl 12:00 Kom til Gate B19 kl 12:03, det er 2 min før oppsatt tid En rask vandretur rundt på CPH, før man måtte være på plass ved Gate 8 Boarding for SK759 CPH-GDN startet 8 min før tiden kl 12:32 Satte meg ned på sete 12C som er ved nødutgang, litt mindre beinplass her en på fra ARN Dessverre ingen ledig midtsete denne flyvningen Her ble det standardprosedyre på velkomsttalen igjen. Beregnet flytid 50 min Pushback kl 13:02 Take off kl 13:13 Kjedelig flight unntatt at 11D har gjentatte ganger dratt seg opp og ned av setet med å ta et godt grep i seteryggen til 10D. 10D snur seg med et skummelt blikk hver gang. Men det eskalerer ikke til å bli en alvorlig hendelse Landing kl 13:54 Gate kl 13:56 Fint vær i på GDN også Boarding for SK760 GDN-CPH startet kl 14:13 Siste mann gjennom boarding ca kl 14:22 Hadde 15C, men flyttet meg til 12F siden hele den raden var ledig Pushback kl 14:37, to min bak skjema. I lufta kl 14:48 Prøvde å få til en liten cowboystrekk, men Jon Blund satt antakeligvis på en annen flight Innflyvning til CPH langs Broen. Landing kl 15:34 Gate B4 kl 15:38 Rakk en Hot dog før boarding av SK460CPH-OSL startet på Gate B5, 7 eller 9 husker ikke helt kl 15:47. Plasserte meg i nok et C sete på rad 21. Foran meg på 20C sitter en pensjonert spiss med kallenavnet Sunny. Pushback kl 16:22 Take off kl 16:35 Beregnet flytid 1t10m Etter en Hot Dog til forrett var det på tide med en hovedrett. Landing kl 17:35 Gate kl 17:41 Hjemme på sofaen kl 18:41 Vel hjemme igjen akkurat 12 timer siden jeg gikk ut døra i dag tidlig. Turen har godt veldig fint, alt har korrespondert så jeg fikk gjennomført hele ruta Ingen av flightene var helt fulle, så det var mange ledige midtseter å se i både Go og Pluss med unntak av Go på CPH-OSL. Da er jeg 5 segmenter nærmere Gull
Topp stemning! Alltid gøy med reisebrev som ikke bare omhandler champagne. Har tatt den turen et par ganger selv, men har fått inn enda et leg på hjemreisen..
«Det som er negativt med nødutgangplassen er at det mangler USB kontakt.» Neida, den skal være nede foran setet ditt....
Jeg så det gikk et fly til ARN nesten samtidig med OSL flyet fra CPH, så det kunne sikkert latt seg gjøre med en omvei ekstra der Hmm Da får jeg ta en ekstra titt på neste tur