En gjeng av oss møtes for en sen lunsj på Avalon kl. 14:30. Booket bord for 10 stk. under navnet "Hilton". Entertainment Complex Avalon, Leontovycha St, 3, Kyiv, Ukraina, 01030
Har sluppet av @paron på IC, og jeg har kommet meg til hotel Opera. Det er ikke nytt, men jeg liker det (så langt). Det er til og med verdens minste balkong!
De hadde ikke ekte champagne ombord. Men noen bobler hadde de. Rekene var ganske gode. Sjokoladen liker jeg! Og på enden av F-piren, så har de omtrent samme hull som ved SQ-loungen på LHR. Lurer på hvem som blir ferdig først?
Champagne er champagne. Men det finnes helt sikkert falsk champagne også, som det finnes falske Rolexer. Får sikkert tak i det her i Kyiv også.
Har spist en bedre(?) lunch sammen med @MilageRune, @vegardg, @paron og en gjeng som jeg ikke vet hva heter på IF (Eller om dere er på IF?) Har slappet av på hotellet med litt Netflix, og snart er det ut på middag med samme gjengen. Det blir kjøtt og vin til middag, fordi det er digg.
Riktig god middag til alle, både Insideflyere og annet. Vi håper på gode bilder og rapporter om både bra og dårlig. Så slipper vi(jeg) all reserachen på Kiev
Har vært en awsome dag i Kiev så langt! Ble hentet på flyplassen av bestekompisen til min nye stebror som er fra dette landet, og fikk guidet tur rundt i sentrum av byen (veldig praktisk at han jobber i "the gouverment", og kommer inn over alt) :-D. Og spist typisk ukrainsk mat + fått i oss litt mye hjemmelaget vodka på ukrainsk vis!
Kverrulanten i meg må få poengtere at det finnes amerikanske varianter av Champagne, Chablis, Burgundy etc pre 2006.
Jeg husker også den gang selveste Moet & Chandon solgte argentinskprodusert champagne markedsført som nettopp champagne.
Australierne var litt snurte når dei ikkje kunne bruke Champagne på sine bobler. Men dei var forbanna når det kom ein sørfransk vin med navnet Barossa Shiraz! (ingen kuppforsøk, liker rapportene frå Kiev!)
Men nå er jo Champagne er såkalt beskyttet varemerke. Men det jo nok av de som velger å utfordre det. Noen har suksess, og andre ikke. Det er jo litt i samme greia som "ekte gull", hell yeah. det finnes masse fake gull rundt omkring.
Plutselig våknet ingeniøren .... Gull er gull ... uansett hvor det er utvunnet, jeg har selv skilt ut rent gull av en kompleks malm i Odda og Boliden ... .. og det er selvfølgelig ikke «fake gull» fordi det ikke er utvunnet av en gullrik gruve/åre ...grunnstoffet er definert .. Au - atomnummer 79! Noe helt annet er Champagne som er et beskyttet varemerke basert på geografi og en produksjonsprosess. Selv om man bruker samme drue og samme produksjonsprosess, men en annen geografisk plassering kan man ikke kalle det champagne selv om den kan være minst like god. Vi har i kveld hatt en flaske nydelig Freixenet Elyssia Cuvèe Brut .. en Cava som klart er på høyde med mange betydelig dyrere champagner. Dersom den var blitt kalt champagne hadde det vært en «fake champagne»
Chicken Kyiv til lunsj i går Lokal øl (tror jeg, jeg skjønner ikke hva som står..) Middag i går på BEEF meat and wine
Dagen i dag har gitt 18416 skritt på telleren, hittil. (Spørs om jeg skal ut noe mer, det får tiden vise) Turen til Tsjernobyl i morgen måtte betales kontant ved oppmøte. Det syntes jeg lite om (det gir jo ikke noe poeng), så jeg spurte om det var mulig å betale hele med Paypal (depositum ble betalt med Amex på Paypal). Det gikk ikke, da det var vanskelig med så store summer på Paypal i Ukraina ($85). Men, det gikk an å betale med kort på kontoret deres, men da måtte jeg møte opp der. Så i dag gikk jeg ut av hotellet, med Google maps stilt inn på Chernobyl Tours i Andriivskyi descent. Leste et sted at noen mente det var Kievs Montmartre. (Jeg vet ikke hva det er, så jeg har ikke noe å sammenligne med..) På veien fant jeg litt lokal kunst. Litt tilfeldig tok jeg til venstre inn en gate, og endte opp i en park med mye mennesker, noen gamle (litt falleferdige bygg), og fin utsikt. Jeg fant også denne her: Den var bygget til ære for St. Andrew (min egen skytshelgen), og skulle være veldig fin inni. Dessverre var den under oppussing, så man kunne ikke komme inn og se.. Men, man kunne betale 20 lokale penger for å gå opp og se på utsikten fra utsiden. Som dere ser, så har jeg ingen bilder derfra. Det er fordi at hun i billettluken ikke hadde vekslepenger for en 100-lapp, så da måtte jeg forlate åstedet uten å ha sett på utsikten. (100 lokale gærninger er ca 35 kroner). Rett nedenfor kirken var det nesten like bra utsikt, så da sparte jeg de 7 kronene.. Der nede så jeg også et pariserhjul, og en ansamling av biler. Det måtte jeg etterhvert finne ut av hva var. På vei ned bakken så jeg et gammelt hus Og helt riktig, det var biler der nede. Men ikke helt de jeg hadde sett for meg.. Her er for eksempel Batmobilen, hvis han hadde vært fra Ukraina, og i tillegg var med i Alien-filmene og/eller Mad Max. Det var også noen som konkurrerte om å spille høyest mulig musikk fra stereoanleggene i bilene sine, men det var det veldig vanskelig å ta bilde av. Det var faktisk imponerende bra lyd, til å spille så inni gamperæva høyt, og i tillegg være veldig dårlig ukrainsk teknomusikk. Ved siden av disse var det mange fine gamle biler Og plutselig var jeg midt oppe i innspillingen av Børning 4 eller Fast and Furious 176.