Her kan man spise og drikke og shoppe så busta fyker. Det er billig, men ikke så alt for mange steder hvor de tar Amex, har vi funnet ut av.
Meget fornøyd med dagen! Vært i en park, hvor de har bygd en kopi av indre bymur, fra perioden etter vikingene var i deres området. Slik at noe var inspirert av den tiden. Mye kule viking-effekter. Etterpå var vi noen av de siste som fikk lov til å dra opp i toppen av Mother of Ukraine, for dagen. Helt sykt bra utsikt!! Har dere mulighet til å dra opp dit, så anbefales det virkelig. Her står vi i hånden som holder skjoldet opp:
Jeg var dessverre for sent ute til å få kommet opp i statuen.. Og det hadde jeg gledet meg til.. Men kult at dere kom dere opp!
Fra bilutstillingen tok jeg en Uber til The Motherland Monument, men var tydeligvis for sent ut til å få sett utsikten.. Men, det var mye annet å se, og de kan monumenter! Dette er Eternal Flame. (I ustand for øyeblikket.. ) Her er landsmoderen Og litt tanks (eller lekeapparater) Krig og kommunisme lager de beste monumentene. Rundt en sving, så fant jeg enda mer tanks, og fly, og bomber og granater.
Uber funker fint her i Kiev, og derfor tenkte jeg å bruke Uber videre fra Landsmoderen. Men, der var det ganske dårlig dekning, så jeg måtte gå avgårde til jeg fant bedre dekning. Til slutt fikk jeg tak i Uber, og kjørte avgårde mot Oleg Antonov State Aviation Museum, etter tips fra de andre IF'erne her i Kiev. Uber kostet ca 100 kr, så da var det greit at inngang til museet kostet 30 kr. Og det var definitivt verdt pengene! Jeg kan ikke så mye om disse forskjellige flyene, så jeg lar bildene tale for seg selv. Ble litt mange bilder, så det kommer flere i neste post.
Da jeg var ferdig med å se på fly, så bestilte jeg ny Uber. Den var rett i nærheten, og det viste seg at det var samme sjåfør som i stad. Han hadde nok ventet på at jeg skulle tilbake igjen. Jeg tenkte det var greit å ha med litt niste på tur til Tsjernobyl i morgen, så jeg gikk til nærmeste butikk (var veldig vanskelig å finne, når man ikke vet hva man leter etter..) Men, de hadde bra utvalg!
Nå blir det night cap i hotellbaren, og tidlig kveld på unge lovende. Blir hentet utenfor kl 0715 i morgen tidlig, og så går turen mot det opprinnelige målet - Tsjernobyl. Har skaffet meg riktig reiseuniform.
Takk for i går! Avslutter selv i hotellbaren etter en begivenhetsrik dag. Masse monumenter og flere katedraler på meg i dag. Kanskje ses vi i Tsjernobyl i morra?