Snarvei til Star Alliance Gold

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Travv, 19. mai 2019.

  1. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte å dele noe jeg akkurat kom over, nemlig en fast track til KrisFlyer Gold status (og dermed *A Gold). Denne metoden har vært tilgjengelig lenge og har helt sikkert blitt nevnt her inne flere ganger men nevner den nå slik at alle kan få det med seg :)

    Shangri-La og Singapore Airlines har et samarbeid kalt Infinite Journeys. Med Shangri-La Golden Circle Jade status kan du linke denne opp mot din vanlige KrisFlyer bruker og få KrisFlyer Silver (*A Silver). Tar du deretter 3 flights i hvilken som helst klasse (bortsett fra bonusbilletter) hos SQ, får du KF Gold :D

    Shangri-La Jade status får du ved å ha 10 stays eller 20 nights ved et Shangri-La hotell, eller ved å inneha et Amex Platinum kort

    Merk at du kun beholder status i ett år. Du må deretter kvalifisere deg ved å bruke den vanlige veien :confused:

    Link til guide her ;)
     
    jonss, morradi, Baldrick and 2 others like this.
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    878
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Hva behøver man for å opprettholde status? Det er jo det viktigste
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Egentlig ikke, om man bruker dette som springbrett til feks SAS gull, slik at du har gullfordeler på veien.
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    828
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke billigere å kjøpe et gullkort da?
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer an på hva de tre korte leggene med SQ koster og om du har behov for dem. I såfall er det jo "gratis". Du kan også bruke det som springbrett til LH og andre.
     
    drsyk liker dette
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    878
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Tungvint.. Men smaken er som....

    Jeg hadde heller gått direkte for det *A gullkort hvor det er rimeligst og opprettholde status.
     
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    828
    Bonuspoeng:
    113
    Sant, jeg tenker litt for meg selv, hvor jeg bor i Norge er sjeldent i Asia for annet enn bonusreiser :-D
     
  8. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    878
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skjønner ikke helt greia med å velge fordelsprogram etter om flyselskapet holder til i nærheten. Det bør da ligge helt andre kriterier til grunn.
     
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    828
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, for min del er det fordi jeg flyr mest i Norge og Skandinavia?
     
  10. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Som @milehigh nevnte, tenker jeg selv på at dette kan brukes av statusløse som et springbrett, slik at man har gullfordeler mens man bygger seg opp i et annet fordelsprogram som man prefererer, feks SAS
     
  11. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    878
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Det bør da ikke være avgjørende for hvilket program man skal velge :eek:
    Kriterier som bør veie er:
    - Hvilket program gir best uttelling for det flyselskapet og billettklasse du vanligvis velger.
    - Hvor enkelt er det å opprettholde status.
    - Hva koster bonusbilletter.
    -Hvor enkelt er det å booke bonusbilletter.

    Ett *A gullkort har like mye verdi om du innehar det hos Air India, Singapore eller SAS.
     
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    828
    Bonuspoeng:
    113
    Men et SAS Gold har for meg større verdi om jeg flyr mest SAS i Skandinavia?
     
  13. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    878
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor?
     
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    828
    Bonuspoeng:
    113
    Tilgang til SAS sin kundeservice når ting skjærer seg? Det er lettere å få og ikke minst opprettholde SAS Gull? Jeg skjønner hva du vil fram til og jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg innbiller meg at det blir fort for mye hassle for meg hvis jeg må finne noen SQ ruter å fly med vs å bare fly «normalt» med SAS...
     
  15. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    25% ekstra opptjening er også et stort pluss med å ha EBG når man flyr mye SAS. Særlig på MR og langdistance i biz;)
     
  16. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    878
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Du havner i kø nr 3 ved håndtering av irregularitet etter EBD og EBG. SAS vil nesten alltid får deg frem på ett godt alternativ selv med *A gold.
    Det er ikke lettere og få eller opprettholde gull med med EB hvis det er SAS du flyr mest med.
    Selv har jeg gull hos A3. Jeg får 600 poeng for billigste klasse (O) for strekningen OSL-BGO. Hos EB får du 100 poeng. (125 poeng om du har EBG)

    Jeg trenger 24 000 poeng i året for å opprettholde status. Det får jeg med 1 tur i året til LAX i plus (24416 poeng i A klasse) eller 2 turer til Gran Canaria i Plus. Du trenger ikke fly noen leg med A3 for denne poengsummen.

    For uttak så koster det 90 000 poeng i C klasse til Usa eller 110 000 poeng for C klasse til Asia.

    SAS ønsker selvfølgelig at det skal fremstå som noe eksklusivt med EBG/EBD, men sannheten er at det er mye enklere og opprettholde status i andre program.

    EB er helt genialt når det kommer til ekstrapoeng, (Trumf,Payr,Amex,CT etc etc) og her drar jeg inn godt over 200 000 poeng i året.
     
    ina, jonss and Gullars like this.
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Om du må fly 3 legs for å få SQ gull, hvor du har gullfordeler på de neste x legs/mnd/miles til du har tjent opp A3 gull så blir det jo mer behagelig inntil du har fått A3-gullet, og du har mistet opptjening på 3 eco legs til A3 saldoen bare.

    Men du har rett i det med baken! Den blir nemlig veldig sår frem til du har fått gullet, som du kunne hatt tidligere:D

    Selvsagt alltid unntak. Om du feks skal kvalifisere med C/F flights betyr det jo lite.
     
    furlong liker dette
  18. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    482
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Mulig denne koblingen er kjent, men for meg var det nytt, og kanskje nyttig for noen som ikke er gift med SAS og likevel har (Centurion) Amex Platinum:

    Dette kortet gir som kjent Shangri-La Jade status:
    https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/shangri-la-golden-circle-jade-membership.html

    Singapore Airlines og Shangri-La har et samarbeid om statusfordeler som heter Infinite Journeys:
    http://infinitejourneys.com/en/

    Her heter det at Shangri-La Jade medlemmer får:
    You qualify for KrisFlyer Elite Silver membership. In addition, you will enjoy an accelerated upgrade to KrisFlyer Elite Gold status when you complete the required number of flights on Singapore Airlines or SilkAir, within four months of registration:
    • Golden Circle Jade member: Three eligible flights
    Krisflyer Elite Gold er Star Gold nivået hos SQ - et voila! Riktignok må man fly tre ganger med SQ eller Silkair men det kan jo gjøres meget rimelig på regionale ruter i Asia.
     
    ina, drsyk, jonss and 2 others like this.
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,799
    Likes mottatt:
    10,345
    Bonuspoeng:
    183
  20. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Poenget å skrive akkurat det samme som jeg skrev er? :confused:
     

Del denne siden