Snikinnføring av Business hos SAS igjen på shorthaul ?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stalek, 05. mai 2015.

  1. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    På vår poengtur til Roma i sommer er denne booket i Business, og poengene jeg har fått igjen for de siste flightene mine som skjedde i SAS Plus står oppført som SAS Business på Min side på SAS.no

    Er det SAS-IT som tuller igjen, eller har SAS kanskje skjønt at man faktisk bør ha Business (inkludert gratis vann..) som et tillegg til SAS Go / Plus.
     
  2. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her på min flyving til CPH i April. Fløy i pluss (C) og dette dukka opp som buisness på lista mi. Kan det være at man får biz på C,D,Z i IT systemet demmes. For å skille mellom poeng opptjeninga kanskje?
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har garantert ikke skjønt noe som helst ;)
     
    Bjartne, tommy777 and vegardg like this.
  4. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Det er sikkert skjedd endringer siden de har endret helle opptjeningen, men i fjor når jeg fløy full flex så dukket de opp slik, SK 4616E SAS Business/SAS Plus.
    Så jeg vil gjette at det er plus full flex som blir stående som business fordi SAS er SAS og hvorfor skulle det liksom stå rett. ;)
     
  5. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket en tur med SK936 SFO-CPH i bookingklasse C (fullpris business) denne vises også som SAS Plus i appen. Håper virkelig ikke jeg har betalt et helt hav av penger for SAS Plus ;) Klassene Z, og D derimot vises som Business i appen uavhengig om det er lang eller kortdistanse.
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    ALT for dyrt å fly i dem klassene. Jeg bestiller GO, får den klassa jeg får og legger inn OT. Får som regel C, med mulighet til å endre avgang og alt da :p
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er du sikker på det?
     
  8. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet at man egentlig ikke skal ha muligheten til det. Men når jeg får disse oppgraderinga og går inn på se/endre på mine sider, så får jeg opp full liste over alle avgangene den dagen med mulighet til å endre opp og ned. Har aldri prøvd da jeg har den avgangen jeg skal ha. Så kan jo hende at systemet tror jeg kan endre, men at når tiden kommer til at jeg prøver så kræsjer sikkert hele sas.no og blir nede resten av dagen :p

    Men utifra hvordan det har sett ut så har jeg full mulighet til å endre da.
     
    Bjartne and KristianSk like this.
  9. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var der tidligere, men ble fryktelig lei av OT gamet. Tror jeg har om lag 35 oppgraderinger med dem på langdistanse. Så nå ble businessreiser satt som et grunnkrav for å forlenge med oppdragsgiver.

    Men ja, jeg har også nylig opplevd at en del bookinger intra Europa og Skandinavia er blitt satt til klasse Z slik at det både har vært mulig å bytte fight i tillegg til at det ble full poengopptjening :)
     
  10. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Skulle gjerne ha vært der selv også. Men her betales alle reiser av egen lommebok, og jeg er alt annet enn godt lønna :p
     

Del denne siden