SoCal: LA, Anaheim, San Diego (og kanskje en snartur til Mexico?)

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 17. nov 2019.

  1. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser du på ferie med eksen din?? :eek:

    kan du ta snikbilde av hun svenske??:eek:
    kanskje det er selveste gunilla?o_O

    masse god tur!:D
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Skuffende om du ikke finner ut av dette :cool:
    Bilde eller spør...
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Reagerte og på det. Men kanskje de nå er gift ;) ?
     
    indahla liker dette
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Unge, lovende herr @holmen beskrev reisefølget som sin eks-forlovede. Det er vel kun to ting som bryter en forlovelse...

    Forresten, godt å se at du nådde flyet, @holmen! Synet av glasset med strupefuktmiddel gjorde meg tørst, men roet også nervene mine -- på dine vegne. God tur!
     
    holmen and Sunnfjordingen like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    @Kristian har nok rett her ja.
    Min eks-forlovede er nå min kone.

    Det er ikke Gunilla som ligger ved siden av meg på 1H, hun hadde jeg kjent igjen. :eek:
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Det roet nervene mine også! Dessverre ble det bare ett glass til, da jeg skal kjøre bil ved ankomst LAX.
     
    haifinn liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    God tur, ser frem til å følge :)
     
    holmen liker dette
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hu møtte jeg i OSL lounge i våres. De ansatte der hang på henne som klegger, så var bare kleint....
     
    Sikiduck liker dette
  9. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke promillegrensen 0,8 i Usa da?- To miniglass Champis vil vel gi ca 0,0 etter turen :p
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Er det Greta Thunberg?
     
    Avixlo, Kalsnes, kristiaan and 7 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan i USA kjøre ganske trygt for promillekontroller. De er sjeldne, det henger sammen med krav om at kontroller må annonseres. Men råker du ut for noe med promille, så kan du se fram til ikke bare fengsel men også en framtid nedsyltet i gjeld. Anbefales ikke.

    Når det er sagt, det er dessverre mye promillekjøring i bilens hjemland. :(

    Promillegrensen varierer fra stat til stat.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan godt hende, men min promillegrense er 0,0. Og særlig når jeg er litt jetlagged og trøtt i tillegg.

    Som @RoadKing sier, så er det mye promillekjøring i USA. Har sett nok fulle folk gå ut fra utesteder og rett inn i bilen for å kjøre hjem.
     
    Avixlo, drsyk, Liza and 5 others like this.
  13. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, better safe than sorry. Ha et strålende opphold
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Vi kom oss trygt frem til LAX, og til å være en gigantisk flyplass, er ting ganske oversiktlig. Vi fikk beskjed ca 17 ganger om hvilket bånd bagasjen skulle komme på. Likevel overhørte vi et ektepar som måtte spørre om hvilket bånd det var. Hun var amerikansk, og vi konkluderte med at det er en grunn til at beskjeder i USA gis mer enn 17 ganger, de hører nemlig ikke etter.

    Bagasjen kom på ingen måte først på båndet, men det står folk der og tar av prioritert bagasje, så vi slipper å lete så lenge.

    Den blå lappen man fyller ut på flyet, den er det ingen som vil ha. Vi prøvde først rett etter passkontrollen (automatisk og veldig rask), der en mann skal se den lappen man får printet ut med veldig flatterende bilde på. Han ristet på hodet, stemplet passet så hardt at det fortsatt skriker i smerte, og sendte oss videre.

    Så prøvde vi i neste luke, hvor de skulle ha den lappen med det lite flatterende bildet. Han bare vinket oss videre. Så den blå lappen har jeg fortsatt.

    På forhånd hadde vi fått mail fra Avis om at det var bygningsarbeider på LAX, så det kunne være kaos på veien. Det stemte. Vi fant en Shuttle fra Avis, og brukte en halvtime ut fra flyplassområdet. Jeg hadde fått melding i appen at bilen vår sto klar på G22, og der sto det en fin og rød Toyota 4Runner. Hadde bestilt en Ford Edge eller lignende, og er fortsatt litt usikker på om det er lignende, eller en nedgradering. Bilen hadde i alle fall god plass til bagasjen og oss to, og jeg føler meg trygg i stor bil i denne trafikken. Den er veldig "vinglete" (dvs myke dempere), og det er uvant. Men alt i alt er vi greit fornøyd med denne bilen. 2400,- for 9 dager er innafor, spør du meg. Hvis jeg i tillegg faktisk får de lovede 6000 poengene, så blir dette bra.

    Her er gliset, avbildet i Santa Monica i dag:
    IMG_20191119_154722MVIMG_20191119_121130.jpg

    Ikke ofte jeg får annen farge enn hvit på leiebil i USA. Firehjulstrekk er det også, så hvis jeg skulle finne på å dra ut av byen kommer jeg meg frem.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Kjørte til hotellet, via er kjøpesenter som lå i veien for bilen. Der ble det shoppet litt.
    London West Hollywood ligger fint plassert rett nedenfor Sunset Blvd, og vi har fått et rom på ca 40 kvm, med et lite "kjøkken", hvor det blant annet er vindispenser (!). Badet er gigantisk, med to dusjer og badekar.
    Vi har din utsikt over byen, men kunne gjerne vært enda litt høyere enn 3. etasje.
    MVIMG_20191118_165039207.jpg

    Hotellet ligger en liten rusletur fra Rainbow bar & grill, og der ble middag og noen drinker inntatt. Så måtte vi krype til korset, og legge oss kl 21. Da var det såvidt vi klarte å holde øynene åpne.
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Firehjulstrekker er smart i tilfelle snø .. for noen år siden kjørte vi inn i Rapid City i godt over 20 grader, våknet neste morgen til snø og stengt bjørnepark ... da var det godt med drift på alle hjul.
    Mulig det ikke er en aktuell problemstilling i LA??
     
    geddi, holmen, OttoL and 2 others like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Blir faktisk ganske sleipt når det regner etter lengre tids tørke.
     
    Eddie47 liker dette
  18. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Den blå lappen trengs ikke lenger for de som reiser på ESTA. De som reiser på visum trenger den fortsatt.
     
    holmen and Eddie47 like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Likevel er flyselskapene pålagt å dele ut til passasjerene.
    Jeg fyller fremdeles ut lappen og tar den med hjem .....
     
    RoadKing, thomassg and Kristian like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sjelden en problemstilling i LA. Men, det har faktisk snødd her ved et par anledninger. Siste gang var i fjor, tror jeg. (Kan ha vært flere år siden)

    Men, som @RoadKing sier (og jeg beskrev i god morgen-tråden), veiene er ekstremt glatte når det regner. Og folk har skikkelig dårlige dekk.
     
    RoadKing and Eddie47 like this.

Del denne siden