SoCal: LA, Anaheim, San Diego (og kanskje en snartur til Mexico?)

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 17. nov 2019.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    Topp reisebrev, jeg har samlet meg mange tips her :)
     
    holmen liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er bare å spørre om du trenger fler :)
     
    jgroneng liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Etter at @Avixlo hadde lest gjennom dette reisebrevet på torsdag kveld, kom jeg på at jeg hadde jo ikke skrevet det helt ferdig!
    upload_2020-2-8_13-54-26.png

    Så derfor kommer det nå noen ord fra hjemreisen.
     
    SAJblue, kjeid, Earl and 3 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Vi forlot San Diego i vår "lille" røde leiebil, og kjørte nordover mot LAX.
    På veien stoppet vi på et kjøpesenter i La Jolla, og handlet litt småtteri. Koffertene var jo ikke HELT fulle ennå.. Inne på Westfield UTC fant vi oss også en food court, hvor vi kunne spise litt koreansk mat.

    Der hadde vi også fin utsikt til en skøytebane, selvfølgelig.
    IMG_20191126_123019_MP.jpg

    Noen gikk bare rundt i ring, mens andre hadde med seg en trener, og skulle bli den neste Tonya Harding. (Eller kanskje heller Nancy Kerrigan?)

    Med bilen enda litt fullere enn i stad, fortsatte vi turen nordover. Vi ble litt lei av motorveien etterhvert, så vi svingte til venstre, og tok scenic route langs hwy 101 i stedet.

    Sulten blir man også på tur, så vi stoppet i Laguna Beach, og spiste på Adolfo's Mexican Food. Skikeklig dive bar, hvor de ikke har pusset opp siden en gang på 70-tallet. God mat, og fine priser.

    På vei tilbake til bilen fikk jeg tatt et bilde av de fine fargene som var på himmelen den kvelden.
    IMG_20191126_170625_MP.jpg

    Vi fortsatte på hwy 101, stoppet på en Starbucks underveis, og kom til slutt frem til hotellet vårt for den siste natten, Residence Inn by Marriott, rett ved LAX. Vi hadde gått for frokost og kort vei til TBIT dagen etter. Det viste seg å være lurt.

    Etter å ha sjekket inn og levert bagasjen, tenkte vi at det var like greit å levere leiebilen hos Avis med en gang, så vi kunne reise rett til flyplassen med hotel shuttle dagen etter. Dette var dagen før Thanksgiving, og alle i California skulle til LAX samtidig. Og det regnet.
    Vi brukte ca 2 timer på å kjøre noe som i luftlinje er 300 meter. (Vi måtte selvfølgelig kjøre rundt hele kvartalet, men likevel..)
    upload_2020-2-8_14-16-2.png

    Vi fikk levert bilen, og skaffet oss lit mat i resepsjonen. Det vil si, de hadde en sånn robot som leverer småting til rommet. Den måtte vi jo prøve! Finner ikke noe bilde av den, men den kom med litt ramen til oss, som vi kunne putte i mikroen på rommet.

    Her er forøvrig utsikten fra rommet. Rett ut på LAX. Og det fine været.
    IMG_20191127_075212_MP.jpg
     
    SAJblue, Earl, paron and 9 others like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen etter ventet vi i 30 minutter på shuttle som skulle gå hvert tiende minutt..
    Den var stappings, og alle ombord var veldig fornøyde, der vi kom med 6 kolli.

    Jaja.. Etter å ha brukt noe som må ha vært 45 minutter på kjøreturen til TBIT fikk vi sjekket inn, og kom oss kjapt gjennom sikkerhetskontrollen. Det var overraskende lite folk på flyplassen, til at det var så satans mye kaos utenfor.

    Vi kom oss til Star Alliance loungen, og slappet av der en stund før bolaget skulle frakte oss hjem igjen, via ARN.

    Liker meg der foran.
    IMG_20191127_141402_MP.jpg

    Jeg har kun tatt ett bilde til fra denne turen, og det var menyen. Legger ut den også, i tilfelle noen lurer på hva jeg kunne velge mellom til middag.
    IMG_20191128_001438_MP.jpg

    Kom oss trygt hjem, og fikk hentet hunden hos hundepasseren på vei hjem. Det var flere som var veldig glade for gjensynet!

    Takk for følget, og "snart" kommer det et reisebrev fra turen som startet til San Diego kun tre uker etter hjemkomsten derfra.
     
    SAJblue, Earl, paron and 9 others like this.
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    :eek:
    Fikk dere ikke drikke til maten? :eek:
     
    Eddie47 liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Joda. Men jeg er ikke så flink til å ta bilder av menyer, for jeg synes det er så kjedelig. :p
    Drakk rødvin fra Australia, den som heter noe som minner om Motley Crue. Og portvin til osten selvfølgelig!
     
    Avixlo, Eddie47 and jgroneng like this.

Del denne siden