God ettermiddag fra en taximinibuss mellom Stavanger og Mandal. Er sannelig ikke bare bare lengre å komme seg på jobb nå for tiden, med alle restriksjonene fra myndighetene og arbeidsgiver... Turen startet i forrige uke, da jeg måtte kjøre Ålesund - Stavanger med leiebil fra Hertz og innlagt overnatting på Comfort på Flesland. Jeg kunne ikke fly siden den riggen jeg skulle på hadde restriksjoner mot bruk av offentlig transport. Etter ett opphold der på seks dager bar det tilbake til Stavanger i går og en overnatting på Clarion Energy, før jeg så ble plukket opp av Omar for ett par timer siden. Så nå sitter jeg her og blomstrer, som eneste passasjer, på bakerste benk i en smått råkjørende Vito med høy muzak på anlegget. Jaja, bare en times tid igjen til riggen i Mandal nå...
CIA på vei til Guantanamo? Eller kanskje de har sluttet med denslags guttestreker etter at Donald ble sjef....
Vi fattige har det godt. Har firmahytten i Trysil for meg selv til søndag. Tror jeg venter med å legge klister til i morgen (etter hjemmekontor)
Fattig my @$$ Corona øl Kos deg, ser ut som bra skiføre også! Dette har du fortjent, ser ut som om noen rekker hyttetur likevel.
Og frem kom vi, på tross av minst en illsint trailersjåfør som ble utsatt for en ganske frekk forbikjøring.
Hadde tur til MIA i vinterferien som var. 4x netter på RCCL (inkl coco cay) og 3x Miami Beach. Toppers opplegg med kids på 7 og 9.
Takk! Skal etter planen være her til onsdag i neste uke. Da skal jeg hjem om det ikke dukker opp behov for meg her ombord eller andre steder pga manglende avløser e.l. Jeg skal etter planen fly hjem og hadde i utgangspunktet tenkt å reise via BGO, men så kansellerte SAS BGO- AES. De re-booket meg til en tidligere avgang via OSL, men siden det var før flyet skulle gå fra KRS så ble det litt vanskelig... Da var det bare å kontakte reisebyrået vårt igjen, etter å ha sjekket litt rundt de få mulighetene som finnes selv. Verken Widerøe, SAS eller Norwegian eller noen kombinasjoner av disse kan få meg helt hjem onsdag ettermiddag/kveld, så da blir det SAS til Oslo og enda en overnatting der før SAS flyr meg tilbake til Ålesund torsdag morgen.
Det koster vel skjorta å fly i disse dager? Hvorfor sponser ikke jobben en enveis billeie på deg isteden så kommer du deg rett hjem?
Gratistur hjem, i tilfelle du må betale selv: http://returbil.no/freecar.asp?detail=hide&c_id=4145686 du må rett nok kommet deg til Haugesund, alternativt kan du også få tur fra Notodden: http://returbil.no/freecar.asp?detail=hide&c_id=4145681 Hva er nærmest Mandal?
Har faktisk fulgt med på returbil.no selv de siste dagene, bare for å ha litt kontroll på mulighetene. Men foreløpig satser jeg på at det går greit å ta fly hjem, så får jeg heller se på andre alternativer om nødvendig. Men ja, det kostar skjorta både å fly og leie bil (enveis). Bilen jeg hadde mellom Ålesund og Stavanger kosta nesten 7000,- (!) og da var det til og med en bil som opprinnelig kom fra Rogaland. Så der gjorde Hertz en god handel... Heldigvis arbeidsgiver som betaler, men likevel da.