Sommer 2019 - allerede :)

Tråd i 'Reisemål' startet av TElg78, 13. aug 2018.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Tjäna :)

    Jeg planlegger å bruke en del poeng (!!uten CT!!) til landet av den oransje poteten (les: Trump) og den demokratiske delen i Nord Amerika (les. Kanada).

    Planen inneholder 2 turer. Første til og fra med open jaw og den andre innenfor Nord Amerika

    Første Molde Seattle - Jeg önker å oppleve LH BIZ på best mulig måte og fine fly. Hva kan dere anbefale. Direkte til målet, eller med omvei gjennom en annen by og teste United BIZ domestic?

    Tilbake er Calgary til Molde og da vil jeg ha lngst mulig tid på SAS BIZ... Hvilken by anbefales å starte fra?

    Så er det opsjonen fra Calgary til Syracuse og tilbake i BIZ skulle det fungere å besøke en bekjent der. Tenkte på Air Canada og United på disse rutene.

    Anbefalinger? Råd? Tenker jeg riktig eller burde jeg prøve noe helt annet, et utmerket prdukt fra en annen flyselskap?
     
  2. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    TElg78 liker dette
  3. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    På retur lengst mulige SAS BIZ fra Calgary er SFO-CPH.
    Du er mye nærmere SFO enn ORD. ORD er vel det kjappeste siden du flyr "rett" vei.
    Fra SFO blir det jo via CPH, mens fra ORD kan du velge CPH eller ARN.
    Fra SFO er det alltid Airbus 340, fra ORD er det 330 til ARN og 340 til CPH.
    Anbefaling blir sånn sett SFO-CPH. Ikke nødvendigvis raskeste, men uten tvil lang flytid.
    Godt valg.
     
    TElg78 liker dette
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa first til USA også videre med United innlands om det er ønskelig.

    SFO - CPH - OSL - MOL på returen. Sas business
     
    TElg78 and braathens safe like this.
  5. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Naa er jeg alltid paa vei hjem naar jeg flyr til Seattle, saa jeg vil raskest mulig hjem til oeya uten Seattle. Ut i fra det foretrekker jeg aa fly direkte inn til Seattle - som med Start Allianse betyr Lufthansa Business Class - som jeg forstaar at endel KiwiTrumfBleierPoengsammlere ikke er helt opp til par (for oss som kjoeper (faar betalt av arbeidsgiver) Business er det er helt greit produkt).
    Om du vil oppleve andre produkter ville jeg nok se paa f.eks. Swiss til SFO / LAX og teste United "Biz" som er den saakallte First Class Domestic. Har tilbakelagt mye tid paa UA First og med unntak av NYC-SFO og NYC-LAX er det omtrent greit, men ikke noe jeg vil fly store omveier for aa oppleve. Ofte blir en forbindelse via CHI/NYC noksaa sent inn til Seattle - dog er det 15-20 Uber Minutter fra SEATAC til Downtown - men det der greit aa ikke komme inn for sent.

    Til / fra Calgary og eventuellt til Syracuse vil jeg helt klart anbefale Air Canada fremfor United og om du ikke finner Seattle - Calgary saa er Vancouver 3-4 Timer unna med Bil eller Tog - med betydelig flere avganger til Calgary.
     
    TElg78 liker dette
  6. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Men hvis jeg boka first så vil det gå en del mer poeng, som jeg sannsynligvis ikke kommer til å ha. :) Jeg sparer hver eneste Trumf krone jeg kan få. Med litt mellom 12 og 20 turer (mest i Norge/Tyskland) hvert år må jeg se på hvordan jeg få det til :/
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner!! Hva med air Canada via Toronto til USA i biz? :D

    Aldri finn på å booke Lufthansa business hvert fall
     
  8. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Why? Er de så dårlig?
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    LH C er helt greit det, men det finnes bedre alternativer (med mindre planen er å bytte det ut med LH F senere).
     
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Har prøvd de fleste business av de store selskapene, så er LH dessverre den værste. Har man ikke flydd mye biz tidligere så merker man ikke at den er dårlig.

    Men har man flydd KLM, QANTAS, QATAR, SAS, AUSTRIAN, ASIANA, AVIANCA, AIR CANADA, THAI, SINGAPORE, SAUDI A, TURKISH, ETHIOPIAN etc etc så er ikke valget LUFTHANSA biz akkurat.

    Ble faktisk matforgiftet av frokosten (sammen med 15-20 andre som løpte inn på toalettene etter vi landet og kastet opp... grusomt) på LH C MEX-FRA tidligere i år. Fikk penger tilbake pga det selv om det var en CT tur...mistenker at mattrallen har stått i solen eller noe før den ble lastet ombord.

    Og ja, jeg har flydd det mer enn 1 gang. Så det blir aldri LH C igjen på meg.
     
  11. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for innspillene. Skal vurdere det. Men hadde hørt mange gode ting. Hva med Swiss eller Brussel? Turkish kjenner jeg. Skal være noe nytt :)
     
  12. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    For meg er Lufthansa foerstevalget i hovedsak pga tid, jeg reiser i jobb og etter 20+ turer med Lufthansa 747-400 Business har jeg lite aa utsette, finner meg godt til rette i annen etasje eller fremme i nesa. Eneste problemet jeg har er at LH491/490 svaert ofte er totalt utsolgt, saa det er neppe helt haaploest. Dette har mye med smak og behag, og naar tid (og rutetider) er hoved kriteriet (stoor forkskjell aa vaere hjemme ved 13:00 i forhold til 22-23:00 naar man reiser ofte.
     
  13. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Tid vil ikke være noe problem. Spennende å lese dette her. Har hørt en del positive ting fra LH BIZ. men skal se, hva som passer best. For meg er det viktig å teste flest mulig flysellskap i BIZ og stoppe på mest mulig antall flyplasser (jeg vet at jeg er helt koko^^)
     
  14. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel ikke mange her inne som synes dette er koko. Tvert i mot så er vel dette å regne som normal adferd :p
     
    TElg78 and Travellingalf like this.
  15. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Etter litt ettertanke er reiseplanene revidert litt. Syracuse droppes.

    MOL - OSL - MUC - LAX - SEA / YYC- SFO - CPH - OSL - MOL

    Tar heller en liten SAS PLUSS tur til NRT til 60.000 poeng :) (takk SAS MC^^)
     
  16. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Når begynner bonusbilletter til å ligge ute? Det er vel litt tidlig for å bok en reise man skal ta i juli, men når bør man sjekke for å få største utvalget?

    Bruker man fortsatt United siden (SAS har vel ikke so mange forbindelser som frister - skal ikke bare bruke SAS :D)?
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Anbefaler SAS sitt nye verktøy da de viser Singapore Airlines i C, noe ikke united gjør )
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Som nevnt av @Xflipper så kan du jo prøve denne:
    https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/

    Og det er vel 330 dager før som er den "magiske" grensen?
     
    TElg78 liker dette
  19. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Er under den magiske grensen, men på SAS finner man ingenting (ennå?) og på United er det bare Economy eller full Business (ikke Saver) som man kan finne - men det er nesten ingen award tickets ute. PDX og SEA er ikke populære som mål som det ser ut. Og bare 2 eller 3 flysellskap... skal/må vel avvente litt.

    Men på SAS sin side kom det ikke mye. Og at de tilbyr Singapore Airlines hjelper ikke når man skal til USA... Er det lettere å reise østover enn vestover med award?
     

Del denne siden