Sommerferien 2020,noen med gode tips?

Tråd i 'Reisemål' startet av Maggie, 12. aug 2019.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hvem av de på Sin anbefales?
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har du tid, prøv begge, hvis ikke tipper om flyr med SQ i C blir SilverKris...
     
  3. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Grattis med booking i havn.
    Cash eller bonus? Vi er i samme båt og vurderer Asia.
    Kan jeg spørre hvor mye dere havnet på, og ruten?
     
    Maggie liker dette
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk :)
    Kun bokket fly foreløpig,ruten er som følger,

    Flyselskap: TK,SQ.
    Klasse: Business
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: Bali
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 495000 + CT
    Skatter og avgifter:1008 per person
    Antall reisende: 2 voksne og 2barn
    Reisen finner sted i: Juni/Juli 2020
    Reisen opprinnelig booket: September 2019


    Flyvninger:
    OSL- IST (A321) Business
    IST -DPS (B787-9) Business

    DPS- SIN (B787) Business
    SIN - CPH (A350-900) Business
    CPH - OSL (Sas plus)
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg, som mange andre, synes det er verst å fly østover med tanke på jetlag. Derfor er det helt supert at dere lander på Dps på kveldstid slik at dere bare kan gå å legge dere ved ankomst. Da er mye gjort!

    Hvis setene til TK på 787 er tilsvarende SQ sine på 787 vil jeg bare informere om at disse er smale og bittelitt klaustrofobiske - særlig når man legger ned setet. I tillegg er de lite «sosiale» da skallet går rundt på begge sider slik at man også er skjermet for den man kanskje gjerne vil sitte sammen med. Men de er veldig gode å sitte i. Hullet til å ha bena i er ganske smalt så om du har store føtter kan deg kanskje virke litt klønete. Med 2 barn er det sikkert fristende å slippe en ekstra mellomlanding, men jeg tror jeg ville foretrukket SQ begge veier om jeg kunne.
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183

    Takk for svar :) Lest meg litt opp angående problemstillingen og vi er såpass slime samt 175-183 så jeg tror det skal gå bra ;-) Verre med naboen min som stalker denne tråden ;-) Måtte bare legge igjen et vink til han :)


    Har nå lest gjennom Bali tråden,takk for anbefalingen :)
    I vårt tilfelle er vi to voksne og to barn på 5 og 10 år.
    Vi blir totalt der i 14 dager. Ville du delt oppholdet opp i to,fks Ubud og Seminyak?
    Hvor ville du startet? Dele opp i to?

    Hva med diverse utflukter? Barna er tøffe og er med på det meste :)

    Andre gode tips mottas med stor takk :)
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer litt an på hva dere ønsker med ferien, men en stor del av utflukter som atv, rafting, sykkelturer, templer, risterrasser osv er basert i området rundt Ubud, så for å unngå 1,5 time ekstra reisevei fra sør hver gang dere vil gjøre en slik aktivitet kan det være greit å basere seg i Ubud noen dager.

    Når det gjelder en eventuell strand-destinasjon så husk bare på at området fra Kuta til Canggu har store bølger og en del strøm om barna liker å bade i sjøen. Gjør de det er Nusa Dua et endre valg til tross for at det er veldig generisk. Men det gjør jo ikke noe hvis det er sol og bad som er formålet med den delen av ferien. Vi bodde selv på Indigo Seminyak denne gangen, og var veldig fornøyd med hotellet så det kan trygt anbefales om dere velger Seminyak.
     
    Maggie liker dette
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt ville jeg delt opp i 3 for å få noen dager med avslapning for å pleie jetlagen ved ankomst, deretter aktiviteter og sightseeing i Ubud-området når man har fått tilbake piffen, og så avslutte med noen avslappende dager på stranden. Dere kunne feks startet med 3 netter med sol, bad og avslapning på Nusa Dua som ligger nær flyplassen, fortsatt med 4 netter i Ubud med heldagssightseeing på vei til og fra (600.000 rupiah for 10 timer med bil og sjåfør/guide) og avslutte med en uke i Seminyak eller Canggu med godt utvalg restauranter, shopping og øvrige tilbud. Herfra kommer dere dere også greit til Waterboom badeland som barna kanskje synes er gøy.
     
    Maggie and Finnks like this.
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183

    Tusen takk for masse gode tips :)

    Tittet litt i Ubud området og tror vi velger dette hotellet,
    https://www.chapung.com/ubud
     
    bighc liker dette
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183

    Hei,
    Vi har tittet på det hotellet du anbefalte :)
    Hotel Indigo Bali Seminyak Beach er det hotellets fulle navn?
    Vi reiser med 2 jenter på 4 og 9 og når jeg søker etter rom får jeg kun opp alternativer med 2 rom. Vet du om dette hotellet ikke har rom plass til 2 voksne og 2 små barn? Ikke får jeg opp alternativer om conneting doors eller :-(
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer. :) Tror i utgangspunktet det kun er plass til en ekstraseng, men mulig rommene med twin beds er store tok til å romme 2 personer i hver seng. Hotellet har jo også noen suiter og villaer, men da snakker vi jo en helt annen prisklasse. jeg ville sendt en mail til hotellet og hørt hva de kan tilby.
     
    Maggie liker dette
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips :)
    Hvordan var frokosten på dette hotellet?
    Kan du si litt om området rundt? Restauranter,strender osv?
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Frokosten var helt superb! Manglet ikke noe som helst etter mitt syn, og utrolig god kaffe - vi snakker god kaffebar i Oslo-kvalitet.
    Mange restauranter og barer i umiddelbar nærhet, og en kort taxitur unna enda flere restauranter og barer. Ligger på stranda, kun adskilt av en mopedvei med lite trafikk - mer som en sykkelsti. Seminyak er jo ikke kjent for fine strender, men stranden nedenfor hotellet er faktisk den beste delen av Seminyak Beach. Her finner dere også strandbarer med beanbags som passer helt perfekt for å se på solnedgangen med noe godt i glasset.
    Der er også mulig å ta beina fatt og gå til både Kuta og nordenden av Seminyak til fots langs den veldig vide stranda - ca 20 minutter i hver sin retning fra hotellet. Hardpakket sand ned mot vannet, så det er veldig enkelt å gå der.
     
    Maggie liker dette

Del denne siden