Spørreundersøkelse om leiebil

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Blackcellence, 21. okt 2014.

  1. Blackcellence

    Blackcellence Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Mitt navn er Emile, jeg er ny på forumet og dette er min første post. Vil takke for en utmerket side og et flott og lærerikt forum.

    En forretningspartner og jeg er helt i startfasen i planleggingen av en ny bilutleietjeneste. Vi planlegger å starte med OSL. Selve konseptet er ikke helt ferdig på nåværende tidspunkt, men det dreier seg om en high end bilutleieservice, med fokus på skikkelige biler og skikkelig service til ikke hårreisende priser. I denne sammenheng ønsker vi å kartlegge markedet, og da kom jeg på dette forumet, som har en potensiell kundegruppe som vi tror er midt i blinken for vår tjeneste. Som frequent travellers, ønsker vi å få deres syn på en rekke spørsmål om leiebil generelt, og leiebilmarkedet i Norge og i Oslo spesielt. Jeg er klar over at listen av spørsmål kan virke vel lang, men om du ikke orker å svare utfyllende eller å svare i det hele tatt på enkelte spørsmål, så er ikke det noe problem. Alle svar mottas med takk, og forhåpentligvis kan min partner og jeg i løpet av et par år tilby en leiebiltjeneste noen her vil sette pris på.

    * I hvilken grad betyr leiebilselskapets utvalg av biler mye for deg som kunde?
    * Hva syns du om "premiumsegmentet" i norske leiebilmarkedet?
    * I hvilken grad har forekomsten og innholdet av bonus, fordels- og medlemsprogrammer betydning for deg som kunde?
    * Hvor viktig er det for deg å kunne benytte deg av samme leiebilselskap verden over?
    * Hva er det viktigste for deg ved leie av bil?
    * Hva syns du om det generelle prisnivået i det norske leiebilmarkedet? Får man verdi for pengene?
    * Omtrent hvor mye betaler en svært frequent kunde for en 5-serie, E-klasse, A6 eller lignende i det norske markedet?
    * Hva slags bilklasse leier du oftest i det norske leiebilmarkedet?
    * Hva betaler du i gjennomsnitt per døgn i det norske leiebilmarkedet, og hva slags kundestatus har du?
    * Hvor mange døgn leier du bil i gjennomsnitt hver gang du leier?
    * Hvilket selskap foretrekker du ved leie av bil i Norge? Hvorfor?
    * Hvor viktig er det å få bilen eller bilklassen du bestiller ved utlevering?
    * Hva anser du som god kundeservice og hvilken betydning har servicenivået for deg som kunde?
    * Hva er problematisk/hva fungerer dårlig i det norske leiebilmarkedet, etter ditt syn?
    * Er du en lojal kunde, eller ser du for det meste på pris og tilbud den aktuelle dagen ved valg av selskap?
    * Hvor viktig er lokasjon/atkomst i forhold til flyplassen for deg?
    * Hvor lang tid bruker du gjennomsnittlig fra du forlater ankomstterminalen på OSL til du har leiebilnøkkelen i hånden? Er dette noe du er fornøyd med sammenlignet med tiden det tar ved andre flyplasser?
    * Hvordan er servicenivået generelt i det norske leiebilmarkedet?
    * Hva syns du om kunnskaps- og servicenivået hos den typiske ansatte ved et leiebilselskap i det norske markedet?
    * Hvordan (fysisk, tlf, app eller nettside) og hvor mange døgn i forveien foretar du gjennomsnittlig bestilling av leiebil i Norge og i utlandet?
     
    Trety and tommy777 like this.
  2. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Det er baade interessant og gode spoesmaal, men jeg vil anbefale at dere setter opp et "survey" i f.eks. SurveyMonkey - med antallet spoersmaal og forventet svar vil det muligens koste dere 20-30 USD, men det vil ngjoere ting mye lettere for oss som skal delta (= hoeyere deltagelse) og ikke minst naar dere skal analysere svarene.
     
    Trety and SASDC8 like this.
  3. Blackcellence

    Blackcellence Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for innspill som nå er fulgt opp. Poster en survey snart. Håper folk vil gi et par minutter av sin tid :)
     
  4. Blackcellence

    Blackcellence Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
  6. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden