Spørsmål ang. kvalifiseringsperiode

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bettan, 12. mai 2014.

  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Heisveis,

    Jeg har gullkort som jeg får fra min far. Jeg trodde det skulle gå ut i juni i år(hvorpå jeg får et nytt eller EBD, spørs hvem av meg og min søster som vinner den diskusjonen), men så ser jeg at kvalifiseringsperioden min er frem til 31. mars 2015, vil det si at det går ut da, eller er det Juni som gjelder?

    -B
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er kvalifiseringsperioden din? Hvilken måned til hvilken måned?

    Når fikk du gullkortet?
     
  3. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Mener jeg fikk dette kortet i Juni 2013 hvis jeg husker rett.
    Nå er kvalifiseringsperioden 1. april 2014 til 31.mars 2015
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    OK.. Er din far Pandion ettersom du har kunnet motta et gullkort? Var faktisk ikke helt klar over at den muligheten har eksistert for Pandion før Eurobonus 2.0, men når jeg leter lengst bak i hjernebarken er det noe som demrer..

    Anyways: Om du fikk kortet i Juni 2013 vil jeg tro at det minst var/er gyldig for inneværende periode (altså i ditt tilfelle 1. april 2013 - 31. mars 2014) + 3 mnd, altså gyldig til 31. juni 2014.

    De 3 ekstra månedene er "bonusmåneder" for alle for at man skal være sikker på at flyvninger etc er riktig registrert og at således ingen skal måtte miste statusen feilaktig..

    Anyways 2: Kundeservice (ikke alltid helt oppdatert på gjeldende regler) hevdet hardnakket at gullkort man gir bort som EBD i nye Eurobonus er gyldig i inneværende periode + neste + 3 mnd. OM de samme reglene gjelder for det kortet du har fått vil du kanskje sitte på det gullkortet du har helt til 31. juni 2015?

    Med mindre du overtaler din far til å gi deg EBD, men han kan vel kun gi bort ett EBD eller to EBG, så her må du kanskje "slåss" med søsteren din?
     
    Last edited: 12. mai 2014
    Bettan liker dette
  5. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Han er Pandion ja, er vel tredje året jeg mottar gullkort nå.
    Finner vel fort ut om det går ut eller ei, så får jeg bare få et nytt et hvis det gjør det:)
    Takk for hjelpen!
     

Del denne siden