Spørsmål om gullkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mthoen, 30. mars 2015.

1. mthoen

mthoen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Jeg får et gullkort av kompisen min som er Diamond nå.

Kvalifiseringsperioden min er fra sept til sept.

Betyr dette at jeg kun får gullstatus i et par mnd?

AcroN liker dette
  2. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det har tidligere blitt sagt at levetiden på gullkort/sølvkort du gir bort er inneværende periode + neste (altså kortmottakerens opptjeningsperiode).

I SAS-appen vises det feil utløpsdato, da denne "alltid" kun viser inneværende periode, selv om man har opptjent nok til at man beholder status i neste. Feks stod det i min app at min EBD var gyldig til 10/14, selv om jeg for lengst hadde kvalifisert til EBD til 10/15.

Om man gir bort et gullkort på slutten av mottakers opptjeningsperiode vil kortet få veldig lav "levetid" i appen, men HØYST TROLIG vil det gjelde for neste periode også (NOEN SOM KAN BEKREFTE?)..

Det er med andre ord viktig å ta hensyn til mottakerens opptjeningsperiode når man gir bort kortet. Gir man tidlig i opptjeningsperioden er trolig kortet gyldig i 2 år!! Gir man sist i opptjeningsperioden er det kun gyldig i ca. 1 år!

orginalt skrevet av: @Jørgen i denne tråden gi-bort-eb-kort-hvor-lenge-er-kortet-gyldig.1454/
    (Får ikke postet linker grunnet ikke 10 innlegg ennå)

3. alexanderln

alexanderln Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Min søster fik guldkort i januar (hun har optjeningsperiode fra August) og det er gyldigt til okt 16! (Næste optjeningsperiode plus et par måneder) - det står bare på det fysiske kort og ikke i appen :)

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer godt det.
    Du får inneværende periode + neste periode.

Om man har det timet riktig med opptjeningsperioder så kan man i utgangspunktet holde to stk med gullkort løpede.

5. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Har akkurat foret begge mine sønner med gullkort, den ene midt i opptjeningsperioden hans og
    den andre på første dag av hans periode, slik at han får EBG i 2 år + 3mnd

6. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hei mthoen!

Du vil få EBG frem til DESEMBER 2016 om du får kortet nå. Dette fordi du får kortet for inneværende periode (til september 2015) + neste (til september 2016) + 3 ekstra måneder (SAS buffer for å etterregistrere flyvninger etc)..

Om du derimot venter med å motta gullkortet til 2. september i år vil du har gullkortet til desember 2017..

7. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Gullkortet mitt gikk ut i går, og jeg får et nytt av en kompis, siden jeg ikke klarte opptjeningen i år. Opptjeningsperioden mine er april-mars.
    Jeg er jo gull tre måneder til. Vil det gjøre noe forskjell om jeg får det nye kortet i dag, eller bør jeg vente til de tre månedene er over? Jeg vil vel få det like lenge uansett, så lenge jeg har begynt på min opptjeningsperiode i dag?

Og hvor ser jeg utløpsdatoen på mine sider...er det kun på kortet man kan se aktuell dato?

MVH

Tommy

8. mthoen

mthoen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for god hjelp folkens!

9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,042
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil utgjøre null forskjell, det er nok like så greit å få statusen nå slik at du får tilsendt nytt gullkort før statusen går ut. Du får alltid status for inneværende periode + neste periode + 3 måneder. Om du går hit så ser du din nåværende kvalifiseringsperiode som du enten må legge 15 eller 3 måneder til på, avhengig av om du har opptjent status inneværende kvalifiseringsperiode eller ikke, for å få utløpsdato på status.

10. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, da ber jeg ham om å gi meg et nytt i dag, så er det gjort :) Takk for hjelpen!

11. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det gikk ikke...fikk feilmelding:

"Medlemsnivå passer ikke. Du kan ikke gi disse kortene til et medlem med samme eller høyere medlemsnivå som det kortet du forsøker å gi bort."

Ser ut som om man må vente til de tre månedene er gått... o_O

12. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Min kvalikperiode er fra 01. april '15 til 31. mars '16. Vil det si at hvis jeg nå aksepterer invitasjon, så vil jeg ha EBD frem til 31. juni 2017?

13. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er du tilbudt EBD? Fra en Pandion da?

Om du mottar kortet NÅ vil du ha kortet ut juni 2017 ja..

14. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Riktig. Dette er jo fantastiske greier.

Travellingalf liker dette
  15. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Er det slik at man kan gi bort ett kort per opptjeningsperiode? Hos meg står det nå: "Som EuroBonus Goldmedlem kan du gir bort 1 Sølvkort. Din nåværende kortkvote utløper 30 June 2015." Betyr det at jeg kan gi bort ett kort nå før juli, som vedkommende kan ha et drøyt år, og så kan jeg gi bort enda et til en annen etter juni? Eller kan bare ett "gi-bort-kort" være gyldig samtidig?

16. Scandi

Scandi Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Du kan gi et nytt hver periode. :)

asc and gardamix like this.

Del denne siden