Hei! Jeg er på jobb i Stockholm og har beregnet tid til å besøke bekjente etter jobb. Med en halvtime å slå i hjel har jeg forvillet meg inn i City Lounge på sentralstasjonen. Dette blir en herlig blanding av bilder og inntrykk - hvis teknikken er med.
Litt vanskelig å finne frem, måtte spørre i turistinformasjonen på stasjonen. Inngangen er til høyre etter stasjonens hovedinngang fra Vasagatan.
Måtte ringe på både nede ved inngangen og også opp en etasje for å komme inn. Loungen ligger i 2. etasje på norsk (1. plan på svensk). Hyggelig velkomst med egen SAS -skranke.
Stoooooor lounge med masse sitteplasser. Fikk en omvisning. Gammeldags/klassisk innredning. Fikk akkurat servert kaffe, vann, gingershot og nøtter
Helhetsinntrykk: stille og bra, hyggelig betjening, men litt usikker på om det er bedre å sitte her eller dra ut til flyplassen for å jobbe.
Jeg har tatt flere bilder, men tror ikke jeg helt klarer å laste de opp her og nå med et godt resultat. Jeg får heller gjøre det hjemmefra. Men det er bare å spørre hvis dere lurer på noe, så svarer jeg her i tråden
Det interiøret ser ut som noe en finner på museum bak en glassvegg: "Slik var hjemmet til den svenske overklassen på slutten av 1800-tallet"
Det var også min første tanke da jeg var der. Føltes ut som en utstilling som kunne hørt hjemme på et kulturhistorisk museum.