SQ Biz

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Salvador, 27. des 2016.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ledig award billetter på disse fith freedom rutene til SQ? FRA-JFK og MAN-IAH?
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig at folk liker å sitte på bulkhead, rett oppe ved galley, lyd/lys, toaletter og bassinet – så blir det mer plass og ro for oss lenger bak i kabinen.

    Forstår man vil optimalisere en spesiell reise om du ikke flyr så ofte, men det høres slitsomt ut å være obsessed med setevalg.

    Turen blir som den blir, og med antall variabler som kan påvirke humør og opplevelse den dagen tror jeg seteplassering på long-haul Business Class ligger lavt.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Poenget er bedre plass til bena, noe jeg synes er viktig. Jeg synes det er ubehagelig å ligge på skrå i setene til SQ.
     
    Travellingalf liker dette
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Følelsen av å ha bena i et lite sort hull faller ikke i smak og gjør det vanskelig å sove
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med deg @Edvard . Frua og jeg skal downunder på årets juletur og jeg har spekulert litt på de setene, men kommet til at det er så mye mas med SQ sin web side (de har jo ikke begrep om UX) og at det i bunn er liten forskjell, så vi har prioritert å få sitte sammen, og that's about it.

    Ble litt trigga igjen nå når Holmen la ut sine preferanser, men respektive seter var allerede tatt på våre flights, så da så.
     
    Malmo liker dette
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Blir ikke noe mer plass, setene er like store/små i resten av kabinen om bulkhead er tatt eller ikke ;)
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har heller ikke skjønt helt dette med bulkhead, enig i det @Edvard skriver..
    Jeg fikk booket to bulkhead seter til meg og dama fra Singapore til Manila i 787, angret etterpå. Havnet en baby på hver vår side... Den flyturen var heldigvis ikke lang, men syns det var mye trafikk og slikt forbi setet.. På hjemturen fra Singapore så fikk jeg booket i den mindre kabinen på A350en, ikke bulk men nest bakerste rad, var selvfølgelig noen som reiste med bassinet da og, men da satt vi heldigvis ikke der fremme, og opplevde ikke den store trafikken forbi setet..

    Jeg er 187 høy og syns det var helt greit å ligge sidelengs :p men det er jo så klart min subjektive mening :p
     
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    FRA-JFK slippes ja
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har kommet over billetter til IAH også, har også sett NZ til New York frå LHR.

    Flyg SQ til LAX fra EU?
     
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du Air NZ fra London til Los Angeles? SQ flyr ikke til LAX fra EU dessverre. Flys til direkte fra Singapore og via Tokyo.
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, eg meiner eg fant NZ frå LHR til ein eller anna flyplass rundt New York, men eg kan ha huksa feil og det var LAX
     
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Business i 777-300ER eller 350-900? Tek imot tilrådingar med takk.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Jeanette, dahlmath and Sunnfjordingen like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    350. Ikke tvil.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  15. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Kom nylig tilbake fra en herlig lang 13-timers tur på SQ308 SIN-LHR dagflight på A380 gammel versjon 2006 J. Seatet oss på 91DF for nesten ett år siden da jeg booket og var strålende fornøyd med valget. Lite trafikk i den bakerste C kabinen, godt skjermet for toalettene som er mellom kabinene og fantastisk service fra crewet. Legger ved et bilde av bakerste kabin der våre seter er fremst og man ser bakerste EE og rad 96 bak der, samt et bilde av vår private space.
     

    Attached Files:

    pineapple_juice, drsyk, CKe and 8 others like this.
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    drsyk, Stuttfeiten and holmen like this.
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg skrev de ordene kan jeg ikke ha tenkt på Singapore Airlines, fordi nå er jeg meget skuffet og oppgitt over Businesskabinen på long-haul i A350. Har fortalt hvorfor i denne tråden.

    Boeing 777-300ER er litt bedre og A380 er en smooth level opp i komfort.

    Bulkhead er den eneste måten å fly denne kabinen med stil. A350 maskinen liker jeg godt, bare den er satt opp riktig. Economy og Regional Business hos SQ er vellykket.

    Ordnet rad 11 på juleflyvningene inn og ut fra Europa. Galley i front brukes ikke til mat, servering kommer bakfra og det er meget rolig og fint på den raden. Bassinet på 19.

    Grunnen til at jeg poster i dag er for å minne dere på at det er forskjell på de ulike bulkhead rekkene. Om du vil ha vindussete kan du ikke også få beste beinplass, dette gjelder alle bulkheads på A350.

    11A og 11K har både mindre beinplass langs gulvet og mindre i bredde på sengen. Midtgang-seter har best plass og det tror jeg også gjelder på A380 og 77W.

    https://mainlymiles.com/sq-business-seats-by-route/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 27. des 2021
    drsyk, Insomnia4u, Spielhaug and 6 others like this.
  18. nicholas

    nicholas Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Ser ut til at det går bra med Singapore Airlines om dagen. Det er jo gøy å se se.

    https://finalcall.travel/no/fremgan...lines/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

    Mener å huske at en av grunnene til at SIA stengte ned bonusbilletter fra andre *A selskap var at de slet med økonomien? Hvis dette nå lenger ikke er tilfellet kanskje dette på sikt vil åpne opp igjen?

    Har veldig lyst til å teste SQ C og SQ F :)
     
  19. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Da blir det A380 SQ i feb/mars.
    Dobbelseng radene (11, 91, 96) er jo låst for PPS Club, må bare håpe ingen tar de inntil de låses opp for alle 48 timer før. Men vi ønsker jo så klart å sitte på D/F.

    Noen som har erfaringer? Ingen som har booket den i midten enda nesten.
    Rad 23 og 97 frister ikke pga ved toalett og (97) ved eco.
    upload_2022-8-16_16-27-47.png
     
    jgroneng liker dette

Del denne siden