SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

  1. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor sendte du forespørselen?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Bra det ordna seg :)
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
  4. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

    Et par spørsmål:
    -Hvilke ruter til og fra SIN er det erfaringsmessig mest tilgjengelighet på SQ F?
    Via FRA/MUC/LHR/CDG er vel aktuelt.
    Og i samme moment, hvilken rute er det man bør velge for best "First experience" in flight?

    -Antar det er mest stas å reise SQ F ut fra SIN sammenlignet med f.eks å reise SQ F fra Europa?
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kun CPH som er bekrefta, sjølv om det kan sjå ut som enkelte andre turer med 773-ER kan bookast i blant. Kan også bookast til AKL og nokre interne ruter. Are har lagd ein oversikt på F tilgjengeligheit her ein plass
     
    Bergan01 liker dette
  6. EJN

    EJN Medlem

    Innlegg:
    110
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    SQ305 fra LHR åpnet seg for noen uker siden, vet ikke om den fortsatt er tilgjengelig. Men som @ValdresBjarne sier, prøv å finne ruter fra Europa med 777-300ER-maskin så kan du ringe inn og høre.
     
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter med CT-billett i starten av 2019 med retur frå SIN via LHR og vidare til Norge i klasse I. Ser at SQ flyr med 777-300ER på bl.a SQ306, så eg sjekka i dag på EF at det er heilt tomt i O på dene avgangen på den gitte datoen. EF rapporterer F4 A2, men ho eg snakka med i Tallinn fann ingen tilgjengelige awardtickets anna enn for I på denne flighten. Hennar råd var å ringe jamnleg for å sjekke status, dei hadde ingen guiding på når det evt. kunne opne seg muligheter for award på O.

    Så eg setter opp varsel i EF (sjøl om det sikkert er longshot).Er vel ikkje stort anna å gjere? Har ca 2 mnd på på gjere endringar på CTen som er i bruk.
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    F4A2 er vel ingen garanti for award i F?
     
  9. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, tydligvis ikkje. Hugsar ikkje om det var A2 eller høgare på CPH-SIN som eg bestillte i F i sommar, men det var i allefall F4 på den også.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er ikke noe poeng. EF finner ikke tilgjengeligheten til eurobonus. Kun Tallinn som finner disse.

    Forøvrig :
    F4 funker KUN på CPH flighten - ingen andre, enkelt og greit.
     
    Insomnia4u and oleredv like this.
  11. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Er klar over det, er nok gjort mest i frustrasjon over å måtte vere avhengig av Tallinn for å finne ut av dette. Har ordna meg konto i Krisflyer, og etter min forstand så er det ingen poeng i å mase på Tallinn så lenge Krisflyer seier "waitlist" på gitt avgang.

    Ser at folk har booka F med LHR-SIN (SQ305), men korleis er det andre veien? Noken som har fått booka SIN-LHR med SQ306 i F?
     
  12. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med Tallinn i går, som kunne melde at det ikke er mulig å booke SQ306 - kun 305. Er i gang å planlegge en tur neste høst, og det er ikke lett å oppdrive SQ F med retur til Europa. Spesielt nå som F forsvinner fra CPH. Noen som har hatt hell med SIN-FRA-SIN i 777-300ER?
     
    oleredv liker dette
  13. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Veldig tidlig ute med dette spørsmålet. Men hvordan er tilgjengeligheten hos SQ i C i juli (vanligvis altså, vet at det ikke er lagt ut ennå)? Planlegger tur til Bali sommeren 2020 for seks stk. Det åpnes vel alltid for 4 stk? Tenker at to stk kan reise dagen før eller etter.
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    4 seter er ganske normalt ja. SWISS åpner jo svært ofte 6 eller 8 seter til BKK, som er et fint springbrett ned til Bali.
     
    Insomnia4u and jordbaersylte like this.
  15. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant faktisk denne på awardfares.com. Kanskje er det mulig å finne noe her?
    upload_2018-12-19_20-52-52.png
     
    Gullars liker dette
  16. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant. Viser også noko ledigheit på både FRA og AKL. Spørs om dette stemmer med det Tallinn ser då.

    fra akl.png
     
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Fant også HND og HKG. Ringte SAS Kundeservice nå for å ta noen stikkprøver. Ingen treff på FRA, HKG og HND. Testet ikke LHR og CPH.

    AKL er jeg ganske sikker på at stemmer temmelig bra (har testet før). Her har jo tilgjengeligheten lenge blitt vist på United.
     
    Insomnia4u liker dette
  18. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
  19. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    På CT returen min i juli har jeg biz på SQ308 SIN-LHR som går fast med A380 gammel config. Jeg har hatt et ørlite håp om å få oppgradert kabin siden jeg booket, men SQ er jo forsinket med A380 cabin retrofit.

    Har sjekket availability i Amadeus og fra 01SEP19 er det ikke lenger F9 i ava i First, men gjennomgående F6 eller lavere, noe som tyder på at SQ308/SQ321 får ny A380 kabin fra september.

    Singapore Airlines increases A380 London service in 3Q19

    Singapore Airlines S19 A380 service adjustment as of 13DEC18
     
  20. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sjekket F tilgjengelighet på CPH-SIN i hele juni og juli
    - i perioden 01JUN-15JUL er det kun én avgang med F4 (26JUN) og én avgang med F3 (19JUN)
    - i andre halvdel av juli er det to avganger med F4 (23JUL og 27JUL) og tre avganger med F3

    La også merke til at min F avgang i slutten av juni er den eneste i perioden der F er utsolgt.
     

Del denne siden