Regner med han henviser til den spanske kaviar. Krug hadde de sikkert nok av. Ikke OZ-style som går tom, håper jeg.
Hehe. Ja jeg ser at det kan leses sånn, men det var altså kaviar jeg ikke fikk påfyll av. Krug ble det servert nok av hele turen så ingen OZ approach hos SQ nei
IFE Brydde meg ikke så mye om IFE på turen, men så at de hadde mye filmer tilgjengelig. Av nyere filmer noterte jeg at "Ghost in the shell" med bla Scarlett Johannsson og Juliette Binoche var tilgjengelig. Kjørte stort sett flightshow (3D flyer fra Panasonic) underveis og det funka fint. SQ har tydeligvis også lov til å fly over Russland (æddabædda DY). Vi fløy bla. over Aralsjøen som virket abnormt stor (uttørket?) og imponerende der den lå badet i en flott ettermiddagsol med en snorrett oransje horisont i bakgrunnen. WIFI Jeg ble informert av relativt sikre kilder i forkant av turen at wifi var tilgjengelig iht følgende plan: Ombord viste det seg derimot at følgende plan var tilgjengelig: Jeg gikk for 50 mb plan, men dette betø at kommunikasjon ila turen var begrenset til meldinger/sms, noe som var deprimerende i 2017.
Å ta betalt for WiFi fra First (og Business) passasjerer i 2017 er ganske håpløst. Det er i alle fall noe SAS har forstått.
Når jeg fløy QR F for en måned siden, fikk jeg voucher på gratis wifi. ( dog usikker på om det var noen begrensninger, men fikk surfet fra meg ) Funket veldig bra
Swiss ga meg voucher på 50mb. Eneste problem var at det var helt håpløs connection. Det gikk så tregt at det var helt ubrukelig.
Til SQ's magre forsvar skal det sies at wifi fremsto som stabilt hele turen. I tillegg var det god info om den ene utkoblingsperioden jeg fikk med meg (ca 2 timer). Oppkobling etterpå gikk veldig lett og uproblematisk
Nydelig reisebrev så langt Da jeg reiste til SIN i mai var første plan tilgjengelig på A350 AMS-SIN, siste plan på A380 SIN-LHR hjem igjen. Har nok noe med alder og tilbyder av utstyr tenker jeg. Ble ganske skuffa da jeg kom ombord på hjemreisen og ikke hadde forberedt noe særlig innhold på ipadden.
Takker Fløy SQ007 tidligere idag og det var en 2 år gammel 777-300ER som hadde første plan som funka veldig bra! Det bekrefter nok det du sier om alder på flåten og utrulling av wifi.
Skjønner virkelig ikke at så mange selskap ikke skjønner at innkludert Wifi anses som en selvfølge i 2017... og når man flyr business eller First så burde man ihvertfall ha tilgang. Men godt å høre forbindelsen funket greit da selv om den kostet
Litt av poenget er nok å begrense antall brukere til de som faktisk trenger det.. med en full A380 har du et stort antall mennesker i F/C og om kun 10 % trenger nett og vil betale litt for det, så får de en bedre hastighet enn om 90% skal koble seg opp fordi det er gratis..
Joda, jeg ser den... det er jo irriterende på tog eller buss når linjen går tregt siden det er så mange pålogget, men synes likevel det burde vært innkludert når man tenker på hva prisen for en billett kan være i business eller F... Uten sammenlikning forøvrig så klarer jo Norwegian å ha fri wifi til alle ombord, selv om farten ikke er super på den heller
Mid-flight snacks Frokost Ca 2 timer før landing var det tid for å bestille frokost. Ingen vekking var nødvendig og jeg valgte div frukt og nypresset appelsinjuice som "starter". Blåbærene var ypperlige og det var nok knyttet til at flighten startet i Norden. Appelsinjuicen var nok ikke nypresset (som annonsert av cc), men den var søt, helt smooth og uten fruktkjøtt. Fruktyoughurten var nydelig og kjentes ikke som den var helt ut av en boks og oppi porselensskålen. Eggerøren var lagd av egg og baconet var sprøtt og deilig. Croissanten ble heller ikke stein hard av å hvile 5 minutter på tallerken etter servering, som tyder på ar den var fersk og hadde fått fin varmebehandling i fremre galley. Akkompagniert av, jepp du har nok gjetta det allerede - Krug Grande Cuvee Champagne, var dette en helt herlig frokost ombord!
Service Jeg opplever SQ er litt sånn halv-asiatisk i servicen de leverer. Hvis det er noe de ikke kan levere (ref feks 2 forretter og mer kaviar) så er det bare nei liksom. Ikke noe unnskyld eller forklaring. Føles litt 'top-down' og hierarkisk, og ikke sånn som F bør være hvor pax 'alltid' har rett. Kulturkløften føles mindre enn hos OZ ettersom de fleste cc ombord hos SQ behersker engelsk ganske bra. Den gode og proaktive service forsvant uansett etter at osten var servert. Da forsvant også Brandon og Elisabeth, for sin pause antar jeg, også dukket de opp igjen etter et par timer. På dette tidspkt var kl 22-23 Singapore tid, men jeg vet ikke om det hadde noen betydning. For meg var klokken kun 16-17 og jeg var sugen på mer drikke og snacks. Det passet derfor fint med litt potetgull og sjokolade som ble servert i 18-tiden. All drikke var tilgjengelig på "demand" resten av turen. Brandon viste seg som en meget proaktiv medlem av cc i den resterende del av flighten. Et par "serviceeksempler" fra turen; 1. Jeg la ladekabelen oppi smøret mens cc serverte suppe, men ingen hjelp ble tilbudt. Litt rart. 2. Bestilte løk- og timiansuppe og da tilbø cc å fjerne løkbiter i suppa ettersom jeg ikke er noen fan av løk (som dere ser ble det aldri noe løksuppe ettersom denne var en slags purè). Veldig bra at de tilbyr seg sånn service. 3. Påfyll av champagne mens vi taxet til rullebane 22R ca 15 min etter rutetid er kult og sånn det skal være i F. 4. Spurte om begge forrettene, laks og kaviar, men det var visst ikke mulig? Dette synes jeg var merkelig og ingen forklaring ble gitt. Det var heller ikke mulig å få mer kaviar som nevnt. I tillegg fylles 0,5 l vannflasker opp igjen hvis du trenger mer vann. Ikke noe problem så klart, men det lukter innsparingstiltak og det besudler desverre F opplevelsen. Sånne tiltak bør settes inn der det monner og man sparer vesentlig med kroner spør du meg. Oppsummering følger......
Veldig bra med service eksempler. Utenom Krug GC og annen eksklusiv F mat & drikke så er det jo på service man forventer at det er merkbar forskjell fra biz. Herlig tur @FFlyer og takk for at du deler!!
Veldig kult det bilde av han som serverer Krug, bra glis der. Bekreftelse på at det blir en bra tur med mye bra varer som skal konsumeres.
Brandon var en kul fyr og sånne som han er gull verdt både for oss (noe kresne og kvalitetsbevisste) passasjerer og de flyselskaper som har ambisjoner om å gjøre oss fornøyd