Dette frister! Skal til Oz med familien neste år, og hadde planlagt CT, men her kan me sikre oss eit gullkort og diamant! Vurderer 2 på prem Eco og to i Biz. Nokon som veit om me får alle inn på lounger med meg i Biz og *A Gold? Dvs klarer eg å gjeste inn personer, og la min frue eller born bruke biz billett? (Og me skal ikkje la borna på 6 og 11 få sitte bak i bussen, men planlagt å ta ein flight kvar i biz!)
Jeg vurderer å bruke dette tilbudet. Kan noen lære meg hvordan jeg regner ut EB-poeng for reisen? SVG-CPH - Singapore - Seoul TR i business
Maximum stay på 3 måneder er dårlig nytt for meg, som gjerne ville ha billetter til Brisbane/Sidney og tilbake, for mitt opphold på 6 måneder... Pleier det å være max. stay på slike salg?
Bruk http://www.gcmap.com/ og ta hver strekning for seg (de du har med SIA) og gang med 2 og rund opp til nærmeste 100 (skal være sånn fortsatt tror jeg). Deretter legger du til evt reiser med andre selskap. SAS har faste satser.. SVG-CPH t/r = 937+937 CPH-SIN t/r = 12400 + 12400 SIN-ICN t/r = 5800 + 5800 Tilsammen 38274p
Er det håp om at det kommer flere slike kampanjer i løpet av Q1-2 2018, med reiseperiode som dekker jula 2018? Ønsker å ta en lang tur som også hjelper meg med gullkortet. Men med 2 barn på barneskole, så vil jeg ikke ta ut så mye ferie i skoletiden. Gir Qatar bra bang for the bucks? Trenger ikke biz, men må ha premium eco på så lang tur.
Ja du må selvfølgelig registrere at du ønsker eb-poeng. Selvsagt mulig å velge andre bonusprogram, men da er det muligens annen opptjening.
Du er sikkert klar over det allerede, men siden denne tråden egentlig handler om SQ sitt salg (og opptjening til SAS EuroBonus) så vær klar over at Qatar ikke gir opptjening til EuroBonus. Men ja, det kommer sikkert flere kampanjer hos begge selskapene, uten at det er noen garanti for at noen av de vil ha en reiseperiode som dekker neste jul. Men har Qatar Premium Economy i det hele tatt forresten?
Klar for en Fiji-tur i november/desember @Travellingalf og @Stuttfeiten ? Kanskje med en pitstop i Singapore/Auckland?
Med to *Gold så får du med 2 passasjerer fra Prem Eco i Lounge - men på Changi så er det egen Biz Lounge - der får du ikke med noen inn uten at de reiser i Biz. Det er en egen *Gold lounge som evt. da må brukes isteden. (mindre enn Biz og First loungene).
Jeg er helt enig i at Qatar og SQ er veldig bra på C men etter min mening er det en kjempeforskjell i favør av SQ i Y. Flydde et leg med Qatar Y i sommer og ingenting spesielt med det. Trange seter er det også med 3-3-3 i en 787. Har bl.a flydd SQ i Y på A380 og det var noe helt annet både på service og setene ombord.
Da er årets første booking i boks. Fant ut at turen med SIA til AKL gjør det mulig med stopover også i Australia for en meget overkommelig pris og en er en kvartings på vei til ny CT, 2 dager inn i 2018 Det ble SVG-CPH-SIN-AKL-BNE-SIN-CPH-SVG, alt i Business Class D. Flighten mellom AKL og BNE flys av NZ, ergo får en også logget ett ekstra flyselskap.
Booket online. Gikk som smurt det. Gjorde det parallelt med reisefølget som har utreise fra BGO. Valgt seter og det hele.
Er det noen fordeler med å bestille via Danmark, utover at de kanskje finner alternativer som jeg ikke gjør selv? Koster det ekstra? Prøver å få til stopover i SYD eller PER + enten en innenriksflight AKL-CHC eller open-jaw (til AKL, videre fra CHC), men får feilmeldinger. Med open-jaw tenker jeg at problemet er kombinasjonen med stopover og open-jaw, men ville ha trodd at en ekstra NZ-flight skulle gå greit. Går videre til ITA Matrix nå for å se om det bare er SQs sider som ikke liker kompliserte ruter.