ST1 Mastercard med Trumfopptjening

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Cforoe, 14. nov 2018.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Holder med en ct i året for min del :)
     
    Rocky_The_Rookie and drsyk like this.
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke sjekket prisene opp mot Iceland,rasket med meg 3stk pizzaer for 110 kroner.
    De har ganske bra utvalg,mye annet en pizza. Ta deg turen for oversikt :)
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker du har noen form for inntekt, og videre 85 kr på mnd, er vel 1/2 liter`n på sommer`n pr mnd, om du unnlater den pilsen er du innafor. Det er en god start og anbefaler deg å søke på AmEx Premium. Da blir det både CT etterhvert og EB :)
     
    Rocky_The_Rookie liker dette
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Pizzaen smaker den noe særlig? Blir en pizza i ny og ne, når kona jobber på overtid (kjøkken ferdigheter er manglende her)
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    De pizzaene smakte overrasskende gode,ikke noe dårligere en frossen variantene man får på kiwi,sef på trippel trumf :)
     
    drsyk liker dette
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Ct skaffer man uten å betale for det,du har mye å lære ;-)
    3 cten på rad jeg har skaffet,uten noen form for utgift
     
    drsyk liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det jo bare å legge ut oppskriften @Maggie , er jo derfor vi har dette forumet :)
     
    Maggie and drsyk like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Derfor vi er her :D
     
    Maggie liker dette
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    I mitt tilfelle fikk jeg mine to første ct gjennom dnb amex plat. Begge årene fikk jeg halv årspris,dvs 850 kroner. Siste fikk jeg som julegave :) Jeg sa opp kortet så fort 100K grensen var nådd og fikk refundert da deler av årsavgiften,noe som ble regnet mot full årspris,så her hadde jeg flaks :)

    Siste ct,med amex premium er jo første 3mnd gratis,så her var det kun å runde 150K før mnds avgift for så bytte kort til gratis kortet :)
     
    Rocky_The_Rookie and drsyk like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Å ja trodde du hadde "gratis spend" triks jeg, du har jo brukt reel cash, så da er vi jo like langt :D:p:rolleyes:
     
    Maggie liker dette
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Som sagt,ikke brukt en krone på 3 CT :)
    Håper dette blir standaren framover men tror jeg sliter med dette fra neste år.
     
  12. Rocky_The_Rookie

    Rocky_The_Rookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Når den dagen kommer at jeg har fri og mulighet så blir det nok ikke aktuelt å stå over noen pils ;) Men jeg skal alltids klare hoste opp månedsgebyret uansett :p Var som sagt mest at jeg var usikker på om jeg klarte 150K forbruk på et år på det kortet. Er enig i at kortet er en no-brainer om du klarer en CT.
     
  13. Rocky_The_Rookie

    Rocky_The_Rookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Imponerende å klare 150K på 3 måneder. Noen triks, eller er dette bare vanlig forbruk? Med triks mener jeg mest om du for eksempel har funnet en måte å betale regninger på med Amex og få det til å telle mot CT.
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Legge alt forbruk til butikker som tar amex. Jeg hadde eb opptjening med dnb pb,de ga 25/100 t.o.m 31/12,så jeg brukte ikke amex kortet før 01/01 og fikk da 3mnd gratis fra dette tidspunktet.
    Det hjalper på og ta regningen i sosiale sammenhenger :) I mitt tilfelle tok kompiser en bursdagsfeiring på A`laise. Slikt bidrar godt.
    Eneste bommerten jeg gjorde,var å bruke amex på Sumo,da gikk jeg glipp av 10% med mc kortet(Shell 15/100) Angrer bittert på det nå. I tillegg er jeg så heldig at den lokale Remaen tar amex til stor ytnyttelse av æ,hvor jeg gjennomsnitt har en rabatt tilsammen på 25%
     
    drsyk and Rocky_The_Rookie like this.
  15. Rocky_The_Rookie

    Rocky_The_Rookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Å ta regningen i sosiale sammenhenger er jo alltids et bra tips :) Skjønte ikke helt hvordan du fikk 25% på rema. 10% om du bare handler topplista på Æ. Så er der vel en del verdi i å bruke Amex og få EB og inntjening mot CT - er det den du regner som 15% ?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    @Maggie regner nok snitt på rabatt inkludert feks personlige rabatter og tidsbegrensede Æ rabatter og kanskje nedsatte varer med pga utløpsdato. Selv ligger jeg da på drøye 33% i 2019.

    @Maggie, hvilken Rema er det som tar Amex?
     
    Rocky_The_Rookie and Maggie like this.
  17. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Velkomstperioden til St1 MC med 90øre/L trumf nærmer seg slutten for min del, og etter det tror jeg kortet stort sett vil bli brukt til bilvask(hefter) med 25% i trumf på mellomnivået ("Duper!" :rolleyes:). Det blir noen hundre trumf-kroner pr år.
     
    Rocky_The_Rookie liker dette
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kjøper kun de 10 forbruksvarene til famillien på topp 10 listen,i tillegg til diverse personlige kampanjer,butikk kampanjer osv.. Siden æ sin oppstart ligger jeg på ca 25% rabatt på alle kjøp.
    Resten blir kjøpt på kiwi,coop kampanjer(da det lønner seg).
    Jeg binder meg ikke kun opp i trumf/eb men ser hva som totalt gir den beste dealen.
     
    Rocky_The_Rookie liker dette
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Helt riktig,ser at jeg blir grundig slått i prosensatsen her,så her må det bli skjerpings fra min side.
    Digger den totalen du har spart i æ appen,jeg runder snart 10K der og det er jo på allerede billige rema priser :)
    Rema på Skøyen(hoffsveien) tar amex. Så all handel foregås her,så lenge jeg kjemper mot ct. Etter den er i boks,er det ikke så viktig lenger. Samt da slipper man scanne appen
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93

    Har ikke kortet selv, men vurderer det, og da primært for å utnytte rabatten første 90 dager. Etter det ser jeg at det kan være en stor fordel å komme til øverste nivå. Kjenner du til hvorvidt bruk på Payr, Vipps og Revolut teller i den forbindelse? I så fall burde det være høyst overkommelig :)
     
    Rocky_The_Rookie liker dette

Del denne siden