Star Alliance CT med poeng vurderes avhendet (samletråd)

Tråd i 'Reisedeals' startet av Mr.FastTrack, 18. nov 2016.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Syns han ikke burde laget innleget i det hele tatt. Om han skal selge så burde han være klar over det han skriver. Ikke bare kom med bud.
     
  2. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Noe av grunnen til mitt svar over skyldes nok at jeg ikke vet om det eksisterer noen regler for kjøp/salg her på forumet. Jeg velger å tolke selgers besvarelse i beste intensjon hvor han/hun vurderer å selge en CT, men er usikker på hva gjeldene markedspris er for dette. Så lar man det være opp til potensielle kjøpere å foreslå en pris som selger da skal avstemme mot sine forventinger.

    Nå er ikke jeg i en situasjon hvor salg av CT er aktuelt, men for alle brukerne her kan det være greit å vite litt om hvilke kjøreregler som gjelder i slike tilfeller. Mulig admin kan bidra her.
     
  3. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Cforoe Overskrift er ganske tydelig: "STAR ALLIANCE COMPANION TICKET TIL BRUK UT 2018 MED POENG TIL SALGS".

    Da skal det ikke være et usikkert moment om den er til salgs - da skal det være snakk om en god nok pris som medfører salg.
     
  4. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ikke uenig med deg. Utfordringen er nok hvordan selger ordlegger seg. Men hvis selger ikke oppnår ønsket pris er jo selgers alternativ å kaste CT eller bruke selv. Men slik selger ordlegger seg kan det jo virke som at salg kanskje ikke skal gjennomføres fordi selger vil bruke CT´n selv. Og det er ikke riktig måte å selge noe på etter min mening.
     
  5. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Her må jeg si meg enig med @Cforoe. Det må da for pokker være opp til selger om han ønsker å selge eller ikke, det er i alle fall ikke opp til deg. I alle fall når posten snart er over et år gammel...
     
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan han like gjerne holde den for seg selv til 2050 en gang og pakke den opp til seg selv til jul i gave ;). Er jo såpass åpenbart at "noen" her inne søker diamant priser for en ting som kan selges til "normale" priser.
     
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Du for håpe julenissen kommer tidlig i år.
     
  8. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    @PSnor skriv i sitt innlegg "Pm, så ser vi om vi finner en løsning".

    Eg tenkjer at det må vere mogleg å undersøkje marknaden før ein tek stilling til om ein er vil selje. All den tid ein ikkje har ein auksjonsplattform der er kan leggje inn ein reservasjonspris so er vel dette einaste måten å teste marknaden på. Kanskje kunne han lagt inn ein minstepris i opningsposten, men det er vanskeleg å klandre eit nytt medlem for at forumet kanskje ikkje har gode nok retningslinjer for denne type postar.

    Alle har vel ein CT til sals, berre prisen er riktig. Seljaren kunne kanskje presisera litt betre at den "potensielt" er til sals, men han har trass alt lagt inn "om". Er difor litt ueinig med @Klokkesamler i at dette vert usakleg.
     
    Cforoe, SVG_flyer and mathiasfe like this.
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    "Den fiktive bilen min er til salgs.

    Budene pøser inn, men jeg er ikke fornøyd med de, så jeg beholder bilen selv fordi det gir meg mer verdi."

    Alle som selger noe har vel et minimumsbeløp for å faktisk selge det de har, hvis ikke føler de at de går i minus. Hadde overskriften vært "CT til salgs, uansett pris", så hadde det vært en annen sak.
     
    Cforoe and SVG_flyer like this.
  10. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror jeg har vært veldig uklar i hva jeg mente med posten, og skal prøve å forklare litt enklere. Vi kan gjerne legge ballen død deretter, for jeg bryr meg egentlig ikke nevneverdig :p

    Det jeg reagerte på var "skal muligens bruke den selv(..)". Det jeg oppfatter da er den kanskje ikke er til salgs, men at det bare er en "lodding av verdi". Noe som er greit, så lenge det kommer tydelig frem.

    Discalimer: Jeg så ikke at den var 1 år gammel, jeg trodde den var noen måneder gammel.

    Når det er sagt, så legger jeg ballen død her. Det er ikke så mye mer å diskutere, annet en at man kan være litt mer konkret i overskrift. Selvom dette kanskje ikke gjelder denne saken, siden han tydeligvis ikke fikk solgt sist og har nå bestemt at denne skal brukes selv.
     
    Cforoe liker dette
  11. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @veeegard - Det er ingen grunn til å bli hissig. Se heller ut av vinduet, og nyt varmen.
     
  12. napue

    napue Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Selger companion ticketen min med gyldighet ut 2018. Selges medfølgende alt fra 95k til 240k poeng.
    Kom med bud på PM.
     
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Byr 10.000 for 95k pluss ct
     
    napue liker dette
  14. napue

    napue Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Har fått bud på 11 og 13k for omtrent samme mengde poeng.
     
  15. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Hei ! Jeg byr 20000 for 190 000 poeng + CT
     
    napue and Xflipper like this.
  16. napue

    napue Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    Send meg en PM :)
     
  17. napue

    napue Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tar en avgjørelse i morgen.
    Budene på 13k for CT + 95k og 20k for CT + 190k poeng er de jeg vurderer så langt.
     
    Xflipper, Shyneno and Reisegal like this.
  18. napue

    napue Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Klokka 18.00 i dag er deadline.
     
    NoLimit and Shyneno like this.
  19. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Vi vurderer Bangkok i romjulen - 15K for 140 000 poeng er aktuelt, men jeg må få svar fra samboeren min først, og det er tidligst til helgen.

    Gi meg tilbakemelding dersom det alikevel ikke blir solgt.
     
  20. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er alt solgt? Er interessert i både CT med poeng og poeng alene.
     

Del denne siden