Star Alliance lounge tilgang

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Evergreens, 13. juni 2024 kl 14:25.

  1. Evergreens

    Evergreens Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

    hva er greieste måte å få tilgang til star alliance lounger feks CDG og eller andre flyplasser med star alliance lounge? Nå når SAS skal over til sky team. Primært aktuelt ifht reise i sommer før september.

    takk!
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,863
    Likes mottatt:
    2,116
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser du på biz med *A-selskap eller har *A gold medlemskap (som SAS EBG/EBD, LH Senator osv) så har en tilgang tom. 31.8. Etter 1.9 har SAS selvsagt ingen tilgang.
     
    Evergreens liker dette
  3. Evergreens

    Evergreens Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    takk!

    per nå ingen biz og eller medlemskap. Skal fly en del rundt i Frankrike Tyskland med bla klm og airfrance plus Lufthansa Ila sommeren. Ønsker tilgang lounge da primært cdg men generelt også
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,863
    Likes mottatt:
    2,116
    Bonuspoeng:
    113
    Priority pass og Loungekey er to leverandører som selger tilgang til lounger over hele verden. En man f.eks. Nordea Premium-kunde får man 4 loungebesøk i året gratis på Loungekey.
     
    Evergreens liker dette
  5. Evergreens

    Evergreens Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har Handelsbanken fagforening og Nordea premium. Loungekey virker fryktelig rotete og ser ut til at de bla ved CDG kun har yotel lounge(?) tilgang. Flyingblue og star alliance loungene ser jo vesentlig mer ok ut. Yotel jmfr reviews virker jo håpløst
     
  6. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    270
    Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Da må du vel bare sette i gang å skaffe deg SAS EuroBonus Gold da. Amex Elite + Conscious Traveller + Fly for resten er vel kjappest

    Handelsbanken Platinum med LoungeKey har fungert helt fint for meg rundt i Europa
     
  7. Evergreens

    Evergreens Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Bruker du Mastercard AirPort Experience eller loungekey?
     
  8. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    270
    Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    LoungeKey appen for Handelsbanken Platinum kortet.

    Har også Mastercard AirPort Experience, men det gir jo bare 4 innganger med DNB Saga med Upgrade, så bruker Handelsbanken først, og DNB for å ta med en gjest på ett klipp
     
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    583
    Likes mottatt:
    1,931
    Bonuspoeng:
    93
    Amex Platinum (hvis du synes det er verdt det) gir deg priority pass samt tilgang til LH Lounge.
     
  10. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Om du skal fly LH og KML/AF og vil ha lounge for begge må du enten ordne "gull" hos begge alliansene, eller fikse loungebuddy el.

    Å skaffe loungeyklga g hos begge alliansene koster deg nok mer penger enn å bare sette deg på en restaurant og betale for måltidene/drikken
     
  11. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    650
    Bonuspoeng:
    93
    AF matcher deg opp til AF-Gold i 1 år for 200€ hvist du matcher fra SKG til LH Gold,hvis du har det.https://flyingblue.statusmatch.com/faq/
     
  12. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    458
    Likes mottatt:
    957
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor har du fått til dette? Jeg har forsøkt lignende et par ganger, men alltid avvist med at man ikke kan benytte klipp uten at personen som står på kortet er inkludert.
     
  13. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    270
    Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Har faktisk ikke testet det enda, bare tenkt at det burde gått helt fint. Da bruker jeg sikkert bare to klipp på meg + gjest på OSL Lounge, og så Handelsbanken sitt for å ta med noe mat fra Havsalt :p Tror ikke jeg trenger alle de fire klippene uansett så lenge jeg selv og samboer har gratis evig tilgang via Handelsbanken :cool:
     
    Pepeu liker dette
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,886
    Bonuspoeng:
    183
    Det går ikke fint, som @Pepeu nevner.

    DNB Saga/PB kortene er litt gjerrige på antall årlige (4 for Saga, 8 for PB) lounge entries, men det er en fin bonus at man ta med gjester gratis så lenge man har "klipp" igjen.

    Kort-eier må uansett bruke ett klipp selv samtidig som man tar med gjest(er).
     
  15. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Jo, det skal gå helt fint. Jeg gjorde det senest den 15 mai. Vi var 3stk som reiste. Brukte Amex Platinum på meg + en gjest og den siste på mitt DNB Saga, kun et klipp ble brukt.
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,886
    Bonuspoeng:
    183
    Det strider mot vilkårene, men man kan jo være heldig - og den som sitter i skranken puncher det ikke inn som et gjestebesøk, men som kortholder selv.

    Se punkt 5 i vilkårene for detaljer:
    https://airport.mastercard.com/en/conditions-of-use
     
  17. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Da må jeg har vært veldig heldig. Funket knirkefritt i OSL, CPH og ARN.
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,863
    Likes mottatt:
    2,116
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg klarer ikke å lese dette ut av punkt 5. At den som har fordelen må identifisere seg og vise boardingkort er jo helt greit, men jeg kan ikke se at det står eksplisitt at kortholder må ta et 'klipp' før en gjest kan ta neste. Ser jo ikke ut til at det er praksis heller?
     
    Preference and interface87 like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,886
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, jeg er uenig - og du kan også se på punkt 10 for mer detaljer.

    Men jeg stopper her. Topp om det virker, så bare kjør på - men ikke bli overrasket hvis de i skranken mener det er utenfor reglene å "gjeste inn noen" når man ikke skal inn selv på samme kort ved inngang til loungen.
     

Del denne siden