Star Alliance status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av trygveat, 02. sept 2024.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,387
    Bonuspoeng:
    183
    Star Alliance har lansert generell status match rettet mot EuroBonus. Flere bonusprogram deltar med litt ulike vilkår, hvor f.eks Thai byr på status i 2 år. De av oss som allerede har benyttet M&M match er dessverre ikke kvalifisert.

    https://staralliance.statusmatch.com/
     
    Last edited: 02. sept 2024
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,107
    Likes mottatt:
    9,191
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilket program er best å matche til? Lengst varighet, upgrade vouchers etc?
     
  3. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    415
    Likes mottatt:
    566
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt at for mulighet til å booke bonusreiser skal Aeroplan være best. Aner ikke med upgrade, varigheter og verdi av selve statusen.. kanskje best er de man flyr mest med? Lufthansa/Turkish/Thai tenker jeg på med en gang
     
  4. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    624
    Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ar thai Airways gir Gold i 24 måneder uten å måtte gjøre noe, men de andre bare i noen måneder og må challenge for å beholde. Men har Thai Gold god verdi (for de som allerede har SAS Gold)?
     
    Shyneno liker dette
  5. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    2,232
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på om LH-gruppen har lov til å dele personopplysninger i denne konteksten - Nå har ikke jeg lest vilkårene, så ikke lett å si hva vi har sagt ja til :) Men generelt er de store og tunge selskapene veldig restriktive med å dele personopplysninger.
     
    eventyrer and Cumulus like this.
  6. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    624
    Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Og hvilke av selskapene er det lettest å holde på Gold videre?
    For meg står mellom Thai og Turkish
     
  7. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    325
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    43
    "Your SAS EuroBonus account has already applied for a Status Match/Challenge" -

    Fikk denne feilmeldingen. Har aktiv M&M statusmatch.
     
    Wiolenze and Shyneno like this.
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,387
    Bonuspoeng:
    183
    Både Lufthansa og Star Alliance-matchen går gjennom StatusMatch.com, så de får nok til dette uten deling med noen ny tredjepart. Forsøk på å fylle ut skjemaet gir umiddelbart avslag.
     
    themichael liker dette
  9. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    2,232
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng, det hadde jeg helt glemt! Ser @oslo.to.unknown har dokumentert dette i praksis også.
     
  10. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg gikk for Thai. Smertefri prosess, og umiddelbart godkjent - men ingen bekreftelsesmail. Har gått en liten time nå, fortsatt ingenting. Merkelig opplegg.
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,108
    Likes mottatt:
    1,503
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg søkte også thai. Står det tar 5 dager før det blir godkjent. De går gjennom bildene som er lastet opp. Er du sikker på at du er godkjent?
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    941
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Regnet med at flere selskaper etterhvert ville tilby match. Noen som vet om noen av de matcher barn som har EBG? M&M gjør ikke det.
     
  13. staalep

    staalep Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    28
    Med tanke på min reiseprofil og hvor mange flights jeg må ha for å tjene opp til en bonusreise jeg har lyst på (interkontinental) er det ikke aktuelt for meg å velge et program med point expiry etter to-tre år. Jeg er mindre opptatt av status, det er bare en bonus (pun intended).

    Så for meg blir det enten United (no expiry) eller AirCanada (aktivitet innenfor 18 måneder). Pussig at Aegan, en favoritt blant statusjegere, ikke er på listen.
     
  14. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    624
    Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Enig om om at Aegan hadde vært en bra alternativ .
     
    Last edited: 02. sept 2024
  15. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Gikk for Thai nå, siden jeg er fan av deres direkterute mellom Oslo og BKK. Blir som oftest ferier i Asia, og da er BKK et godt springbrett videre i regionen.

    Bekreftelse på at søknaden er sendt inn kom i spam mail folderen, så kan være verdt å sjekke det for de som savnet dette...ellers hevdes det 5 dagers behandlingstid. Får vente i spenning.
     
    Last edited: 02. sept 2024
  16. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk godkjent nå. Har allerede matchet med luftwaffe…


    «Thai Airways Royal Orchid Plus Status Match Approved»
     
    Nordlands and Gullars like this.
  17. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    325
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan fikk du det til?
     
  18. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    941
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Har sett litt etter nå. Noen fallgruber en bør vite om:
    Turkish: Billigste business gir ikke poenge med Lufthansa (P) eller Brussels. Det står at status ved opptjening er gyldig i to år. Forstår jeg det rett kreves det 30 000 poeng om en kvalifisere første året, men 45000 poeng på ett år om en kvalifiserer det siste året.

    United: Du får ikke lounge om du reiser domestic. Du kan ta med opptil 8 personer i economy plus (eko med betydelig bedre seteavstand). Reiser du i ferier etc er nok muligheten for oppgradering ganske god på innenlandsruter (men regner med håpløst på longhaul).

    South African har soft landing for Platinum til gold (som er star gold), men vil vi få det om vi er med på statusmatch?
     
    milehigh liker dette
  19. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    739
    Bonuspoeng:
    93
    Kort oppsummering av hvor lenge de forkjellige matcher.
    ..........................................................
    Air Canada – Aeroplan
    Through December 31, 2025

    Air China – PhoenixMiles
    Valid 12 months from the approval date

    Air India – Flying Returns
    Valid 6 months from the approval date

    Austrian, Brussels Airlines, Lufthansa & Swiss – Miles & More
    Valid through February 28, 2025, with a fast-track offer to keep it through February 2026:

    a) Frequent Traveller Challenge: Complete 2 flight segments with Lufthansa Group airlines or co-issuing Miles & More airline partners* by 30.11.2024 to extend status to 28.02.2026.

    b) Senator Challenge: Complete 6 flight segments with Lufthansa Group airlines or co-issuing Miles & More airline partners* by 30.11.2024 to extend status to 28.02.2026.

    *Eligible airlines: Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair and SWISS.

    Ethiopian Airlines – ShebaMiles
    Valid through December 31, 2024, with an option to extend until December 31, 2025:

    Silver members need to: – Book 1 return flight with Ethiopian Airlines* by 31/12/24 for travel before 31 August 2025.

    Gold members need to: – Book 2 return flights with Ethiopian Airlines* by 31/12/24 for travel before 31 August 2025

    South African Airways – SAA Voyager
    Through December 31, 2025

    TAP Air Portugal – TAP Miles&Go
    Valid 12 months from the approval date + another 12 months if:

    1. a) Silver: Complete 2 flight segments with TAP Air Portugal AND 10.000 status miles starting on the day status was granted
    2. b) Gold: Complete 6 flight segments with TAP Air Portugal AND 20.000 status miles starting on the day status was granted
    Thai Airways – Royal Orchid Plus
    Valid for 24 Months

    Turkish Airlines – Miles&Smiles
    4 Month Trial Period during which:

    To retain the status after that 4 months trial period and extend it up to 12 months, the member must have fulfilled the following:

    Elite members require:

    – 1 international Turkish Airlines flight

    – To retain the status for a further 12 months and make the status valid for a total of 2 years:

    Elite members must:

    – Accumulate a minimum of 15,000 status miles before the end of the first 12 months following approval

    United Airlines – MileagePlus
    4 Month Trial Period + an option to extend it through January 31, 2026, by:

    To retain the status after that 4 months trial period and extend it until 31 January 2026, the member must have fulfilled the following:

    – Premier Silver – Fly 4 PQF and earn 1,300 PQP on flights operated by United or United Express
    – Premier Gold – Fly 8 PQF and earn 2,600 PQP on flights operated by United or United Express
    – Premier Platinum – Fly 12 PQF and earn 4,000 PQP on flights operated by United or United Express
     
    Baldrick, The_Dude, Flymunda and 9 others like this.
  20. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,809
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Står mellom Thai Gold eller SA Platinum – usikker på om jeg egentlig trenger noen av dem, da jeg allerede har United Platinum opptjent på egenhånd (og trolig vil opptjene United 1K).

    Noen som vet hvilket medlemskap har mest fordeler inkludert som jeg ikke vil få fra United? Handler kanskje litt om hvilket flyselskap man vil bruke også… Thai er kanskje det riktige valg.
     

Del denne siden