Tar gjerne imot tips og, ble Lufthansa på meg, men siden jeg gjerne reiser utenriks 2-3 mnd av gangen gikk hele vinduet bort mens jeg var utenriks.
Når det gjelder langring av opplysninger fra EØS Borgere i forhold til Gdpr Regulation (EU) 2016/679. Hvor lenge kan ett flyselskap lovelig lagre opplysninger om deg, fra du terminerer kontoen hos dem? Eks, Jeg terminerer konto på Austrian Airline,... Ikke bry dere om hvorfor, bare svar på spørsmålet som det er, dere som har peilig på dette her. Jeg sjekket med Chat-GPT på dette og den sier at de maks kan lagre data i tre år fra den datoen du enten la ned forrige konto hos dem, eller 3 år siden siste juridiske handling knyttet til kontoen har skjedd. Er uskiker på om det er riktig så kanskje en jurist her inn vet mer om dette?
Jeg er ingen GDPR-ekspert, men fra et forretningsmessig ståsted (regnskap etc) vil det være lover og regler som gjør at de vil kunne(måtte) lagre opplysninger om dine transaksjoner/reiser etc i lang tid. Dette fordi myndighetene skal kunne gå tilbake i tid og verifisere informasjon i forbindelse med revisjon/bokettersyn etc. I Norge er det feks krav til lagring av primærdata i 5 år og sekundærdata i 3.5 år, inkludert følgende som potensielt vil inneholde opplysninger om deg som kunde. Perioden gjelder fra regnskapsårets slutt. Det vil si at det i praksis betyr opptil 5 år og 364 dager. Har du ingen transaksjoner (reiser, opptjening av poeng i lojalitetsprogram, utbetaling av kompensasjon ved irrops etc.) med selskapet stiller det seg annerledes. Fra Altinn; Bilagene som danner grunnlag for selve bokføringen (inngående faktura, utgående faktura, kasseoppgjør, bankbilag, lønnsbilag og lignende) Spesifikasjoner av pliktige regnskapsrapportering (kontospesifikasjon, kunde- og leverandørspesifikasjon mv.) Avtaler av betydning for bedriften Brev og annen informasjon som gir vesentlig tilleggsinformasjon til bokførte bilag
Jeg vet at hvis du har konto et sted så må denne automatisk slettes etter tre år hvis du ikke logger inn/bruker den. Hvis du aktivt sletter kontoen kan det godt være det går fortere, uten at jeg husker noen spesifikke frister siden jeg aldri har jobbet med dette. Uansett.. som @Rapolo sier så er det unntak for en del data der andre lover setter lengre krav til oppbevaring. Vil tro dette er noe som i større grad får betydning hvis man sier opp feks et kredittkort enn en konto i et bonusprogram.
Jeg gikk på smellen med å matche til LH først og fikk ikke til de nødvendige flyvningene. Noen som kan dele tips om det fortsatt er en workaround for å matche til TG?
Må bare gjøre en siste sjekk i forhold til hvordan Matching vill påvirke Eurobonus status. Vil matching til TG påvirke min status hos eurobonus, eller er det fritt frem?
Tviler på om det er noen triks som fungerer... Jeg er i samme båt selv, men Star-status ikke er viktig for meg fremover. Har prøvd ulike varianter med TG, med og uten EBG foran nummeret, med annen e-post enn ved LH-matchen, og tror også jeg prøvde med med flere nuller foran medl.nummeret, men alle tilfeller ga bare som svar at jeg ikke kvalifiserte pga. tidligere matching. (Det burde være enkelt for de å ha en vanntett kontroll ut fra medlemsnummeret i EB...) Noen klarte å matche helt i begynnelsen, da var ikke sjekken der mot LH-matchen. Men noen har også oppgitt at de har klart det senere, men jeg har som sagt ikke fått noe til med de tipsene jeg så...
For min del prøvde jeg å matche to ganger og fikk avslag før det gikk gjennom tredje gang. Første gang var da de fortsatt ikke blokket på medlemsnummer, bare på tidligere brukt mail. Andre gang brukte jeg "trikset". Det virker som man er avhengig av at søknaden behandles 100% automatisk eller at den som behandler søknaden manuelt ikke gidder å sjekke om du har matchet før. Med andre ord er det store mengder flaks involvert.
Hele tråden er tuftet på at det finnes et triks som fungerer. Ingen problem å få matchet også med Thai etter LH-match. Gjorde det senest sidt uke.
Kanskje fordi du bruker samme epost? Matchet også med Thai forrige uke, fordi jeg hadde fått EBG i mellomtiden.
Har gitt bort SAS status til en ny EB konto (ingen registrerte flygninger enda), fikk da avslag på statusmatch. Begrunnelsen er at de kun matcher status opptjent fra flygninger. Vanskelig å få gjort noe med det før kampanjen går ut om 10 dager?
Var litt kjapp med matching mot senator, men kommer ikke i mål med flights for å forlenge den. Noen som kan sende "trikset" for matching til Thai på PM?
Tar også gjerne i mot triks for match mot Thai på PM. Matchet tidlig mot LH, men får ikke nok segment til forlengelse.