Star Alliance

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Trygve, 07. mars 2014.

  1. Trygve

    Trygve Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei til alle, jeg er ny her, og har mye å lære. Det er mange ting jeg lurer på (som jeg sikkert kunne få greie på ved å lese en masse med liten skrift), men med et slikt fint forum med mange "proffe" medlemmer skader det vel ikke å spørre.
    Jeg er medlem i Royal Orchid Plus, Thai Airways bonusprogram gjennom mange år, men har aldri kommet lengre enn Silver Card status. Opptjente poeng (miles) har blitt brukt til flere frie reiser Bkk-Osl-Bkk og oppgraderinger. Jeg reiser 2-4 ganger årlig T/R Bangkok -Oslo, men en tur genererer ikke mer enn 10772 Qualifying Miles på tourist clas. Det er ikke nok for Gold Card som krever 50000 miles årlig.

    Spørsmål: Kan jeg med mitt medlemskap i ROP (Thai) benytte de tilbud som gis medlemmer av SAS EB?,
    eller må jeg lage et nytt medlemskap i SAS?

    Jeg vil om mulig gjerne få henge meg på med noen Milage Runners for å oppnå Gold Status et eller annet sted.

    Trygve
     
  2. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, Trygve og velkommen til forumet! Jeg er litt usikker på hva du mener med tilbud, men hvis du mener slik som Sas sitt «fly to turer i pluss, og få gullkort» så stemmer det at dette kun er for medlemmer av Eurobonus. Hvis du heller tenkte på poengtilbudene (som f.eks det de kjører nå om 55% rabatt) så gjelder dette også kun for Eurobonusmedlemmer. Håper jeg klarte å svare på spørsmålet ditt. Hvis ikke, så er det mange her inne som er mye mer drevne på dette enn meg og som sikkert kan hjelpe deg :) Ellers vil jeg anbefale denne artikkelen som forklarer eurobonus på en enkel og grei måte.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og velkommen til Bonusfeber!

    Hvis man er medlem i Thai sitt bonusprogram er det klart det har sine fordeler hvis man flyr mest Thai og klarer å oppnå en status hos dem. Dessverre er nok dine reisevaner ikke nok til å oppnå gullstatus hos noen bonusprogrammer om du vanligvis reiser turistklasse.

    SAS Eurobonus vil nok ikke gi deg så mange flere fordeler med likt reisemønster.

    Men det som utgjør den viktige fordelen mellom Thais bonusprogram og SAS sitt bonusprogram er at hvis du reiser Thai i businessclass på deres bonusprogram får du 125% av distanse flydd, noe som kun er en fjerdedel ekstra i forhold til økonomi. Med SAS og du reiser Thai i biz får du 200% poeng av distanse flydd, og dermed gir det deg raskere vei til å oppnå gull kort i forhold til thai.

    Hvis det er sånn at du alltid flyr TG ville jeg nok holdt meg til Thai sitt program da det alltid er fordeltaktig å ha poeng innen det flyselskapet du flyr oftest med. Men det krever jo en del reiser for å oppnå gull da. Mer enn 2 ganger i året. Og sånn må det nok også være dessverre.
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville ha gått for gullkort hos Aegean, som du får etter kun 19.000 miles.
    Deretter ville jeg ha kjøpt Dividend Miles og/eller LifeMiles og brukt disse til å fly Business eller First Class.
    Les mer om Aegean gullkort her.
    Les mer om Dividend Miles og LifeMiles her.

    Velkommen til Bonusfeber!
     

Del denne siden