Hei, er det nokon med EBG eller EBD som i seinare tid har fått statusmatch hos Flying Blue? SAS har dessverre redusert rutetilbudet sitt vesentlig til m.a. AES. Takker for tips. Mvh,
Flying Blue statusmatcher vel ikke. Det nærmeste du kommer er en tre måneders status challenge hos Delta, men om SAS kvalifiserer og hvor enkelt det er å videreføre nivå etter de tre månedene vet jeg ikke. Antar at det også forutsetter at du flyr litt på Delta sitt eget metall og ikke bare partnere for å forlenge.
FB har i enkelte tilfeller kjørt statusmatch-kampanjer tidligere. Nå er vel egentlig en god mulighet, men samtidig er det vel såpass mye kaos på AMS at de kanskje ikke trenger mer trafikk der.. De burde i alle fall se sitt snitt til å gjøre dette om SAS knekker. Samme med Finnair som helt klart sikter seg inn på det svenske markedet. Ikke umulig at de lukter på Norge også om det blir noe mer krøll med SAS..
Det er nok noen som har planen klare for å komme seg inn på det norske markedet dersom SAS faller. Finnair kan jo bare slenge opp noen ekstra flighter mellom Norge og HEL (og ARN), så har vi "samme" nettverk som med SAS via CPH (og ARN). Få på et par kredittkort i tillegg, så er vi i gang.
Jeg vil mye heller ha Finnair/OW når SAS går under. Da blir det finnene østover samt BA vestover. Ikke noe dårlig alternativ til SAS det, med sykt mye flere rute-valg via enten HEL eller LHR.
Jeg vil nok også heller ha Oneworld, Finnair flyr jo wetlease for Widerøe med ATR i disse dager, så de er jo til og med vant til å fly i Norge Men da håper jeg de utvider på ARN/OSL også, så vi ikke trenger å ha en flight via HEL på alle ruter. KRS-HEL-CPH virker som en drøy omvei f.eks.
Uavhengig hva som skjer med SAS så håper jeg at Finnair satser mer i det norske markedet etterhvert og får i gang ett kredittkort hvor man kan tjene poeng. KLM har jo dette på plass i Norge så burde jo ikke være noe problem
Finnair har minst 3 eller 4 daglige avganger mellom OSL-HEL kredittkort med Finnair har jeg lenge drømt om.
Ja, og så trenger BA å ta opp igjen Oslo-rutene sine. De hadde 5 daglige til LHR før covid, og i følge rute-programmet 4 nå. Men flyr knapt 1 av dem etter resten kanselleres på daglig basis Så man kan reise Oneworld vest med BA og øst med Finnair.
Finnair bruker Widerøe på ruter fra BGO til HEL …. tror de gjorde det fra TRD også, vet ikke om de er gjenopptatt. BA burde jo snares mulig ta opp igjen flygningene fra BGO og SVG til LHR, de var veldig bra ..
Spennende, men da må man jo reise med klm via Amsterdam. Ser flere her snakker varmere om finnair så kanskje greit å avvente å se da, og da foreløpig holde seg til eurobonus.
Eller kombinere dette. Et «kjent» ordtak sier vel at den beste måten å fly til London fra Oslo er via Helsinki?