Stordalen kjører statusmatch for de med medlemskap i utvalgte hotellprogram (Scandic Friends, Elite Hotel Guest Program, Thon Discovery, Club Carlsson, First Member og Best Western Rewards). Nivået du matches med vil vare i din nåværende bonusperiode + 1 år. Kan lett matches på Nordic sine sider.
Nå har jeg selv lagt inn søknad om match til Platinum fra CC Consierge. Spent på å se om det går like glatt som de gir uttrykk for. Ingen krav om å dokumentere hvor mye man bor på hotell er jo nesten for godt til å være sant. Men denne kom svært beleilig. Jeg bor nesten nok til gullkort hos dem uansett. Men Platinum er jo ikke å forakte! Flere som har prøvd?
Stordalen i DN: http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2016/06/20/1204/Scandic/gir-gullkort-til-konkurrentenes-gjester
Statusmatching omtales som noe helt uvanlig i denne artikkelen, spesielt av Scandic. Men det er det da ikke, om man ser internasjonalt?
Det er nok mer vanlig blant de utenlandske flyselskapene og hotellkjedene ja. Kan ikke husket å sett mange av disse her på berget. Har aldri hørt at man kan matche noe som helst til EBG for eksempel. Eneste jeg har hørt om er at man kan matche EBG til CC Gold. En av fordelen med Gull og Platinum hos NCC er jo at man blir matchet til høyeste nivå hos Hertz: Presidents Cirkle.... Bare for å nevne det. Så det spinner jo litt på seg da.
Ha-ha. Jeg lo godt da jeg leste artikkelen. Tenk at noen i Norge gjør noe som de ellers bare gjør i utlandet! Hvordan skal det gå med landet vårt nå?
Og da var status match fra Club Carlson Concierge i orden. Forrige års MegaDo fortsetter å betale seg! Mr. Baldrick er en happy camper!
Nice! Kanskje ikke all verden med fordeler, men alltids bedre enn mitt skarve CC sølv og når vi likevel bruker Choice gjennom jobb og jeg har ett par rom booket med de i Trondheim i juli så hvorfor ikke? Hvor lang tid tok det fra du sendte inne skjemaet til du ble oppgradert?
Blir spennende å prøve. Er definitivt bedre enn å ha sølv nå etter de nye kraftige devaluering av den statusen.. Rakk akkurat å oppnå gull på ordinær måte, og teste det en natt før denne kampanjen kom. Da hadde jeg faktisk blitt tildelt beste tilgjengelige rom uten å spørre, så håper iallfall det fortsetter med Platinum også.. Tok ca et døgn fra jeg sendte inn til det var endret på siden til NCC. Nå var jeg ganske rask med å sende inn etter jeg mottok mailen, så mulig de har litt lengre responstid nå når kanskje flere har fått ut fingeren.. Fikk forresten ikke noen mail om at jeg har blitt oppgradert eller noe. Måtte logge inn for å sjekke..
Etter å ha bodd noen hundre netter på choice de siste årene vil jeg si at det hjelper betraktelig fra Sølv til Gull, får ofte oppgradert ihvertfall en kategori. En av kollegene mine var platinum og fikk som regel beste kategori så lenge det var ledig! Den største fordelen med Platinum er at du alltid får tilgjengelighet på Bonusrom, mens for gull og resten er det bare 4% av rommene som er bonus!
Søkte på mandag, tok tre dager før status ble endret. Som andre har skrevet fikk jeg ikke mail om det, men sjekket innom "mine sider".
Gikk fra CC gold til Platinum(?). Nåvel, noen som vet hvordan man går frem for å "sikre" seg hertz president circle? Tenker at det kan vel være verdt å forsøke etter 4 stødige år hos Sixt.
For platinum er det denne linken: https://www.hertz.com/rentacar/hertzlink/index.jsp?targetPage=NordicChoiceClubGold_Platinum.xml Linker for de andre kortvalørene kan finnes her: https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/tilbud-fra-partnere/hertz/
Søkte på mandag, ikke fått noe mail, men da jeg logget inn, var jeg oppgradert til gull. Så får vel bo litt på choice fremover
Jeg har blitt ganske skuffet over NCC i det siste, først så kødder de til hele programmet sitt med de nye prisene og opptjeningsformelen, så lar de "folk fra gata" matche seg inn til toppnivået deres. Annerkjennelsen som Platinum var dårlig nok som den var. Ikke automatikk i oppgradering av rom, flere ganger jeg har overnattet hos Choice har jeg selv måtte opplyse om at jeg er Platinum fordi de i resepsjonen ikke har fanget det opp. Den garantien med garantert bonusuttak sitter ofte langt inne, må som regel sende mail til [email protected] for å få det til. Så ved å øke antallet slik de gjør nå, så ser jeg ikke hvordan det skal følge opp de mest trofaste gjestene sine på en tilfredsstillende måte. Jeg har i snitt 87 overnattinger i året på Choice de siste 5 årene, men nå er veien til Scandic er kort nå føler jeg. De har hoteller på akkurat de samme plassene jeg pleier å ligge.