Statusmatch Nordic Choice Club

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Elo, 20. juni 2016.

  1. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Stordalen kjører statusmatch for de med medlemskap i utvalgte hotellprogram (Scandic Friends, Elite Hotel Guest Program, Thon Discovery, Club Carlsson, First Member og Best Western Rewards). Nivået du matches med vil vare i din nåværende bonusperiode + 1 år. Kan lett matches på Nordic sine sider.
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg selv lagt inn søknad om match til Platinum fra CC Consierge. Spent på å se om det går like glatt som de gir uttrykk for. Ingen krav om å dokumentere hvor mye man bor på hotell er jo nesten for godt til å være sant.

    Men denne kom svært beleilig. Jeg bor nesten nok til gullkort hos dem uansett. Men Platinum er jo ikke å forakte!

    Flere som har prøvd?
     
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
  5. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Statusmatching omtales som noe helt uvanlig i denne artikkelen, spesielt av Scandic. Men det er det da ikke, om man ser internasjonalt?
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok mer vanlig blant de utenlandske flyselskapene og hotellkjedene ja. Kan ikke husket å sett mange av disse her på berget. Har aldri hørt at man kan matche noe som helst til EBG for eksempel. Eneste jeg har hørt om er at man kan matche EBG til CC Gold.

    En av fordelen med Gull og Platinum hos NCC er jo at man blir matchet til høyeste nivå hos Hertz: Presidents Cirkle.... Bare for å nevne det. Så det spinner jo litt på seg da.
     
    Kjakan liker dette
  7. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Ha-ha. Jeg lo godt da jeg leste artikkelen. Tenk at noen i Norge gjør noe som de ellers bare gjør i utlandet! Hvordan skal det gå med landet vårt nå? :D
     
    samirunway liker dette
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Og da var status match fra Club Carlson Concierge i orden. Forrige års MegaDo fortsetter å betale seg! ;)
    Mr. Baldrick er en happy camper! :)

    ncc_plat.JPG
     
    Bizflyer, Misterix, Robamu and 3 others like this.
  9. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Må oppdatere signaturen din også da....;)
     
    Baldrick liker dette
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn. ;)
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nice! Kanskje ikke all verden med fordeler, men alltids bedre enn mitt skarve CC sølv og når vi likevel bruker Choice gjennom jobb og jeg har ett par rom booket med de i Trondheim i juli så hvorfor ikke? Hvor lang tid tok det fra du sendte inne skjemaet til du ble oppgradert?
     
    Baldrick liker dette
  12. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende å prøve. Er definitivt bedre enn å ha sølv nå etter de nye kraftige devaluering av den statusen.. Rakk akkurat å oppnå gull på ordinær måte, og teste det en natt før denne kampanjen kom. Da hadde jeg faktisk blitt tildelt beste tilgjengelige rom uten å spørre, så håper iallfall det fortsetter med Platinum også.. :)

    Tok ca et døgn fra jeg sendte inn til det var endret på siden til NCC. Nå var jeg ganske rask med å sende inn etter jeg mottok mailen, så mulig de har litt lengre responstid nå når kanskje flere har fått ut fingeren.. ;) Fikk forresten ikke noen mail om at jeg har blitt oppgradert eller noe. Måtte logge inn for å sjekke..
     
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha bodd noen hundre netter på choice de siste årene vil jeg si at det hjelper betraktelig fra Sølv til Gull, får ofte oppgradert ihvertfall en kategori. En av kollegene mine var platinum og fikk som regel beste kategori så lenge det var ledig!

    Den største fordelen med Platinum er at du alltid får tilgjengelighet på Bonusrom, mens for gull og resten er det bare 4% av rommene som er bonus!
     
    Baldrick liker dette
  14. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte på tirsdag, ennå ikke fått svar. Noen andre som også venter??
     
  15. Sebastian

    Sebastian Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Søkte på mandag, tok tre dager før status ble endret.
    Som andre har skrevet fikk jeg ikke mail om det, men sjekket innom "mine sider".
     
  16. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Gikk fra CC gold til Platinum(?).
    Nåvel, noen som vet hvordan man går frem for å "sikre" seg hertz president circle?
    Tenker at det kan vel være verdt å forsøke etter 4 stødige år hos Sixt.
     
  17. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    larsellara liker dette
  18. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Søkte også på mandag og fikk status først endret idag, har heller ikke fått e-post om dette.
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk også endret status når jeg sjekket konto. Ingen e-post.
     
  20. Anders

    Anders Anders

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Søkte på mandag, ikke fått noe mail, men da jeg logget inn, var jeg oppgradert til gull.
    Så får vel bo litt på choice fremover:)
     
  21. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har blitt ganske skuffet over NCC i det siste, først så kødder de til hele programmet sitt med de nye prisene og opptjeningsformelen, så lar de "folk fra gata" matche seg inn til toppnivået deres. Annerkjennelsen som Platinum var dårlig nok som den var. Ikke automatikk i oppgradering av rom, flere ganger jeg har overnattet hos Choice har jeg selv måtte opplyse om at jeg er Platinum fordi de i resepsjonen ikke har fanget det opp. Den garantien med garantert bonusuttak sitter ofte langt inne, må som regel sende mail til [email protected] for å få det til. Så ved å øke antallet slik de gjør nå, så ser jeg ikke hvordan det skal følge opp de mest trofaste gjestene sine på en tilfredsstillende måte. Jeg har i snitt 87 overnattinger i året på Choice de siste 5 årene, men nå er veien til Scandic er kort nå føler jeg. De har hoteller på akkurat de samme plassene jeg pleier å ligge.
     

Del denne siden