Hei folkens, fikk nettopp denne emailen fra Singapore Airlines, kan kanskje være at det kommer noen gode smake biter ved denne kampanjen i morgen når black friday slår til .
Er det noen som har booket fly til Singapore på sas.no med sas flightnummer hele veien? Utfra sas sidene gir det mer ebp enn ved å booke via sq. Enda rarere er det at Sas business smart (Z) klasse skal gi 15600 ebp en vei, mens sas business pro (D) klasse gir 12600 ebp en vei til tross for dobbel pris. Er jo åpenbart noen bugs her - men hadde vært interssant å høre om noen har prøvd. Jeg pleier å få rundt 26-27000 (t/r) ved reisebyrå booking med SQ flightnummre med mindre de er billigste biz - da blir det rundt 20-21000. Kunne vært interessant å prøve hvis det er salg i morge og det også reflekteres i sas sin priser på sq....
Noe som forøvrig er skikkelig dritt er at tidligere når man fant billigste prisen på en reise gjennom lavpriskalenderen til feks USA (miami, new york), så var dette SAS GO med innsjekka bagasje og slikt. Men nå er denne byttet ut med GO Light, og GO Smart (wtf for et navn) med innsjekka koster nå noen hundrelapper ekstra.
SAS Sine marketing-klasser er garantert ikke de samme klassene som du får hos SQ på boardingpasset. Det er nok høyere opptjening på SK D enn SK Z...
@Geabs booket via SAS.no hele veien til BNE via CPH og SIN, alle rutene har fått SK nummer. Gir han null mulighet for oppgradering med poeng hvertfall, kun strekningene TRD-CPH hvor SAS selv flyr at han får det til Men skal du booke biz er det vel bare å kjøre på?
Normalt, ja..... og normalt får du ikke noe annet opptjening enn sq som partner gir ihht *A tabellen. Poenget mitt er at her viser jo sas sine hjemmesider noe helt annet: høyere opptjening på z enn d...og høyere opptjening på flighten som en sk flight(codeshare) enn som sq flight.
Men det er SQ-klasse som gjelder.. og det er mest sannsynlig noe annet. Vil tro at SK Z mapper til en av lavpris business-klassene til SQ (U, D) og at SK D mapper til J eller hvis man har uflaks.. U. Z hos SQ vil jeg tro er lavpris First. Kanskje?
Det vet jeg.....men det jeg sier er at sas.no sidene sier noe annet.... Så enten er det feil på poengangivelsen på sas.no eller så er partnerskapet mellom sq og sas slik at sas regner sq flightene som egen metal hvis de bookes på sas.no. (Singapore z klasse gir forøvrig 200% og d klasse gir 150% til eurobonus)
Ahh.. jeg så ikke at det står 15600 / 12200 poeng i screenshotet. Det pleier jo ikke stå opptjening når man bestiller codeshares. Men begge deler er jo mer enn det man ville fått med 200%/150% CPH-SIN + D/Z SK OSL-CPH uansett, så det er nok noe feil.. Ser veldig ut som summene er lik de som er for for eksempel OSL-PVG inkludert 25% ekstra for gull.
De har en kampanje på gang her: https://www.singaporeair.com/en_UK/no/special-offers/flight-from-Oslo/
Helt greie tilbud her, men er noen 1000-lapper over sist kampanje hvor man blant annet fikk Australia til rett i underkant 20.000,-. Blir nok å vente på nyttårssalget
Singapore Airlines hadde litt trøbbel med de norske sidene sine, men nå er artikkelen endelig ute: https://insideflyer.no/singapore-airlines-black-friday-2018/