Streaming box og andre div dingser til å ha med på reise

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kalleballer, 13. juli 2019.

  1. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Da jeg en notorisk latsekk, TV-slave, fotballfan og litt nerd liker jeg å ha tilgang til norske TV-kanaler når jeg er på tur.

    Å se på nettbrett eller smarttelefon (merk: produktnøytral benevnelse for å ikke vekke raseri i de to leire ;) )

    Hjemme bruker jeg stort sett en canal digital-app, samt en IPTV-app som jeg har installert rett på min smart-tv, men på tur har jeg med en streaming-box som jeg kobler (eller forsøker) til fjernsynet på Hotellet og streamer når internett-tilkoblingen tillater det.

    Er det noen som har noen erfaringer med noen OK streaming-boxer som man kan ha med seg på tur til slike formål? Å box som dette er jo også fine for å på Netflix på hotelrommet etter for eksempel en lat dag på stranda ..

    Bruker per nå en xiaomi mi box, men synes ikke den er noe særlig, hakker mye.

    edit: Endra litt på tittel, da det kanskje kan bli en fin tråd hvor det kommer fram drøssevis med gode reisegadgets :)
     
    Last edited: 13. juli 2019
  2. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Vad med en appletv/chromecast och så streama från telefon/tablet ?
     
    kalleballer liker dette
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har IPTV med en haug av norske og utenlandske kanaler, satt opp på apper på alle enheter (mobil, nettbrett, PC, TV). Om nødvendig fungerer det fint å koble til alle de enhetene til TV-er med HDMI eller miracast som en del hoteller også tilbyr. Ser derfor ikke helt grunnen til å ha en «dedikert» boks for det?

    Det viktigste for meg er å ha tilgang til alt av fotball uansett hvor jeg er, og det har jeg med den løsningen for 800 kroner i året.
     
    CowboyDan and kalleballer like this.
  4. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Kunne fungert, men IPTV-appen på min iOS lar meg ikke streame alle kanalene direkte til chromecast. Har noe med encodinga å gjøre hvis jeg forstår riktig.

    Er chromecast og hotel-WiFi alltid plug-and-play ?
     
  5. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Her er vi ganske så enige, men kan jeg spørre om det er iOS eller andre enheter du streamer fra?
     
  6. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Jag kör IP-TV på iOS! Funkar som bara den.

    Vilken IP-TV kör du för 800kr/året?
     
  7. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bruker ikke noe mer avansert enn t-we appen på mobil eller ipad.
     
  8. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    For meg har løsningen vært å ha med en HDMI-kabel og overgang til min IPhone. Kabel svikter aldri, og det er veldig enkelt å laste ned serier fra Netflix o.l. På forhånd for evt. Offline streaming. Telefonen er jo underholdningshubben min der jeg har tilgang til alt fra TV-leverandør, strømmetjenester osv. Og der alle apper er oppdatert og innlogget. I tillegg gjør dette at jeg ikke er avhengig av hotell wi-fi som ofte er av variabel kvalitet (jeg har ekstremt mye mobildata tilgjengelig), og der det ikke alltid er tilrettelagt for casting - eller casting funker litt og blir mer en frustrasjon enn underholdning... Hvis jeg er på tur med familien hender det jeg kobler IPad’en til TV med samme kabel/adapter i stedet for telefonen. Da er jeg litt mer prisgitt hotellets wi-fi, men har til gjengjeld mer plass tilgjengelig for offlineinnhold.

    Når vi er på hytta er Apple TV’en fast følgesvenn. Er ikke noe i veien med å ta den med på hotell heller, bortsett fra at jeg ikke gidder - kabel til telefon eller PAD som uansett er med på tur dekker behovet.
     
  9. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg bruker den nye altibox-løsningen (skybasert).

    Den skal nå virke i hele EU og man får tilgang på sine opptak i tillegg til vanlig TV. Forøvrig har enkelte kanaler begrensinger, men opptak fra disse kanalene ser ut til å virke.

    Selv har jeg ikke testet dette utenfor Norges grenser enda. Om man er utenfor EU kan man vel bare legge inn en DNS-change-app.

    Jeg regner med dette kan brukes med liten og nett chromecast.
     
    kalleballer liker dette
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker Kodi på PC, IPTV pro på Android (mobil) og en app som bare heter IPTV på iOS (nettbrett).

    Syntes streaming via Chromecast ofte gir dårligere kvalitet og at det hakker litt da. Miracast bruker å funke fint, det samme gjelder HDMI (koster lite for en overgang til mobil eller iPad).
     
    kalleballer liker dette

Del denne siden