Tildels samme opplevelse her. Når agenten søkte på hele strekningen var det noe begrenset med resultater, men ved å dele det opp "leg for leg" stemte det godt med det jeg fant på ITA Matrix og Expertflyer. Observerte selv at aktuell flight OSL-FRA gikk fra Y6 til Y0 i løpet av samtalen. Mulig de har samme utfordring som ved oppslag på bonusreiser, hvor søket ikke klarer miks av ulike bookingklasser?
Skal egentlig til Toronto med OSL-ARN 14/7 (booket om i går automatisk til Ethiopian) ARN-YYZ 15/7 (kansellert nettopp) Fikk SMS om at flyet til Toronto er kansellert. Rett etterpå kom følgende SMS: "Dear traveler, Your flight from Stockholm Arlanda to Toronto has been cancelled. If you don't have any alternative means of transportation reserved from Stockholm Arlanda we recommend that you don't travel on your first flight. There is limited hotel accommodation available in Stockholm Arlanda and we are not able to rebook you within the next few days. We truly apologize for the inconvenience this will cause you. Best regards, SAS" Betyr dette at de har "gitt opp" å finne alternativ flygning eller jobber de med det? Sitter i telefonkø med noen alternative ruter for hånden.
Jeg har trua på akkurat dette. Som jeg skrev i annen tråd også. Det vil nok aldri bli mulig å finne felles enighet om noe som er levedyktig for SAS som selskap. Men de kan slå Norge og Sverige konkurs, tilby leasing selskapene å ta over (på bedre vilkår) noe eller alle flyene i det nåværende eller nytt opprettet Danmark selskap. Alternativt overføre alt til Connect og slå også Danmark SAS konkurs. Alle disse selskapene er separate døtre under konsern paraplyen, og det er fullt teknisk mulig for SAS å fortsette drift med bare Connect og Link. Men kanskje danskene får en gulrot siden staten der har sagt at de spytter inn penger (i motsetning til NO/SE).
Er konsortiumet som eier navnet SAS, sikkert også andre ting som iata-prefikset SK osv.. så det vil være problematisk hvis alle 3 går dukken.
Slike rettigheter kan overføres. Til røverpris (internpris innad i konsernet ) når selskapene går konk pga tom kasse i de enkelte land-selskapene. Evt kan det uansett tenkes de beholder DK AS, som nevnt.
Jippii! Kan bekrefte at danskene er behjelpelig med å booke om en bonusreise i C til ordinær billett i C (bookingklasse J og P). 2,5 timer venting på det danske nummeret var verdt det. Ble riktig nok en dag mindre i Toronto men hadde ikke så høye forventninger siden det var bonusbillett. Opprinnelig reise: 14/7: OSL-ARN (SK, business) 15/7: ARN-YYZ (SK, business) 19/7: YYZ-ARN (SK, business) 20/7: ARN-OSL (SK, business) Ny reise: 16/7: OSL-FRA (LH, business) 16/7: FRA-EWR (LH, business) 16/7: EWR-YYZ (AC, business) retur som opprinnelig (får vi håpe)
Iht IATA-regelverket skal awardbilletter behandles likt som revenue i invol reroute/irop situasjoner. De har til og med en spesiell regel på oppgjøret til overtagende operating carrier:
Spør igjen, Flyet mitt fra Alicante i dag ble kansellert, dette var en Eurobonus reise. Det eneste SAS kunne tilby av rebooking var til et SAS fly på Tirsdag, ellers måtte jeg få refundert billett og ordne meg på egenhånd. De kunne ikke booke noen alternative ruter. Jeg takket ja til SAS flight på tirsdag. Har jeg da rett på opphold frem til tirsdag? og EU kompensasjon?
Noen som vet hvilket "nødnummer" det er snakk om her? – Jeg fant et ekstra nummer å kontakte SAS på. Det er nødtelefonnummer, men det er veldig dumt at man ikke får noe informasjon om at dette telefonnummeret er et alternativ. På dette nummeret kom jeg gjennom etter 20 minutter, slik at vi fikk kansellert den ubrukelige ruten vi hadde i fått utgangspunktet. https://www.nettavisen.no/nyheter/f...d-18-000-etter-sas-kansellering/s/5-95-572513
DEDICATED PHONE NUMBER FOR STRANDED CUSTOMERS If you are stranded at your destination and have your return journey canceled with no new travel alternative offered, please call 0046 8 797 4100 for service, we will do our utmost to assist you. If you have booked your ticket via a Travel Agent, please contact them directly
Yeah, right! "utmost to assist you" er ikke akkurat hva de driver med til vanlig på kundeservice hos SAS. Selv når det ikke er streik.
Stått i gullkø i over en time nå. Og det er bare siste forsøk. Har tre andre forsøk i sekken i dag. Ingen callback-mulighet. Søppel.
Ja. Beste tipset er vel å ringe DK gull. Og snakke engelsk når de svarer. De ser sikkert det norske nummeret ditt, men med litt flaks tror de at du ringte inn i Norge, valgte engelsk språk, og kom til dem. Mange rapporter på IF siste dager om at svenskene på CS aldri fikser noe, mens DK fungerer bedre. Lykke til!
Har sett de tipsene og ringt det danske nummeret Forundrer meg ikke om alle bare har gått hjem for dagen. De trenger jo bare få meg til å tro at jeg står i kø...
Fikk hjemreisen TRD-OSL i Go Smart i kveld kansellert, og de hadde ingen mulighet til ombooking. SAS har ingenting ledig før mandag. Har jeg rett på å få dekket utgifter med annet selskap selvom Norwegian eller Flyr skal ha blodpris? Norwegian skal ha oppimot 3000 kr for en LowFare billett f.eks.
Kanskje fordi man ønsker å unngå at folk bytter arbeidsgiver i hytt og pine? Ville tro dette var gjeldende når flyselskapet investerer i de ansatte med opplæring, men det ser jaggu ut til at noen flyselskaper nå lar pilotene betale det selv: https://frifagbevegelse.no/nyheter/piloter-betaler-for-a-jobbe-6.158.326174.fb4096b96d
Dette funker ikke, Norwegian har stoppet salg av Flex under streiken. Problemet løste seg for øvrig, da det plutselig dukka opp ledige seter på SAS (cityjet) flighten imorgen formiddag