Det virker være helt tilfeldig hva du får lov til, virker som svenskene sier nei, mens danskene ordner opp. Utrolig frustrerende, man har jo krav på ombooking. Til og med norske gullmailen(svensk agent) skrev til meg at rettighetene som står oppført på https://www.flysas.com/en/customer-service/flight-disruptions/canceled-flights/ IKKE gjaldt når man hadde bonusbilletter. Ringer kun det danske nummeret, selv om det kanskje koster noen ekstra daler. Der får man hjelpen man har krav på. Fikk nye billetter med BA i klasse D når jeg trengte det mandag Igjen utrolig frustrende nivå på den svenske kundeservice, og helt utrolig merkelig at ikke hele organisasjonen har en felles forståelse av regelverket. Men dette er ett problem som ligger høyere enn hos den enkelte medarbeider vil jeg tro
Erfaringen min var at SAS så lite av det jeg kunne finne.(google flights) Hadde Arn-yyz og fant både arn-ams-yyz og arn-lhr-yyz med SK og AC, eller arn-cdg-yyz med AF. De to første alternativene kunne jeg booke på Air Canada sine sider. Det var også noen andre *A på google flights. Det eneste agenten visstnok fant var ARN-LHR-YYZ SK/BA eller ARN-DXB-YYZ med EK. Disse kom ikke opp i Google flights Stusser på at det ikke virket som å booke om til *A var 1. pri Alternativet jeg fikk var også det dyreste av alle.(om sk betaler vanlig pris, mulig det er noen avtaler som spiller inn)
Tildels samme opplevelse her. Når agenten søkte på hele strekningen var det noe begrenset med resultater, men ved å dele det opp "leg for leg" stemte det godt med det jeg fant på ITA Matrix og Expertflyer. Observerte selv at aktuell flight OSL-FRA gikk fra Y6 til Y0 i løpet av samtalen. Mulig de har samme utfordring som ved oppslag på bonusreiser, hvor søket ikke klarer miks av ulike bookingklasser?
Kan være noe der, men hun jeg snakket med presiserte at hun søkte pr leg. Stusser over at hun fant BA og i ikke AC, når AC hadde nok seter ledig iflg egne hjemmesider, og var 100 000 NOK billigere for 4 billetter.
Skal egentlig til Toronto med OSL-ARN 14/7 (booket om i går automatisk til Ethiopian) ARN-YYZ 15/7 (kansellert nettopp) Fikk SMS om at flyet til Toronto er kansellert. Rett etterpå kom følgende SMS: "Dear traveler, Your flight from Stockholm Arlanda to Toronto has been cancelled. If you don't have any alternative means of transportation reserved from Stockholm Arlanda we recommend that you don't travel on your first flight. There is limited hotel accommodation available in Stockholm Arlanda and we are not able to rebook you within the next few days. We truly apologize for the inconvenience this will cause you. Best regards, SAS" Betyr dette at de har "gitt opp" å finne alternativ flygning eller jobber de med det? Sitter i telefonkø med noen alternative ruter for hånden.
Jeg har trua på akkurat dette. Som jeg skrev i annen tråd også. Det vil nok aldri bli mulig å finne felles enighet om noe som er levedyktig for SAS som selskap. Men de kan slå Norge og Sverige konkurs, tilby leasing selskapene å ta over (på bedre vilkår) noe eller alle flyene i det nåværende eller nytt opprettet Danmark selskap. Alternativt overføre alt til Connect og slå også Danmark SAS konkurs. Alle disse selskapene er separate døtre under konsern paraplyen, og det er fullt teknisk mulig for SAS å fortsette drift med bare Connect og Link. Men kanskje danskene får en gulrot siden staten der har sagt at de spytter inn penger (i motsetning til NO/SE).
Er konsortiumet som eier navnet SAS, sikkert også andre ting som iata-prefikset SK osv.. så det vil være problematisk hvis alle 3 går dukken.
Slike rettigheter kan overføres. Til røverpris (internpris innad i konsernet ) når selskapene går konk pga tom kasse i de enkelte land-selskapene. Evt kan det uansett tenkes de beholder DK AS, som nevnt.
Jippii! Kan bekrefte at danskene er behjelpelig med å booke om en bonusreise i C til ordinær billett i C (bookingklasse J og P). 2,5 timer venting på det danske nummeret var verdt det. Ble riktig nok en dag mindre i Toronto men hadde ikke så høye forventninger siden det var bonusbillett. Opprinnelig reise: 14/7: OSL-ARN (SK, business) 15/7: ARN-YYZ (SK, business) 19/7: YYZ-ARN (SK, business) 20/7: ARN-OSL (SK, business) Ny reise: 16/7: OSL-FRA (LH, business) 16/7: FRA-EWR (LH, business) 16/7: EWR-YYZ (AC, business) retur som opprinnelig (får vi håpe)
Iht IATA-regelverket skal awardbilletter behandles likt som revenue i invol reroute/irop situasjoner. De har til og med en spesiell regel på oppgjøret til overtagende operating carrier:
Spør igjen, Flyet mitt fra Alicante i dag ble kansellert, dette var en Eurobonus reise. Det eneste SAS kunne tilby av rebooking var til et SAS fly på Tirsdag, ellers måtte jeg få refundert billett og ordne meg på egenhånd. De kunne ikke booke noen alternative ruter. Jeg takket ja til SAS flight på tirsdag. Har jeg da rett på opphold frem til tirsdag? og EU kompensasjon?
Noen som vet hvilket "nødnummer" det er snakk om her? – Jeg fant et ekstra nummer å kontakte SAS på. Det er nødtelefonnummer, men det er veldig dumt at man ikke får noe informasjon om at dette telefonnummeret er et alternativ. På dette nummeret kom jeg gjennom etter 20 minutter, slik at vi fikk kansellert den ubrukelige ruten vi hadde i fått utgangspunktet. https://www.nettavisen.no/nyheter/f...d-18-000-etter-sas-kansellering/s/5-95-572513
DEDICATED PHONE NUMBER FOR STRANDED CUSTOMERS If you are stranded at your destination and have your return journey canceled with no new travel alternative offered, please call 0046 8 797 4100 for service, we will do our utmost to assist you. If you have booked your ticket via a Travel Agent, please contact them directly
Yeah, right! "utmost to assist you" er ikke akkurat hva de driver med til vanlig på kundeservice hos SAS. Selv når det ikke er streik.
Stått i gullkø i over en time nå. Og det er bare siste forsøk. Har tre andre forsøk i sekken i dag. Ingen callback-mulighet. Søppel.
Ja. Beste tipset er vel å ringe DK gull. Og snakke engelsk når de svarer. De ser sikkert det norske nummeret ditt, men med litt flaks tror de at du ringte inn i Norge, valgte engelsk språk, og kom til dem. Mange rapporter på IF siste dager om at svenskene på CS aldri fikser noe, mens DK fungerer bedre. Lykke til!
Har sett de tipsene og ringt det danske nummeret Forundrer meg ikke om alle bare har gått hjem for dagen. De trenger jo bare få meg til å tro at jeg står i kø...
Fikk hjemreisen TRD-OSL i Go Smart i kveld kansellert, og de hadde ingen mulighet til ombooking. SAS har ingenting ledig før mandag. Har jeg rett på å få dekket utgifter med annet selskap selvom Norwegian eller Flyr skal ha blodpris? Norwegian skal ha oppimot 3000 kr for en LowFare billett f.eks.