Streiketråden 2024

Tråd i 'Nyheter' startet av Krjemb, 31. jan 2024.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
  2. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,012
    Likes mottatt:
    2,971
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly via Frankfurt på fredag. Har jeg forstått det rett at det kun planlegges å streike på torsdag?
    Edit: må vell gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll da vi kommer inn med SAS og skal videre med thai.
     
  3. STT87

    STT87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Aii fikk mail men kun med advarsel om streik. første gang i first med LH first på torsdag. så kan bli spennade. ka skjer med biletter om dei skulle bli kanselert?
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    806
    Likes mottatt:
    2,827
    Bonuspoeng:
    93
    Det kjører ofte 1-dagsstriker i Tyskland for 'true'.
    Det er ingen ny sikkerhetskontroll med mindre du går ut til innsjekk-området. Forblir du airside er det kun passkontroll som må forseres fra Pir A til Pir B (som jeg vil anta du flyr fra)
     
    Insomnia4u and Magnus1001 like this.
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,012
    Likes mottatt:
    2,971
    Bonuspoeng:
    113
    Satser på at de holder seg til 1 dags steik da.
    Var sikker på det var ny sikkerhetskontroll ut av schengen men det forveksles nok med returen inn til schengen. ;)
     
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,605
    Likes mottatt:
    30,941
    Bonuspoeng:
    183
    LH bekreftet at sikkerhetskontrollen på FCT er åpen i morgen, siden MUC tilsynelatenede ikke er påvirket så går det nok fint.
     
    Upsaker liker dette
  7. STT87

    STT87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Da va LH440 fra-IAH kansellert i måra å erstatta med a330-300 vo har booking i O ka kan ein greie å booke om for å fly first i etter reisen e starta?
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,968
    Likes mottatt:
    8,101
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje du blander med passkontroll?

    Har nylig hatt passkontroll ut av Schengen i Frankfurt på OSL-FRA-DXB. Gikk på under 5 minutter med maskinlesbart EU/EØS-pass, selv om det var lang kø for alle andre.

    Og tror da ærlig talt det var ny sikkerhetskontroll like etter passkontrollen også, men det skal jeg ikke si 100% sikkert.
     
    Magnus1001 liker dette
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    806
    Likes mottatt:
    2,827
    Bonuspoeng:
    93
    Du har krav på ombooking til tilsvarende klasse. Ta kontakt med LH og spør om de har ledige seter på en flight med O og deretter en tilslutningsflight i biz til IAH.

    Edit; O som i kabinklasse, ikke nødvendigvis billettklasse.
     
    Last edited: 31. jan 2024
    STT87 liker dette
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,133
    Likes mottatt:
    6,060
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke spesifiser O-klasse når du ringer Lufthansa, eventuell ombooking skal ikke være begrenset av ledige bonusbilletter :)
     
    magnusant and Rapolo like this.
  11. STT87

    STT87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Er det kjangs i kveld på tlf trur du eller kan eg ordne det i fra i måra. Bgo-fra e 05.50 i måra. Om eg ikkje får endra no kjem eg alikavel inn i firstavgangshall å kan få hjelp der?
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,133
    Likes mottatt:
    6,060
    Bonuspoeng:
    183
    STT87 and jgroneng like this.
  13. STT87

    STT87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3

    Etter å ha snakka med first tlf til LH og blitt satt over til Hon circle. Blei eg brutt/ han la på. Ville ikkje gje meg dei ruten uten att det va ledige biletta for "miles" va ledig på retur sa han men da la han på
     
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    806
    Likes mottatt:
    2,827
    Bonuspoeng:
    93
    Det skader i det minste ikke å gå dit og forklare saken.
    Du kan jo eventuelt gå i serviceskranken i A-terminalen og sjekke der først, før du går ut. Merk at de har en egen kø der for F/Biz/*G
     
  15. STT87

    STT87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Blei vanlig first lounge. Sto i LH appen att vi hadde tilgang men va dårlig med tid, men for ei hjelp der. Booka oss om via sfo i first. Har snakka både med lh first hon circle og blei oppringt ang flyendring, men ingen ville hjelpe. Kom på loungen å fekk beskjed å sette oss å slappe av så fixa dei klar for første tur i LH first. Takk for god hjelp på forumet. No venta houston og hotell booka gjennom med @milehigh
     
    Cumulus, OyvindN, Jorge and 8 others like this.
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    806
    Likes mottatt:
    2,827
    Bonuspoeng:
    93
    Godt det ordnet seg!

    Har samme opplevelse som deg med LH. Kundeservice fra LH-ansatte på FRA er helt enestående, mens de på telefon knapt klarer å si sitt eget navn. Det verste var den gangen de hadde booket oss om, men kun bekreftet, ikke billettert nye billetter (dette var en vanlig revenue-billett). Oppdaget det dagen i forveien ved en tilfeldighet, jeg pratet sikkert med 10 personer hos LH på telefon, men ingen forstod problemstillingen. Det endte med at jeg (som var på egen billett) kunne reise, mens mine to kamerater (på separat billett) ikke kunne sjekkes inn selv om det var ledige plasser på flyet. Hadde LH-kundeservice på tråden i skranken på Sola, men LH forstod fortsatt ikke hva som var greia. Hun på SVG bare ristet på hodet, beklaget og sa at dette ikke var første gangen det hadde skjedd.

    Da jeg mellomlandet i FRA og pratet med dem i serviceskranken ordnet de opp på null komma niks, refunderte flightene de ikke fikk benyttet og beklaget seg at de på telefon ikke kunne jobben sin.
     
    Spielhaug, STT87 and RoadKing like this.
  17. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
  18. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    474
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 18. febr 2024
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,868
    Likes mottatt:
    32,946
    Bonuspoeng:
    293
    LaDuden liker dette
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    3,558
    Bonuspoeng:
    113
    Siden noen i familien er berørt av streiken kan jeg legge til at det vil bli ennå mer omfattende i MUC, der det (i tillegg) også streikes mot selskapet EMF (avising og pushback), som er eneste selskap som driver med det i MUC. Det skrives at det blir betydelige forsinkelser og kanselleringer for alle flyselskap fra 20.02 kl 3:30 til 21.02. kl 5:00 på MUC.

    (på tysk)
    https://bayern.verdi.de/presse/pressemitteilungen/++co++57742900-ce5b-11ee-afe7-90b11c4f1b2d
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden