Hei! Jeg og min kollega har akkurat funnet ut at flyet vårt som skulle gå 14.57 har blitt innstilt og vi har fått nye billetter til 21.08 i kveld, altså over 6 timers forsinkelse. Vi var fortsatt på hotellet da vi fikk meldingen, så det er veldig greit. Widerøe oppgir at det er teknisk feil som gjør at flyet ble innstilt. Hva har vi rett på og hvor henvender vi oss?
Vi var ute for noe tilsvarende samme sted i august. Flyet vi skulle ta til Tromsø rundt 18:00 en gang ble kansellert, og vi ble flyttet til et tidligere fly. Da vi ikke nådde det tidligere flyet ble vi så flyttet til 23:45-avgangen fra Hammerfest, og fikk 200,- i matsjekker fra Widerøe, noe som igrunn var greit nok. Ettersom vi uansett ikke kom oss lengre enn Tromsø den kvelden (selv med flighten vi opprinnelig skulle ha) var dette ganske likegyldig for vår del, men for deg ser jeg for meg det kan skape trøbbel med videre connections.
Siste stopp er Tromsø, så det er ingen problem der. Ringte den vanlige telefonen og spurte hva vi kan få av kompensasjoner, men det viste de ikke, så må ringe til kundeservice på nytt på mandag. Men vi kunne handle for 250 per pers og så få det refundert senere.
Så lenge det ikke er utenfor WFs kontroll (f.eks. vær osv.) så er vel standard kompensasjon 250 euro?