Flere som har fått denne? Tydelig at SAS sonderer terrenget på hvor mye poeng og cash de kan ta for en *A reise. 8 "spørsmål" med forskjellige alternativ summer på bonuspoeng og cash - merket meg dog at de fleste alternativene hadde en mye høyere pris både i penger og poeng enn det som er gjeldende pr nå eks.
Nå har vel de aller fleste masse poeng som skal brukes når ting løsner litt opp. Så tipper at de fleste har en høyere betalingsvillighet når ting åpner opp igjen og har et par ubrukte CT som må brukes. Det er vel dette SAS nå skal utnytte.
175.000 poeng tur/retur for Lufthansa Business Ord blir fattige. De som biter på likeså. ...men stakkars SAS er blakk, så desperasjonen lyser. Moralen er som alltid med SAS; earn & burn. Ikke rug på poengene i håp om å verpe gullegget.
Jeg har blitt spurt, og jeg har svart. Valgte reise til Asia som aktuell destinasjon. Mange dårlige forslag med dyrere billetter, både i poeng og i penger, som jeg ikke ville kjøpe. Aller sist kom en kombinasjon med poeng og penger som var nærmest identisk med slik det er pr idag, og den ville jeg kjøpe. Så da er nok det hele avgjort!
Hvis de går opp til de prisene så går jeg for cash back i stedet for poeng, men det er vel mulig at det er nettopp det SAS ønsker nå
Merkelig undersøkelse syns jeg. Det er nesten så man skulle tro at de nevnte flyselskaper har gitt beskjed om at internprisen går opp og at SAS vurderer om de skal kutte dem ut.
Ja, til USA var det bare LH og UA som var mulige valg. Jeg ville jo ikke valgt noen av dem hvis jeg kunne velge noe annet.
Den configen finnes kun på B777-200ER til Europa. https://liveandletsfly.com/united-airlines-eight-across-business-class https://www.united.com/ual/en/no/fly/travel/inflight/aircraft/777-200.html#v3
Stemmer delvis, jeg veksler litt siden jeg ikke vil ha mer poeng enn det som lønner seg, sånn som 1 CT + 2 SAS Business i året. Alt jeg tjener over dette "Behovet" går i cash back i stedet for poeng.
Fikk denne tilsendt via en feil i deres e-post system. Dette er fra 2017. Dette er fra en tur retur OSL-ORD i LH-First. Ble vel trukket 160k points, og brukte en AMEX 2-4-1.
Fikk også undersøkelsen og valgte konsekvent business med lavest poengpris, men valgte kun at jeg ville kjøpe reisen når prisen var 165K poeng til Asia som er gjeldende pris. Skrev en del punkter i avsluttende fritekst. Bl.a. at de ikke bør øke poengprisen eller differensiere prisen per carrier, med argument at de økte prisen betydelig for to år siden, man tjener mindre poeng enn tidligere ved å fly, konvertering av Trumf har blitt dårligere og opptjening med Amex i Norge ble dårligere da Amex overtok selv fra DNB (Premium vs. tidligere Platinum).