Svalbard med SAS

Tråd i 'Reisemål' startet av Wiolenze, 18. juli 2017.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte en kjapp tur til Svalbard i morgen, 787 med NAS opp og så med SAS ned 6-7 timer etterpå.

    Det jeg lurer på er serveringsoppsettet SK opererer med på denne ruten, direkte LYR-OSL. Er det som en europeisk rute når det gjelder servering, eller er det feks som OSL-BOO med polarlefse og en mini med vin? Tenkte kjøpe Plus.

    Noen som vet?
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Europeisk servering på direkteflyginga OSL–LYR i september i fjor. Dette kan jo ha blitt forbedret til kun polarrull... Uansett: God tur! :)
     
    epletyv liker dette
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Takker. Da tror jeg at det blir flights, skal prøve å sjekke med SK i morgen tidlig.
     
    Last edited: 19. juli 2017
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er ikke jeg helt stødig på norsk/skandinavisk/nordisk/europeisk servering, men jeg fløy denne ruta i mars. På direkteflyvningen nordover fikk vi pasta- og rekesalat, men ingen polarrull. På vei nedover fikk vi både fresh bite og polarrull mellom LYR og TOS. Norske alkoholregler gjelder, men på ruten som mellomlander i Tromsø kan man snike ut «dobbel kvote».
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Man får dobbel kvote ... LYR-TOS-OSL ...
    Som dragen nærmest spyttet ut mellom LYR og TOS " du er vel Pandion eller Diamant du da ..... " da jeg ikke ville betale ... og så fortsatte hun " de sier vi skal hilse på dere også, som om det går an på morgenflyet fra Bergen ..."

    Kanskje vi var fire fem EBD/EBP ombord?
     
    NoLimit, Berlioz and Chrisbgg like this.
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for updates. Planen er avlyst siden det er byttet fra 787 til 737 på OSL-LYR ser det ut til.
     
  7. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vurderer en tur til Svalbard selv. Dette må vel være noe av det aller beste man kan bruke poeng på. 10000 poeng t/r i Plus med MC. Det blir i så fall snakk om å tilbringe et drøyt døgn der. Vil man få noe ut av en slik snartur, eller er det bedre å vente til man har mer tid til utflukter etc? Og er det bedre å dra dit på en annen årstid (vinter/vår)?
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid bedre med en snartur enn ingen tur :)
    Våren er fin tid å dra, fortsatt snø og ikke slaps, men dyrelivet våkner pga sola som er der hele tiden.

    Dagstur til Pyramiden kan være en god idé om du rekker det. Da får du se en del av de flotte fjellformasjonene der. :)
     
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Av 'lokale helter' der ble vi anbefalt slutten av august og starten av september som best for barmarksturer utenfor selve Longyearbyen. Marka er tørrere enn tidligere på sommeren.

    Slutten av august og starten av september er visstnok den tida som har statistisk lavest sannsynlighet for turkanselleringer pga dårlig vær, men som de 'lokale heltene' fortalte oss kan det oppstå elendig vær til enhver tid.

    Enig med Are om at Pyramiden er vel verdt en dagstur. Flere tips kan plukkes opp i herr Upsakers minireisebrev, mitt eget altforlange reisebrev eller i denne tråden. Beklager om eventuelle åpne dører ble slått inn.

    Selv ville jeg ha tenkt at ett døgn er altfor lite, men dog uendelig mye bedre enn ingenting.
     
    kfly and Upsaker like this.
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    At det går an. Sånne burde jobbe i et høl under bakken, langt unna folk.
     
  11. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,829
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid interessant å se hva som motiverer folk til å sprette opp av sengen hver morgen, muntert ropende "Endelig!".
     

Del denne siden