Svartid på gullmail?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 17. april 2018.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    For 19 dager sendte jeg en henvendelse til den norske gullmailen angående EB-kreditering for Radisson-opphold, som Radisson hardnakket påstår at ene og alene er SAS' anliggende (hvilket jeg tviler på, men de har i alle fall spilt ballen fra seg). Jeg har imidlertid ikke fått noe svar fra SAS, utover (etter ti dager) en mail med en lenke til en survey på basis av "your recent email contact with us at SAS".

    Er det generelt skrekkelig lang svartid om dagen, eller er det på sin plass med en purring? Da jeg brukte feedbackskjema for å klage min arme nød over at jeg ikke fikk barnevognpose og pri-tag, fikk jeg svar og EB-plasterpåsåretpoeng etter bare tre dager.
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du få barnevognpose? Eg måtte betale for det i Alta?
    Eg bruker å få svar i løpet av 24-48 timer, men iblant har det brukt lengre tid.

    Edit: Såg at det ikkje var skjema til Raddison @Scandipendler og fjernet det frå posten når eg såg det.
     
    Last edited: 17. april 2018
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Man slipper å betale for barnevognpose hvis man er EBG/EBD (mulig det også er gratis for Plus-reisende uten status). Hvis du har status og måtte betale for den mer eller mindre ubrukelige posen (som allikevel er bedre enn ingenting når man ikke gidder å mobilisere prampack'en), så ville jeg krevd de pengene tilbake.

    Finnes ikke noe skjema for det jeg lurer på angående EB-kreditering hos Radisson, så jeg nødes til å få SAS i tale. Prøver å purre.
     
  4. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk svar på under et døgn i forrige uke
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er langt fra min opplevelse. Har flere ganger måttet betale for denne..

    Forøvrig er den norske gullmailen meget treg, DK er mye raskere...
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal du i.h.t. SAS' byzantinske regelverk ikke:

    "Du kan få gratis plastposer som beskytter barnevognen fra støv og skitt på flyplassen hvis du reiser i SAS Plus eller SAS Business, eller hvis du er EuroBonus Gull- eller Diamant-medlem. Ellers kan plastposene kjøpes for DKK 40/NOK 50/SEK 50/EUR 10/GBP 5/USD 10 per stykk. Merk at denne posen ikke er ment for å beskytte barnevognen mot fysisk skade".

    (https://www.sas.no/reiseinfo/bagasje/)
     
    Insomnia4u, Are and Xflipper like this.
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Epost sendt om pose, og no er eg klar over det. Edit: (Svartid 20 minutt om at dei ikkje kunne ta erstatningskravet. Så då har eg lært det!)
    Bør ein sende dette til DK?
     
    Last edited: 17. april 2018
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Lov å forsøke, men på chat så er det samme person som svarer NO/DK så det hjelper i alle fall ikke å bytte der... :D
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det har pleid å være en liten håndfull faste dansker som har betjent diamantmailen (og som jeg også formoder betjener dansk gullmail), så det kan nok være at de har en mer effektiv håndtering enn hva som fortoner seg som et svensk/norsk samrør på .no-mailen (og for den saks skyld 05400). Har aldri helt forstått hvorfor danskene, som antakeligvis flyr minst av skandinavene, tilsynelatende skal ha egen kundeservice.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke glem at SAS må deles på tre.
    Ingen innenriksfly i DK, alle internasjonale ruter kan gå der.
    Kundeservice må de jo ha ettersom de har fly, og dansker forstår jo hverken svensk eller norsk :)
     
    Qee, emhb and Scandipendler like this.
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det gjekk kjapt. Eg også har fått 3000 plasterpåsåret poeng og 50 kr tilbake på konto dagen etter eg sendte inn!
     
    Scandipendler liker dette
  12. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Er det fortsatt slik reglene er? Fikk beskjed om at det bare er EBD som får gratis pose på Evenes i dag.
     
  13. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Står i allefall oppført på https://www.sas.no/reiseinfo/reise-med-barn/bagasje-for-barn/ ennå. Riktignok ser det kun ut til å være spesifisert for barn 0-2 år, men vet ikke om det har noe praktisk betydning.

    Hvis de har sagt noe annet ville jeg sendt en klage til SAS og/eller forbrukerrådet.
     
    Sjark liker dette
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk som EBG gratis pose to ganger forrige måned, men reiste i plus. Skulle ikke forundre meg om småligheten på Frøsundavik har nådd vognposene og fjernet disse som gullfordel.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Mine barn og barnebarn fikk gratis pose både på osl og eve. Den siste sogar uten status ( jeg var ikke med, er ebg)
     

Del denne siden